تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

تعامل با مشتری یک معدن طلاست.

تعامل با مشتری چیست؟

هر کسب و کاری در دست مشتریانش است. بازار رقابتی است و انتظارات مشتریان سر به فلک کشیده است. ارائه یک محصول یا خدمات خوب به سادگی کافی نیست. با این حال، ایجاد روابط خوب با مشتریان شما، می تواند نقشی اساسی در تعیین موقعیت برند شما در بازار داشته باشد. یکی از مواردی که باید در حین بحث در مورد اهمیت تعامل با مشتری در نظر داشته باشید این است که تجربه مشتری یک چیز یکباره نیست. این یک روند مداوم برای تقویت روابط شما با مشتریان است.

تعامل با مشتری چیست؟

قبل از آنکه بدانیم تعاملات مشتری چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد، ابتدا باید به مفهوم تعامل با مشتری بپردازیم. تعامل با مشتری به عنوان رسیدگی به خواسته های مشتریان و تضمین آن از طریق عرضه محصول یا خدمات تعریف می شود. شرکت ها اغلب نمایندگانی را استخدام می کنند که برای ارائه چنین تعاملاتی با مشتری، آموزش دیده اند.

تعامل با مشتری چیست؟
تعامل با مشتری چیست؟

سه روش عالی برای تعامل بهتر با مشتری

  1. سپاسگزاری کنید.

کلید هر رابطه نشان دادن قدردانی است. به خصوص در تجارت، باید کاری کنید که مشتریان خود احساس خاص بودن کنند. بسیاری از کسب و کارها کارکنان خود را آموزش می دهند. به عنوان مثال وقتی مشتریان وارد فروشگاه  می شوند به خوبی از آنها خوش‌آمدگویی کنید و هنگام خروج از آنها تشکر کنید. لزوماً هر مشتری چیزی از شما نمی‌خرد. با این حال، احوالپرسی با آنها باعث می شود این تجربه را به خاطر بسپارند.

  1. همدلی نشان دهید.

به مشتریان خود نشان دهید که برای شما ارزشمند هستند. اکثر شرکت ها این استراتژی را هنگام رسیدگی به شکایات و مسائل مشتریان اتخاذ می کنند. بهترین راه برای رفع این نگرانی ها عذرخواهی است. راه دیگر برای انجام این کار درخواست بررسی رضایت مشتری است. بنابراین، پس از هر تعامل با مشتریان، مشتری می تواند نظر خود را بدهد.

  1. خلاق باشید.

نوآوری فناوری راه های جدیدی را برای تعامل با مشتریان به ارمغان آورده است. معرفی کدهای تخفیف، معاملات انحصاری، کارت های هدیه، تبلیغ در رسانه های اجتماعی یا ارسال ایمیل و پیام های تشکر را در نظر داشته باشید.

مطالعه کنید:  اهمیت تعامل با مشتری در مرکز تماس برای کسب‌وکارها

 

فرآیند و سناریوی تعامل با مشتری

بسیاری از شرکت ها از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنند. این نرم افزار از عوامل پشتیبانی مشتری استفاده می کند که همیشه برای چت با مشتریان شما در دسترس هستند. نرم افزار مدیریت تعامل با مشتری داده ها را از مشتریان جمع آوری و ذخیره می کند تا در صورت نیاز توسط نمایندگان پشتیبانی مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه می توانید ارتباط با مشتری را به کیفیت عالی برسانید؟

شما می توانید تعاملات مشتری را با موارد زیر بهبود بخشید:

– تقویت مهارت های ارتباطی

– تهیه لیستی از تمام نقاط تماس و تجزیه و تحلیل سایت هایی که مشتری شما بازدید کرده است، تا برند شما در این سایت ها قابل دسترسی باشد.

– بازخورد را جدی بگیرید. سعی کنید خدمات خود را با توجه به درخواست مشتری خود بهبود بخشید.

– از طریق تعامل با مشتری برتری پیدا کنید.

چگونه می توانید ارتباط با مشتری را به کیفیت عالی برسانید؟
چگونه می توانید ارتباط با مشتری را به کیفیت عالی برسانید؟

 

پاسخ به چند سوال اساسی

  • تعامل با مشتری چیست؟

تعامل با مشتریان اساساً ارتباط بین مشتری و عامل پشتیبانی است. معمولاً با ارائه محصولات یا خدمات به خواسته های مشتریان شما می پردازد.

  • چگونه می توانید مدیریت تعامل مشتری را بهبود بخشید؟

می توانید با تقویت مهارت های ارتباطی خود، در دسترس بودن در کانال های ارتباطی متعدد، جدی گرفتن بازخورد و بهبود خدمات خود بر اساس درخواست مشتریان، تعاملات مشتری را بهبود بخشید.

  • چگونه تعاملات مشتری را مدیریت می کنید؟

مشتریان به روش های مختلف با کسب و کار شما تعامل دارند و نرم افزار CRM می تواند به شما در مدیریت این ارتباط در بسیاری از کانال های زیر کمک کند:

  1. پست الکترونیک
  2. تلفن
  3. چت زنده
  4. رسانه های اجتماعی
  5. صفحه وب
  6. ویدئوی زنده
  7. به صورت حضوری
مطالعه کنید:  نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) - بخش اول

به تعامل با مشتریان اهمیت دهید!

تعامل با مشتری داده های مورد نیاز برای بهبود رضایت مشتری را به کسب و کارها ارائه می‌کند. بدون نگاه کردن به داده‌های تعامل با مشتری، یک کسب‌وکار می‌تواند بداند چرا مشتریان را جذب می‌کند. بررسی آن داده‌ها می‌تواند شکاف‌های ارتباطی، اتفاقات رایجی که مشتریان را از خود دور می‌کند یا سایر شیوه‌های ضعیف را آشکار کند.

با صرف زمان برای بررسی میانگین تعامل با مشتری، کسب‌وکار شما می‌تواند استراتژی تجربه مشتری (CX) خود را تنظیم کند تا یک تجربه خرید مفیدتر و دلپذیر را ارائه دهد. هر چه تعاملات لذت بخش‌تر شود، مشتریان بیشتر به کسب و کار شما وفادار می‌شوند.

سخن پایانی

کسب‌وکارها برای حفظ و بقای خود باید با مشتریان روابط خوبی داشته باشند. لازمه داشتن روابط خوب نیز استخدام افرادی است که در برقراری ارتباط مهارت دارند. این افراد نگرانی صاحبان کسب‌وکار خود را در مورد از دست دادن مشتری و کاهش میزان فروش، کم می‌کنند. در حقیقت کارکنان شرکت یا سازمان شما کلید حفاظت از معدن طلا هستند و در استخدام آن‌ها باید دقت کافی را به خرج دهید.

ما در مرکز تماس همکال در زمینه پشتیبانی تلفنی و حتی تماس‌های خروجی، نمایندگانی را استخدام می‌کنیم که بهترین تعامل را با مشتریان کسب‌وکار شما داشته باشند. چنانچه به دلیل مقرون به صرفه نبودن راه‌اندازی کالسنتر، قصد برون سپاری خدمات مشتریان خود را دارید، می‌توانید از خدمات همکال استفاده کنید.

همچنین آکادمی همکال، در دوره‌های پشتیبانی تلفنی خود، تمامی نکات مربوط به تعامل درست با مشتریان را به سوپروایزرها و کارشناسان تماس انتقال می‌دهد. ضمنا آکادمی همکال، می‌تواند نظارت بر صوت مکالمات و عملکرد کارشناسان تماس شما را نیز بر عهده بگیرد.

مطالب مرتبط