فروش تلفنی و پشتیبانی پس از فروش از مشتریان، همواره برای بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار حائز اهمیت بوده است. به همین خاطر، دورههای آموزشی آکادمی همکال، ویژه مدیران و صاحبان کسبوکاری است که دغدغه افزایش فروش و ارتقای کیفیت پاسخگویی به مشتریان خود را دارند. آکادمی همکال، در جهت ارائه آموزشهای عمومی و تخصصی فروش و پشتیبانی تلفنی به کسبوکارها فعالیت میکند. در دوره های آموزشی فروش تلفنی و مرکز تماس، تجربههای چند ساله همکال در حوزه ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل به طور کامل و تخصصی به مدیران و صاحبان کسبوکار منتقل میشود. به علاوه، کارشناسان تماس نیز میتوانند با شرکت در این دورهها مهارتهای فروش تلفنی و پشتیبانی از مشتریان را فرا گرفته یا حتی ارتقا دهند.
ویژگی های دوره آموزش فروش تلفنی
دوره آموزش فروش تلفنی شامل دو دوره عمومی و تخصصی است. دوره عمومی مناسب کارشناسان تماس و افرادی است که به دریافت اطلاعات عمومی حوزه فروش تلفنی علاقهمند هستند. آن دسته از مدیران و صاحبان کسب و کار که به اطلاعات پایهای فروش تلفنی اشراف دارند و صرفا تمایل به دریافت آموزشهای تخصصی حوزه فروش تلفنی را دارند، میتوانند بدون شرکت در دوره عمومی، جلسات دوره تخصصی را بگذرانند.
۱-سرفصلهای دوره عمومی فروش تلفنی
- کارگاه اول) الفبای فروش تلفنی
- کارگاه دوم) مسیر تبدیل شدن به فروشنده موفق
- کارگاه سوم) صفر تا صد لحن و بیان در مذاکرات تلفنی
- کارگاه چهارم) شیوه شناخت مشتری و کنترل احساسات
- کارگاه پنجم) تکنیکهای تخصصی اقناعسازی در مذاکره و فروش تلفنی
۲- سرفصلهای دوره تخصصی آموزش فروش تلفنی
- بررسی خدمت و محصولات شرکت و مدل فروش
- ارزیابی، تدوین و ارائهی پیشنهاداتی به منظور بهبود مدل فروش
- اصلاح متنها و سناریوهای موجود و در صورت لزوم، تدوین سناریوهای جدید بازاریابی و فروش تلفنی
- جلسات آموزش سناریوهای فروش تلفنی با کارشناسان تماس
- طراحی سیستم کنترل کیفیت به همراه فرمهای ارزیابی سطوح مختلف
- ارزیابی مکالمات مطابق با سیستم کنترل کیفیت طراحی شده و کوچینگ و آموزش کارشناسان فروش تلفنی به صورت دورهای
۲- سرفصلهای دوره تخصصی آموزش فروش تلفنی
- بررسی خدمت و محصولات شرکت و مدل فروش
- ارزیابی، تدوین و ارائهی پیشنهاداتی به منظور بهبود مدل فروش
- اصلاح متنها و سناریوهای موجود و در صورت لزوم، تدوین سناریوهای جدید بازاریابی و فروش تلفنی
- جلسات آموزش سناریوهای فروش تلفنی با کارشناسان تماس
- طراحی سیستم کنترل کیفیت به همراه فرمهای ارزیابی سطوح مختلف
- ارزیابی مکالمات مطابق با سیستم کنترل کیفیت طراحی شده و کوچینگ و آموزش کارشناسان فروش تلفنی به صورت دورهای
ویژگیهای دوره آموزش پشتیبانی تلفنی
دوره پشتیبانی تلفنی با هدف آموزش و مربیگری کارشناسان مرکز تماس کسبوکارها برگزار میشود. این دوره علاوهبر ارائه آموزشهای کلی در خصوص نحوه مکالمه کارشناسان با مشتریان، شامل طراحی فرمهایی به منظور کنترل کیفیت و ارزیابی و نظارت بر عملکرد کارشناسان پشتیبانی خواهد بود.
1- سرفصلهای دوره پشتیبانی تلفنی
- ارائه فایل آموزشیِ عمومی پشتیبانی تلفنی
- آشنایی با وضعیت فعلی مرکز تماس و مهمترین مسائلِ آن
- تدوین دستنامهها و درختِ دانش
- طراحی سیستم کنترل کیفیت به همراه فرمهای ارزیابی سطوح مختلف
- جلسات آموزشی سناریوها با کارشناسان تماس
- ارزیابی مکالمات مطابق با سیستم کنترل کیفیت طراحی شده و کوچینگ کارشناسان
مراحل شرکت در دورههای آموزش فروش و پشتیبانی تلفنی
اعلام نیازمندی به آکادمی همکال
اعلام نیازمندی به منظور شرکت در دورهها و آشنایی با خدمات و محصولات شرکت/کسبوکار برای اختصاصیسازی آموزشها
ارائه تعرفه دورهها
ارائه تعرفه شرکت در هر دوره (آموزش فروش تلفنی و پشتیبانی تلفنی) به مدیران و صاحبان کسبوکار و همچنین ارائه پروپوزال از نحوه برگزاری دورهها
هماهنگی برگزاری جلسات دوره
هماهنگیهای لازم اعم از نهایی کردن تاریخ و ساعت جلسات آنلاین یا حضوری هر دوره و تعیین مدرس یا کوچ از سمت آکادمی آموزشی همکال
تشکیل جلسات هر دوره به صورت آنلاین یا حضوری
برگزاری دوره و تشکیل کامل جلسات هر دوره به تعداد مورد نیاز و ارائه آموزشها به همراه جلسه پرسش و پاسخ
مراحل شرکت در دورههای آموزش فروش و پشتیبانی تلفنی
1. اعلام نیازمندی به آکادمی همکال
اعلام نیازمندی به منظور شرکت در دورهها و آشنایی با خدمات و محصولات شرکت/کسبوکار برای اختصاصیسازی آموزشها
2. ارائه تعرفه دورهها
ارائه تعرفه شرکت در هر دوره (آموزش فروش تلفنی و پشتیبانی تلفنی) به مدیران و صاحبان کسبوکار و همچنین ارائه پروپوزال از نحوه برگزاری دورهها
3. هماهنگی برگزاری جلسات دوره
هماهنگیهای لازم اعم از نهایی کردن تاریخ و ساعت جلسات آنلاین یا حضوری هر دوره و تعیین مدرس یا کوچ از سمت آکادمی آموزشی همکال
4. تشکیل جلسات هر دوره به صورت آنلاین یا حضوری
برگزاری دوره و تشکیل کامل جلسات هر دوره به تعداد مورد نیاز و ارائه آموزشها به همراه جلسه پرسش و پاسخ