تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

روش هایی که به تیم های موفق فروش در جذب مشتری کمک می کند.

روش های جذب مشتری کدامند؟

فرایند جذب مشتری همیشه برای همه کسب‌وکارها از اهمیت بالایی برخوردار است. اما اینکه جذب مشتری چیست، و چرا اهمیت دارد را در مقاله زیر مطالعه کنید. همچنین در این مقاله روش های جذب مشتری را نشان می‌دهیم که تیم‌های فروش می‌توانند از آنها برای پشتیبانی و افزایش مشتری و بازاریابی استفاده کنند.

جذب مشتری چیست؟

فرآیندی که از طریق آن مشتریان جدیدی را به کسب و کار خود می آورید، جذب مشتری نام دارد. هدف، برای هر شرکت، ایجاد استراتژی های کسب پایدار است که با روندهای صنعت مطابقت دارد. صرف نظر از اندازه کسب و کار شما، این کار یک جنبه بسیار مهم در راه اندازی یک کسب و کار علاوه بر کمک به شما برای کسب سود است.

 

چرا جذب مشتری مهم است؟

هدف از جذب مشتری یافتن روشی هوشمند برای جذب مشتریان بیشتراست. در حالی که می توانید منتظر بمانید تا مشتریان به طور طبیعی به سراغ شما بیایند، اما این تضمین نمی کند که بتوانید سود خود را در طول زمان افزایش دهید یا حتی حفظ کنید.

کارشناسان جذب مشتری از روش های خاصی بهره می‌برند تا مشتریان بالقوه را به خرید وادار کنند. هدف از انجام این فرآیند ایجاد یک استراتژی پایدار برای جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد برای کسب و کار است. از بسیاری جهات، این فرآیند شبیه بازاریابی به نظر می رسد. شما به دنبال راه هایی برای نمایش نام تجاری خود و ارتباط با مشتریان هستید. اما بین این دو تفاوت وجود دارد! فناوری، انتظارات مشتریان را به بالاترین سطح در تاریخ سوق می دهد. بنابراین تیم‌های فروش چگونه با آن کنار می‌آیند؟

 

نکاتی که باعث فروش و موفقیت مشتری شود.
نکاتی که باعث فروش و موفقیت مشتری شود.

بنابراین چه نکاتی می تواند باعث فروش و موفقیت مشتری شود؟

همانطور که گفتیم تکنولوژی باعث افزایش انتظارات مشتریان می شود. نوآوری های تکنولوژیکی همه چیز را با سرعتی سرسام آور تغییر می دهد، لحظه ای که شرکت ها استاندارد را برآورده می کنند، مشتریان دوباره سطح توقع خود را بالا می برند. محصولات عالی یا قیمت های پایین به تنهایی کافی نیستند، مشتریان امروزی در ازای کسب و کار و وفاداری خود انتظار تجربه های برتر را دارند.

مطالعه کنید:  تعامل با مشتری چیست؟

فروش به مشتریان باهوش امروزی کار آسانی نیست. سازگاری با این واقعیت جدید برای نمایندگان فروش دشوار است. در واقع، بیش از نیمی از نمایندگان فروش انتظار دارند سهمیه خود را در سال جاری از دست بدهند.

 

روش های جذب مشتری

  1. برای جذب مشتری و فروش وقت بگذارید.

برای یافتن اصل آنچه نمایندگان فروش با آن دست و پنجه نرم می کنند، به مدیریت زمان آنها نگاه نکنید.

پیروزی در معاملات و تقویت وفاداری با مشتریان بسیار مهم تر از یک محصول خوب با قیمت مناسب است. فروشندگان باید با نشان دادن درک کامل از نیازها، انتظارات و شرایط منحصر به فرد مشتریان خود، فراتر از معامله نگاه کنند. زمانی که تیم‌های فروش تحت تأثیر فرآیندها و وظایف قرار می‌گیرند، ممکن است برای برآورده کردن انتظارات مشتریان با مشکل مواجه شوند.

 

  1. همیشه در حال یادگیری باشید.

امروزه موفقیت در فروش مستلزم آمادگی، تمرین، کلاس ها و آموزش مداوم است. تکنیک‌های جدید دائماً در حال اجرا هستند و  بازاریابی متنی مبتنی بر مکان و نرم‌افزار CRM که ورود داده‌ها و کارهای اتلاف وقت را خودکار می‌کند، بهینه می‌شوند.

تیم فروش شما به کمک نیاز دارد. آن‌ها برای به‌روز ماندن در مورد هنجارهای صنعت، بهترین شیوه‌ها، نرم‌افزار جدید و تکنیک‌های فروش بهتر باید حمایت شوند. با ارائه آموزش هایی مانند کلاس های آنلاین، کتاب های فروش، شرکت در سمینارهای فروش و سایر فرصت های یادگیری  به آنها کمک کنید.

 

  1. ابزارهای صرفه جویی در زمان را پیاده سازی کنید.

به عنوان مثال، یک پلتفرم اتوماسیون فروش مدرن ممکن است دارای ویژگی هایی مانند توالی ایمیل های شخصی باشد، که یک سری ایمیل های خودکار قالبی را به مخاطبین شما ارسال می کند. یا کلیک برای تماس، که دقیقاً به نظر می رسد که شما روی یک عدد در پایگاه داده خود کلیک می کنید. سپس تماس به طور خودکار برقرار و ضبط می شود.

به لطف فناوری همیشه در حال پیشرفت، فروشندگان امروزی به ابزارهای اتوماسیون، نرم افزارهای همکاری، دسترسی از راه دور به  فروش و crm های مبتنی بر ابر دسترسی دارند تا کار خود را سریعتر و آسان تر از گذشته کنند.

 

  1. ایجاد انگیزه

انسان‌ها به انگیزه ادامه دادن به سربالایی نیاز دارند، حتی زمانی که با چالش‌های دائمی مواجه می‌شوند. شما می‌توانید با ارائه انگیزه برای رسیدن به اهداف و شکست دادن آنها، فراتر رفتن و یافتن منابع جدید برای تولید، به تیم فروش خود انگیزه بدهید.  این انگیزه‌ها می تواند مالی، روزهای مرخصی، زمان تعطیلات اضافی یا هر نوع پاداش دیگری باشد. با انگیزه نگه داشتن تیم شما، نتیجه خوبی خواهد داشت و به شما کمک می‌کند تا معیارهای خود را برآورده کنید.

مطالعه کنید:  مشتری محوری برند شما چه تاثیری بر رشد کسب‌وکارتان دارد؟

 

  1. میزان پیشرفت و موفقیت در جذب مشتری را پیگیری کنید.

اگر پیشرفت و نتایج را مقایسه نکنید، چگونه می توانید بدانید که از نظر فروش چگونه عمل می کنید؟

چند نکته را باید در نظر داشت: تماس ها درآمدی ایجاد نمی کنند. فرض کنید با 1000 نفر تماس بگیرید و یک فروش انجام دهید، یا با 100 نفر تماس بگیرید و پنج فروش داشته باشید. کدام معیار بهتری برای عملکرد فروشندگان شما است؟

 مطمئن باشید که یک لیست پر از مشتریان بالقوه واقعی را برای تیم خود فراهم می کنید، نه فقط یک لیست تصادفی از افراد.

بعد از فروش چه اتفاقی می افتد؟ آیا مشتری ناپدید می شود و دیگر خبری از او نیست؟ یا آیا فروشنده شما رابطه خوبی با آنها داشت که باعث شد هر بار که به چیزی نیاز داشتند دوباره برگردند؟ پیگیری نرخ حفظ مشتری روشی ارزشمند برای سنجش عملکرد تیم فروش شما است.

 

5. میزان پیشرفت و موفقیت را پیگیری کنید.

  1. به طور منظم محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید.

اصولا نوشتن محتوای با کیفیت برای کمک به افزایش بازدیدکنندگان است. اما یک محتوای با کیفیت باید چه شرایطی را داشته باشد؟ یک محتوای باکیفیت باید مفید، دقیق، همه جانبه و خوانا باشد. حداقل 60 درصد از کارشناسان بازاریاب، برای جذب کسب و کار بیشتر روزانه به طور منظم محتوا تولید می کنند. به طور کلی میزان پیشرفت و رشد شما در کسب و کارتان بستگی به کیفیت بالای محتوای شما دارد.

 

کلام پایانی

بازاریابی محتوا سه برابر موثرتر و 62 درصد ارزان تر از بازاریابی معمولی است. راه اندازی یک وبلاگ برای کسب و کارتان و به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی، راه های عالی برای تثبیت خود به عنوان یک مجموعه قابل اعتماد است. اعتماد مشتریان بالقوه را جلب کنید. شما می‌توانید در تصمیم‌گیری‌های اگاهانه در هنگام خرید آن‌ها را راهنمایی کنید. ایجاد محتوای ارزشمند، آموزنده، روشنگر و جذاب در نهایت به جذب مشتری شما کمک می‌کند.

ما در مرکز تماس همکال به کسب‌وکارها خدمت تشکیل تیم فروش را ارائه می‌کنیم که به جذب مشتری کمک کنیم. اینگونه کسب‌وکارها حتی اگر قصد انجام بازاریابی و فروش تلفنی را نداشته باشند، می‌توانند برون‌سپاری کنند.

مطالب مرتبط