تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

تماس شاد و افزایش وفاداری مشتریان

وفاداری مشتریان خود را افزایش دهید!

جمع آوری و عمل به بازخورد مشتریان برای هر کسب‌وکاری که به دنبال ارائه محصولات مورد نیاز کاربران است، ضروری است. برای درک کامل نیازهای مشتری، لازم است با آن‌ها تماس شاد برقرار کنید، با آن‌ها صحبت کنید و پاسخ آن‌ها را ارزیابی کنید. مراکز تماس، به عنوان نقطه کانونی برای تعامل با مشتری، فرصت بزرگی برای جمع آوری بازخورد مشتری و افزایش وفاداری مشتریان دارد که می‌تواند بینش‌های ارزشمندی برای بهبود هر جنبه‌ای از تجارت شما ارائه دهد. برای افزایش وفاداری مشتریان با انجام تماس شاد مسیر رشد را سریع‌تر طی کنید.

با توجه به آمارهای موجود در مورد مرکز تماس، درصد بالایی از کسب‌وکارها اذعان کرده‌اند که رضایت مشتریان دارای اهمیت بالایی است. بنابراین استفاده از هپی کال برای افزایش رضایت و وفاداری مشتریان اهمیت دارد.

تماس تلفنی برای دریافت بازخورد و افزایش وفاداری مشتریان

شرکت‌های بسیاری از تماس‌های شاد برای دریافت بازخورد از مشتریان خود و افزایش وفاداری و رضایت مشتریان استفاده می‌کنند. این بازخورد می‌تواند شامل:

  • رضایت مشتری از ویژگی‌های محصول و خدمات
  • یا حتی احتمال خرید یک محصول جدید توسط مشتری باشد.

شرکت‌ها همچنین تماس‌های شاد را با غیرمشتریان یا افرادی که به طور بالقوه می‌توانند محصولات آن‌ها را خریداری کنند، انجام می‌دهند.

بازخورد مشتری چیست؟

بازخورد مشتری اطلاعاتی است که توسط مشتریان در مورد رضایت یا نارضایتی آن‌ها از یک محصول یا خدمات ارائه می‌شود.

  • نظر مشتریان منبع ارزشمندی برای بهبود تجربه مشتری و تنظیم اقدامات شما با نیازهای آن‌هاست.
  • بازخورد مشتری، در تصمیم‌گیری شما و تأثیرگذاری بر نوآوری‌ها و تغییرات محصول یا خدمات شما ضروری است.
  • همچنین برای اندازه‌گیری رضایت مشتری در بین مشتریان فعلی شما ضروری است.

 

تماس شاد، تماسی برای افزایش رضایت و وفاداری مشتریان

مزایای داشتن روابط خوب با مشتری چیست؟

داشتن رابطه مثبت با مشتریان به شما امکان می‌دهد چندین کار مهم را انجام دهید. چه در حال ارائه خدمات باشید و چه محصولات فیزیکی دارید که می‌فروشید، آن‌ها باید یک نیاز را برآورده کنند. هرچه بازخورد بیشتری از مشتریان دریافت کنید، می‌توانید به ساخت یک محصول عالی یا ارائه مرتبط‌ترین طیف محصولات یا خدمات نزدیک‌تر شوید. کسب‌وکاری که رابطه خوبی با مشتریان خود دارد، می‌تواند خدمات خود را به گونه‌ای تطبیق دهد که از نزدیک با خواسته‌های مشتریان خود مواجه شود. هرچه انعطاف‌پذیرتر باشید، می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

مطالعه کنید:  مشتری شاکی؛ خوبه یا بد؟

مزایای تماس شاد برای افزایش وفاداری مشتریان

1) حفظ مشتری

 وقتی مشتریان شما بدانند که به اندازه کافی به شرکت خود اهمیت می‌دهید که بپرسید چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، نرخ تکرار تجاری بالایی خواهید داشت. توجه به بازخوردی که مشتریان دارند به آن‌ها نشان می‌دهد که برای شما بیشتر از یک منبع درآمد هستند. همچنین نحوه برخورد مناسب با مشتریان سابق در حفظ آنان نیز حائز اهمیت است.

2) توسعه کسب‌وکار

با ایجاد نظرسنجی‌ها، وفاداری و اعتماد به نفس ایجاد می‌کنید تا ظاهر و احساس شرکت خود را در نظرات خود ادغام کنید.

  • رضایت مشتری باعث ایجاد وفاداری و فروش مجدد می‌شود.
  • آن‌ها همچنین با توصیه محصولات و خدمات به دوستان و خانواده، این خبر را به عنوان یک روش ارجاع غیررسمی منتشر کردند.

3) جمع‌آوری‌ نگرش‌های مختلف

تماس‌های شادی که در مرکز تماس برای سنجش میزان رضایت مشتری انجام می‌شود اطلاعات دقیقی در مورد نگرش‌های مثبت و منفی در نرم افزار CRM جمع‌آوری می‌کند که ممکن است تلاش‌های بازاریابی یا فروش را افزایش دهد. با شنیدن و اعمال نظرات مشتریان در روند کسب‌وکار خود نشان ‌دهید که به عنوان یک برند مشتری پسند به تصویر خود اهمیت می‌دهید.

 

مزایای تماس شاد با مشتریان و افرایش وفاداری مشتریان
مزایای تماس شاد با مشتریان

4) بازگشت مشتریان خوشحال

مشتریان وفادار و راضی، تبلیغات شفاهی مثبتی را منتشر می‌کنند و با توجه به گزینه‌های متعدد، به برند مورد نظر خود باز می‌گردند. نظرات مصرف کنندگان (مثبت یا منفی) بر شهرت برند تأثیر می‌گذارد. هرگز مشتریان راضی را به برند رقیب خود منتقل نکنید.

5) شکل دهی و ساخت استراتژی‌های موفق 

نظرسنجی‌های رضایت مشتری در زمینه‌های خاصی از جمله پشتیبانی مشتری، آگاهی یا کمک‌رسانی کارکنان، خط‌‌ مشی‌ها و رویه‌های یک شرکت سؤالاتی را مطرح می‌کنند. درخواست‌های بازگشت اخیر به شما می‌گوید که مصرف‌کنندگان از استراتژی شما راضی هستند و اگر از کالاهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، دوباره از شما خرید خواهند کرد.

مطالعه کنید:  نمایندگان خدمات مشتری، سفیران داخلی برند شما هستند

 

بدانید برای افزایش وفاداری مشتریان، کجا و چه موقع باید پیشرفت کنید!

برخی از صاحبان مشاغل ممکن است پس از تجربه کاهش حجم فروش، از تماس‌های شاد برای نظرسنجی از مشتری استفاده کنند.

زمانی که مشتریان آن‌ها را ترک کردند، ممکن است برای به دست آوردن مشتریان خیلی دیر باشد، پیدا کردن مشتری جدید ۵ الی ۲۵ برابر ایجاد و افزایش وفاداری مشتریان قبلی و اقناع مجدد همان مشتری قبلی برای خرید، هزینه دارد. تماس شاد:

  1. به افزایش وفاداری مشتریان کمک می‌کند.
  2. حس و تجربه خوبی برای آن‌ها ایجاد می‌کند
  3. و باعث می‌شود باز هم از شما خرید کنند.

مشتریان خوشحال بهترین دارایی کسب‌وکارها هستند. آن‌ها برای یک عمر تبلیغ کنندگان وفادار شما هستند. این در اصل بازاریابی رایگان از یک منبع فوق العاده قابل اعتماد است. آن‌ها نه تنها مشتریان جدیدی به شما می‌دهند، بلکه به منبع درآمد ثابتی برای کسب‌وکار شما تبدیل می‌شوند. شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار همواره باید مهارت‌های کاربردی در برقراری ارتباط موثر با مشتریان را به نمایندگان خود آموزش دهید.

 

چگونه تماس شاد باعث افزایش رضایت و وفاداری مشتریان می‌شود؟
چگونه تماس شاد باعث افزایش رضایت و وفاداری مشتریان می‌شود؟

سخن پایانی

انگشت یک معامله‌گر بازار باید پیوسته روی نبض رضایت مشتری باشد. تماس مستقیم با مشتریان نشان می‌دهد که چه کاری را درست انجام می‌دهید یا کجا اشتباه می‌کنید. چنین بازخوردهای غیررسمی در هر شرکتی ارزشمند است. به همین دلیل نظرسنجی مشتریان برای اندازه‌گیری و پیگیری رضایت مشتری ضروری است. در این صورت مشتری کاملا احساس می‌کند که برای نظر او ارزش و اهمیت قائلید. یعنی برای بدست آوردن نظر مشتری و افزایش رضایت او بیشترین هزینه را در بخش امور مشتریان صرف کنید. برای موفقیت در نظرسنجی تلفنی یا هپی کال حتما از دیتای هیت مپ هم استفاده کنید.

افزایش وفاداری مشتریان با همکال

مرکز تماس همکال با انجام تماس‌های شاد برای شما این امکان را فراهم کرده است که بتوانید نظرات مشتریان خود را با تمام جزئیات و نیازهای مطرح شده از سمت مشتریان خود در اختیار داشته باشید. این کار علاوه بر افزایش وفاداری مشتریان شما باعث ایجاد دید بهتری برای تعیین استراتژی‌ جدید در بخش امور مشتریان شما می‌شود. کسب‌وکارها می‌توانند انجام تماس شاد و سایر خدمات امور مشتریان را به مرکز تماس همکال برون سپاری کنند.

مطالب مرتبط