جمع آوری و عمل به بازخورد مشتریان برای هر کسبوکاری که به دنبال ارائه محصولات مورد نیاز کاربران است، ضروری است. برای درک کامل نیازهای مشتری، لازم است با آنها تماس شاد برقرار کنید، با آنها صحبت کنید و پاسخ آنها را ارزیابی کنید. مراکز تماس، به عنوان نقطه کانونی برای تعامل با مشتری، فرصت بزرگی برای جمع آوری بازخورد مشتری و افزایش وفاداری مشتریان دارد که میتواند بینشهای ارزشمندی برای بهبود هر جنبهای از تجارت شما ارائه دهد. برای افزایش وفاداری مشتریان با انجام تماس شاد مسیر رشد را سریعتر طی کنید.
با توجه به آمارهای موجود در مورد مرکز تماس، درصد بالایی از کسبوکارها اذعان کردهاند که رضایت مشتریان دارای اهمیت بالایی است. بنابراین استفاده از هپی کال برای افزایش رضایت و وفاداری مشتریان اهمیت دارد.
شرکتهای بسیاری از تماسهای شاد برای دریافت بازخورد از مشتریان خود و افزایش وفاداری و رضایت مشتریان استفاده میکنند. این بازخورد میتواند شامل:
شرکتها همچنین تماسهای شاد را با غیرمشتریان یا افرادی که به طور بالقوه میتوانند محصولات آنها را خریداری کنند، انجام میدهند.
بازخورد مشتری اطلاعاتی است که توسط مشتریان در مورد رضایت یا نارضایتی آنها از یک محصول یا خدمات ارائه میشود.
داشتن رابطه مثبت با مشتریان به شما امکان میدهد چندین کار مهم را انجام دهید. چه در حال ارائه خدمات باشید و چه محصولات فیزیکی دارید که میفروشید، آنها باید یک نیاز را برآورده کنند. هرچه بازخورد بیشتری از مشتریان دریافت کنید، میتوانید به ساخت یک محصول عالی یا ارائه مرتبطترین طیف محصولات یا خدمات نزدیکتر شوید. کسبوکاری که رابطه خوبی با مشتریان خود دارد، میتواند خدمات خود را به گونهای تطبیق دهد که از نزدیک با خواستههای مشتریان خود مواجه شود. هرچه انعطافپذیرتر باشید، میتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.
وقتی مشتریان شما بدانند که به اندازه کافی به شرکت خود اهمیت میدهید که بپرسید چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، نرخ تکرار تجاری بالایی خواهید داشت. توجه به بازخوردی که مشتریان دارند به آنها نشان میدهد که برای شما بیشتر از یک منبع درآمد هستند. همچنین نحوه برخورد مناسب با مشتریان سابق در حفظ آنان نیز حائز اهمیت است.
با ایجاد نظرسنجیها، وفاداری و اعتماد به نفس ایجاد میکنید تا ظاهر و احساس شرکت خود را در نظرات خود ادغام کنید.
تماسهای شادی که در مرکز تماس برای سنجش میزان رضایت مشتری انجام میشود اطلاعات دقیقی در مورد نگرشهای مثبت و منفی جمعآوری میکند که ممکن است تلاشهای بازاریابی یا فروش را افزایش دهد. با شنیدن و اعمال نظرات مشتریان در روند کسبوکار خود نشان دهید که به عنوان یک برند مشتری پسند به تصویر خود اهمیت میدهید.
مشتریان وفادار و راضی، تبلیغات شفاهی مثبتی را منتشر میکنند و با توجه به گزینههای متعدد، به برند مورد نظر خود باز میگردند. نظرات مصرف کنندگان (مثبت یا منفی) بر شهرت برند تأثیر میگذارد. هرگز مشتریان راضی را به برند رقیب خود منتقل نکنید.
نظرسنجیهای رضایت مشتری در زمینههای خاصی از جمله پشتیبانی مشتری، آگاهی یا کمکرسانی کارکنان، خط مشیها و رویههای یک شرکت سؤالاتی را مطرح میکنند. درخواستهای بازگشت اخیر به شما میگوید که مصرفکنندگان از استراتژی شما راضی هستند و اگر از کالاهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، دوباره از شما خرید خواهند کرد.
برخی از صاحبان مشاغل ممکن است پس از تجربه کاهش حجم فروش، از تماسهای شاد برای نظرسنجی از مشتری استفاده کنند.
زمانی که مشتریان آنها را ترک کردند، ممکن است برای به دست آوردن مشتریان خیلی دیر باشد، پیدا کردن مشتری جدید ۵ الی ۲۵ برابر ایجاد و افزایش وفاداری مشتریان قبلی و اقناع مجدد همان مشتری قبلی برای خرید، هزینه دارد. تماس شاد:
مشتریان خوشحال بهترین دارایی کسبوکارها هستند. آنها برای یک عمر تبلیغ کنندگان وفادار شما هستند. این در اصل بازاریابی رایگان از یک منبع فوق العاده قابل اعتماد است. آنها نه تنها مشتریان جدیدی به شما میدهند، بلکه به منبع درآمد ثابتی برای کسبوکار شما تبدیل میشوند. شما به عنوان صاحب یک کسبوکار همواره باید مهارتهای کاربردی در برقراری ارتباط موثر با مشتریان را به نمایندگان خود آموزش دهید.
انگشت یک معاملهگر بازار باید پیوسته روی نبض رضایت مشتری باشد. تماس مستقیم با مشتریان نشان میدهد که چه کاری را درست انجام میدهید یا کجا اشتباه میکنید. چنین بازخوردهای غیررسمی در هر شرکتی ارزشمند است. به همین دلیل نظرسنجی مشتریان برای اندازهگیری و پیگیری رضایت مشتری ضروری است. در این صورت مشتری کاملا احساس میکند که برای نظر او ارزش و اهمیت قائلید. یعنی برای بدست آوردن نظر مشتری و افزایش رضایت او بیشترین هزینه را در بخش امور مشتریان صرف کنید. برای موفقیت در نظرسنجی تلفنی یا هپی کال حتما از دیتای هیت مپ هم استفاده کنید.
مرکز تماس همکال با انجام تماسهای شاد برای شما این امکان را فراهم کرده است که بتوانید نظرات مشتریان خود را با تمام جزئیات و نیازهای مطرح شده از سمت مشتریان خود در اختیار داشته باشید. این کار علاوه بر افزایش وفاداری مشتریان شما باعث ایجاد دید بهتری برای تعیین استراتژی جدید در بخش امور مشتریان شما میشود. کسبوکارها میتوانند انجام تماس شاد و سایر خدمات امور مشتریان را به مرکز تماس همکال برون سپاری کنند.