تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولیعصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی را چگونه تشخیص دهیم؟

تفاوت بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی را چگونه تشخیص دهیم؟

اغلب افراد تفاوت بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی را تشخیص نمی‌دهند، یا تصور می‌کنند هر دوی آن‌ها یکی هستند. در واقع بازریابی و فروش تلفنی هر کدام ارزش و خدمات منحصربه‌فرد خود را دارند، که هر کدام به خودی خود می‌توانند پتانسیل‌های بالایی را به هر کسب‌وکار اضافه کنند.

برای اینکه کمپین‌های تلفنی بیشترین بهره‌وری را برای کسب‌وکار شما داشته باشند، لازم است که تفاوت‌های آن‌ها را درک کنید. امروزه عموما تمامی فعالیت‌ها اعم از: نظرسنجی، تولید سرنخ، تماس سرد، تحقیق تلفنی، فروش و… زیرمجموعه فعالیت‌های بازاریابی تلفنی به حساب می‌آیند. با این حال فروش تلفنی به تنهایی هدف مشخص و منحصربه‌فردی دارد که فراتر از انتظار است. حتی استفاده از نرم افزار CRM در بازاریابی و فروش تلفنی برای ثبت نتایج به دست آمده از تماس‌ها، مشترک است. اما این دو نوع تماس خروجی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت.

بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی راهی برای ایجاد ارتباط هدفمند با مشتریان است. بازاریابی تلفنی تکینیکی است که از تلفن برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات کسب‌وکار، دریافت اطلاعاتی از مشتری، ایجاد سرنخ، آگاهی از برند استفاده می‌کند.  اشتراک گذاری اطلاعات کسب‌وکار به این علت است که مشتریان بالقوه برای خرید از شما باید ابتدا با کسب‌وکار و برند شما آشنا شوند. بازاریابی تلفنی و تبلیغات نیز با هم متفاوت هستند.

این نوع از بازاریابی برای برندها، به علت مقرون به صرفه بودن، قابل اعتماد بودن و همچنین برقراری ارتباط شخصی با جامعه هدف ضرروی و غیر قابل چشم پوشی است.

بازاریابی تلفنی چیست؟
بازاریابی تلفنی چیست؟

 

بازاریابی تلفنی چه کمکی به کسب‌وکار شما می‌کند؟

  • زمان و هزینه در بازاریابی تلفنی صرف پیدا کردن مشتریان جدید، آگاهی از برند و ایجاد علاقه نسبت به محصول یا خدمات شما به طور مستقیم، می‌شود.
  • شناسایی سرنخ‌های بالقوه برای بسته شدن تیم فروش تلفنی.
  • منبع اطلاعاتی قابل اعتماد، بجای خرید اطلاعات برای تیم فروش وجود دارد.
  • وجود کمپین‌های بازاریابی تلفنی عالی در نهایت یک فروش تلفنی خوب را ایجاد می‌کند.
  • نیروهای متخصص بازاریابی تلفنی، شما را از دوره‌های تماس سرد و هزینه اضافه بی‌نیاز می‌کنند.
  • به حداقل رسیدن هزینه‌های آموزشی (نیاز به آموزش نمایندگان فروش تلفنی برای بازاریابی برطرف می‌شود).
  • ارائه و آگاهی درست از برند، خدمات و محصولات شما به مشتریان بالقوه را برای کسب‌وکار شما انجام می‌دهد.
  • برای مشخص شدن روند خرید، مشتریان موجود را بررسی می‌کند.
  • بازاریابان تلفنی ورودی می‌توانند اطلاعات و درخواست‌های ساده‌ای که پرسنل شما بدست می‌آورند را به سرنخ‌های قوی برای فروش تبدیل کنند.
  • بازاریابی تلفنی می‌تواند مشتریانی را پیدا کند که به محصول و خدمات شما نیاز دارند و برای متقاعد کردن آن‌ها نیاز به انرژی زیادی نیست.
  • تنظیم کردن قرارهای ملاقات نیازمند مهارت می‌باشد که بازاریابان تلفنی این توانایی را دارند که قرار ملاقات‌های قوی برقرار کنند.
  • باعث ایجاد رضایت مشتری می‌شود، زیرا قبل از نیازهای مشتری به آن‌ها کمک می‌کند.
مطالعه کنید:  بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی تلفنی

 

فروش تلفنی چیست؟

در فروش تلفنی، نمایندگان فروش به صورت مستقیم محصول و خدمات را از طریق تماس تلفنی به مشتریان می‌فروشند. این مرحله پس از بازاریابی تلفنی و بدست آوردن سرنخ‌ها است که تیم فروش با استفاده از اطلاعاتی که از طریق بازاریابی تلفنی بدست آمده کار فروش تلفنی را انجام می‌دهند و مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل می‌کنند.

فروش تلفنی دو نوع مخلتف دارد که: فروش تلفنی ورودی و فروش تلفنی خروجی نام دارند. در فروش تلفنی ورودی، مخاطبان با شرکت شما تماس می‌گیرند و محصول و خدمات را خریداری می‌کنند. اما در فروش تلفنی خروجی، نمایندگان فروش شما با مشتریان احتمالی تماس گرفته و محصول خدمات شما را به آن‌ها می‌فروشند.

 

فروش تلفنی چه کمکی به کسب‌وکار شما می‌کند؟

  • به طور مداوم در حال متقاعد کردن سرنخ‌ها است تا آن‌ها را به مشتری تبدیل کند.
  • تیم حرفه‌ای فروش تلفنی، نرخ تبدیل را افزایش و هزینه‌های هر فروش (کاهش تبلیغات) را کاهش می‌دهند.
  • فروش تلفنی سرنخ‌های دشوار را به فروش می‌رساند.
  • متخصصین فروش تلفنی با توجه به بودجه شما کمپینی مدبرانه و مناسب را راه‌اندازی می‌کنند.
  • این تیم حرفه‌ای بودن شما را به مشتریان نشان می‌دهند.

 

تلفیق بازاریابی و فروش تلفنی با وجود تفاوت های آن‌ها
تلفیق بازاریابی و فروش تلفنی با وجود تفاوت های آن‌ها

تلفیق بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی با وجود تفاوت ها

اگر کسب‌وکار شما مهارت لازم را در صحبت کردن با مشتریان در مورد محصول و خدمات دارد، اما نحوه برقراری ارتباط موثر با مشتریان را نمی‌داند، شما به کمک نیروی متخصص بازاریابی تلفنی نیاز دارید. اما اگر سازمان شما مهارت لازم برای جذب مشتریان بالقوه را دارد و در این زمینه فعالیت عالی دارید، اما تبدیل آن‌ها به مشتریان فعلی برایتان دشوار است؛ در زمینه فروش تلفنی نیاز به نیروی متخصص دارید.

مطالعه کنید:  بازاریابی تلفنی (تلفن مارکتینگ) چیست؟

شما می‌توانید هر دو خدمات بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی را در ‌کسب‌وکار خود ترکیب کنید. شما برای کار‌های استراتژیک خود می‌توانید از این تیم نهایت استفاده را ببرید. در چنین تیمی، یک گروه سرنخ‌های بالقوه را جمع‌آوری می‌کند و گروه دیگر سرنخ‌های بدست آمده را به فروش تبدیل می‌کند. به این صورت که نمایندگان بازاریابی تلفنی قرارهای ملاقات را هماهنگ می‌کنند و نمایندگان فروش در این قرارهای مشخص شده معاملات را به سرانجام می‌رسانند.

زمانی که تیم بازاریابی تلفنی و تیم فروش تلفنی با هم تلفیق می‌شوند، با هم استراتژی فروش و مارکتینگ می‌چینند. هماهنگی‌ها را انجام می‌دهند و رویکردی مناسب را تنظیم می‌کنند در نتیجه نتایج چشم‌گیری حاصل می‌شود. بزرگ‌ترین مزیت یکی شدن این دو مجموعه در یک کسب‌وکار این است که به صورت هماهنگ یک تیم جریان ثابتی از سرنخ‌ها را بدست می‌آورد و تیم دیگر آن‌ها را تبدیل می‌کند. این باعث بالا رفتن کیفیت ارتباط و تعامل با مشتریان می‌شود. همچنین مطمئن هستید که هر دو تیم به دنبال یک هدف واحد و مشترک با برنامه‌ریزی یکسان برای رسیدن به مشتری و فروش هستند.

 

سخن پایانی

همه کسب‌وکارها این پتانسیل را ندارند که نیروی متخصص در هر دو زمینه بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی استخدام کنند. در این شرایط می‌توانید از شرکت‌هایی که این خدمات را ارئه می‌دهند کمک بگیرید. برای این کار همین حالا با تیم متخصص مرکز تماس همکال تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند، همچنین می‌توانید برای این بازایابی تلفنی یا فروش تلفنی یا تشکیل تیم فروش از نیروهای متخصص در همکال برای بهتر شدن کمپین‌های فروش خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط