تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

چگونه یک فروش کارآمد در مرکز تماس خروجی ایجاد کنیم؟

چگونه یک فروش کارآمد در مرکز تماس خروجی ایجاد کنیم؟

 هماهنگی فروش کارآمد در مرکز تماس خروجی همکال

همانطور که می‌دانید تماس خروجی موفق در کال سنتر بخش اصلی خدمات فروش هستند. در این مقاله ما به نکات مهمی برای ایجاد استراتژی تماس‌های خروجی که تیم شما را برای رسیدن به اهداف و ایجاد مشارکت های معنادار تنظیم می کند پرداخته‌ایم تا بتوانید یک فروش کارآمد در مرکز تماس خروجی خود داشته باشید.

کال سنتر خروجی
کال سنتر خروجی

کال سنتر خروجی چیست؟

مرکز تماس خروجی، قسمتی  از یک مرکز تماس است که کارشناسان آن برای اهداف از پیش تعیین‌شده با مشتریان تماس می‌گیرند. یعنی سامانه مرکز تماس به گونه‌ای طراحی شده است که تماس‌گیرنده کارشناس یا نماینده مرکز تماس باشد. معمولا مرکز تماس خروجی جزئی از واحد فروش سازمان است. این تیم شامل نمایندگان فروش است که زمان خود را صرف تماس با مشتریان بالقوه می‌کنند. برخی از شرکت‌ها از مرکز تماس خروجی برای انجام نظرسنجی یا تحقیقات بازار استفاده می‌کنند. مرکز تماس خروجی باید شناخت مناسب از شیوه ارتباط با مشتریان داشته باشند.

به یاد داشته باشید که نباید بدون استراتژی مشخص و یک سناریوی تخصصی با افراد تماس گرفت، چرا که ممکن است این تماس بی‌فایده باشد یا حتی تاثیر معکوس داشته باشد. برای شناخت بهتر نسبت به این بخش از مرکز تماس خود بهتر است، تعدادی از وظایف معمول کارشناسان مرکز تماس خروجی را بدانید.

  • بازاریابی تلفنی

  • تعیین قرار ملاقات

  • معرفی محصول جدید

  • تحقیق و جست‌وجو

در یک مرکز تماس خروجی یا همان کال‏ سنتر، یک نماینده از طرف شرکت با هدف بازاریابی تلفنی، نظرسنجی و… با مشتریان تماس می‌گیرد. از مهمترین مزایای این سیستم می‌توان به بهبود مدیریت خدمات مشتریان، بهبود گزارشات، افزایش کارآیی، افزایش ارتباطات و راحتی در استفاده از آن اشاره کرد.

مطالعه کنید:  ویزیتور تلفنی کیست؟

چگونه یک فروش کارآمد در کال سنتر خروجی خود ایجاد کنیم؟

  • یک استراتژی واضح برای تماس‌های خروجی ایجاد کنید

قبل از اینکه به تماس شما پاسخ داده شود، به یک برنامه نیاز دارید. هیچ سفری بدون مقصد نیست، قبل از شروع  استراتژی تماس‌های خروجی بهینه، مطمئن شوید که اهداف نهایی روشنی را تعیین کرده‌اید و آن‌ها را با تیم خود در میان گذاشته‌اید.

آیا شما به دنبال موفقیت در فروش خود هستید؟ پاسخ به این سؤال و موارد دیگر به شما کمک می‌کند تا اهداف و نتایج کلیدی را برای خود مشخص کنید. این نتایج می‌تواند تصویری از نحوه پیشرفت کمپین شما ارائه دهد. برخی از آن‌ها که ممکن است در نظر بگیرید عبارتند از:

تعداد فروش / تعداد کل تماس‌ها: این معیار نشان می‌دهد نمایندگان تا چه حد می‌توانند فروش را تضمین کنند.

با تعداد بی‌سابقه افرادی که شغل خود را تغییر می‌دهند، باید مطمئن شوید که در حال ایجاد یک تیم متعهد هستید که فروشندگان عالی را جذب می‌کند. با این حال، استخدام افراد با مهارت‌های مناسب یکی از بخش‌های کار است، شما باید استعدادها را پرورش دهید.

لزوم داشتن لیست تماس‌های فروش مناسب
لزوم داشتن لیست تماس‌های فروش مناسب
  • لیست تماس‌های فروش بهتری بسازید

وقتی نوبت به استراتژی فروش کارآمد مرکز تماس خروجی شما می‌رسد، کیفیت بر کمیت برتری دارد. برای شروع، فهرستی پر از سرنخ‌های واجد شرایط که با تلاش‌های بازاریابی پرورش یافته‌اند، می‌تواند به موفقیت نمایندگان کمک کند.

این فهرست باید شامل تحقیقات در مورد نیازهای مشتریان، مکان، صنعت و سازمان داخلی باشد. در همین حال، موارد اضافه شده به عوامل کمک می‌کند تا ارتباطات همدلانه بیشتری ایجاد کنند.

ابزارهای مناسب ثبت این اطلاعات در کال سنتر را یکپارچه می‌کند. راه‌حل‌های نرم افزار CRM می‌توانند مستقیماً با سیستم تماس شما ادغام شوند و شما را قادر می‌سازند تا سرنخ‌ها را به‌طور یکپارچه ردیابی و رتبه‌بندی کنید و با یک کلیک تماس‌ها را شروع کنید.

  • به طور گروهی روی سناریو‌های فروش در مرکز تماس خود کار کنید

رابطه بین سناریو و فروش پیچیده است. در حالی که آن‌ها ثبات تماس‌ها را افزایش می‌دهند، این خطر نیز وجود دارد که باعث کاهش فروش شوند. به یاد داشته باشید، نوشتن یک سناریو برنده کار یک نفره نیست. با نمایندگان خود در تماس باشید و اجازه دهید نظرات و نگرانی‌های خود را بیان کنند. پیش‌نویس‌های خود را آزمایش کنید و مطالب را اصلاح کنید.

مطالعه کنید:  راهکارهای حفظ کارکنان و کارمندان در مرکز تماس

در زیر یک چک لیست سریع وجود دارد که می‌توانید اطمینان حاصل کند که استراتژی تماس‌های خروجی شما به خوبی انجام می‌شود:

  1. توجه مشتری را جلب کنید
  2. به آنها احساس ارزشمندی بدهید
  3. به وقت آنها احترام بگذارید
  4. قول هایی ندهید که نمی‌توانید به آنها عمل کنید
  5. یک جلسه پیگیری ترتیب دهید
  6. یک حلقه بازخورد عالی ایجاد کنید

برای داشتن یک فروش کارآمد در مرکز تماس خروجی شما نیاز به نظارت دارید، که به شما کمک می‌کند عملکرد تیم را ارزیابی کنید. این به عنصر اولیه استراتژی شما مربوط می‌شود. چگونه در برابر آن اهداف اولیه عمل می‌کنید؟ استراتژی شما کجاست و کجا فراتر از انتظارات هستید؟

سپس، با روندهای شناسایی شده، زمان اعمال یادگیری‌ها در کال سنتر شما فرا رسیده است. یک استراتژی عالی برای تماس‌های خارجی به یادگیری همیشه، پرورش یک تیم قدرتمند، با انگیزه و اطمینان از مجهز بودن آنها به بهترین ابزار برای کار خلاصه می‌شود.

سخن پایانی

در مقاله‌ایی که خواندید، ما سعی کردیم همه‌ی آنچه را که شما باید برای بهبود عملکرد خود در مورد فروش کارآمد در مرکز تماس خروجی بدانید را در اختیارتان بگذاریم. به طور کل مرکز تماس نقطه قوت بازاریابی به حساب می‌آید. مرکز تماس همکال قابلیت های بسیار خوبی برای بهبود و افزایش فروش مجوعه‌ی شما خواهد داشت.

مطالب مرتبط