تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

برون سپاری و راه‌های مدیریت کارکنان برون سپاری

برون سپاری و راه‌های مدیریت کارکنان برون سپاری

گاهی برای اداره کسب‌وکار خود ممکن است با منابع و زمان محدودی روبه‌رو شوید. در چنین شرایطی به‌ هیچ‌ عنوان نباید تمرکز شما از روی وظایف اصلی تیم منحرف شود. می‌توانید با استفاده از انواع روش های برون سپاری بخشی از فرآیندهای کاری زمان بیشتری را برای اهداف و وظایف اصلی خود در نظر بگیرید و مانعی بر سر راه شما ایجاد نشود. یکی از این مواردی که می‌توانید انجام دهید برون سپاری مرکز تماس است.

برون‌ سپاری برای شما می‌تواند بسیار مفید باشد. به این دلیل که وقت شما و تیمتان را آزاد کرده و حجم کاریتان را کاهش می‌دهد. در این صورت بهتر می‌توانید روی اهداف تجاری خود تمرکز کنید. همچنین وظایف مدیریتی خود را به نحو احسن به انجام برسانید. اگر تا به‌ حال به مقوله برون‌ سپاری به‌ طور جدی نگاه نداشتید؟ امروز می‌توانید با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب برون‌ سپاری آشنا شوید.

برون سپاری فعالیت به مرکز تماس
برون سپاری فعالیت به مرکز تماس

آشنایی با برون‌ سپاری

برون‌ سپاری در واقع به معنای واگذاری برخی از وظایف و امور اداری به افرادی خارج از سازمان یا شرکت‌های دیگر است. که بر اساس یک قرارداد معین صورت می‌پذیرد. حتماً بسیار دیده‌اید که یک شرکت خاص به دلیل نداشتن تجهیزات موردنیاز، کمبود وقت و عدم نیروی متخصص توانایی انجام برخی از امور را ندارد. به همین دلیل مجموعه آن امور را به شرکت دیگری می‌سپرد. در چنین وضعیتی می‌توان گفت برون سپاری انجام‌ شده است.

دلایل اهمیت برون‌ سپاری

با مدیریت کارکنان برون سپاری می‌توانید طیف وسیعی از تخصص‌ها و فعالیت‌ها را در اختیار داشته باشید. اگر بخواهیم واقع‌گرایانه به وضعیت شرکت‌ها و دفاتر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم یک شرکت هر چقدر بزرگ و موفق هم باشد. نمی‌تواند با وضعیت جامعه و روند پیشرفت تکنولوژی خود را به‌روزرسانی کند. این موضوع یکی از دلایلی است که مدیریت کارکنان برون سپاری را مورد توجه قرار می‌دهد.

برون‌ سپاری روشی است که موجب پیشرفت شرکت‌ها و مجموعه‌ها نیز می‌شود. استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های سایر شرکت‌های موجود می‌تواند به پیشرفت هرچه بیشتر مجموعه شما کمک کند. این روش تنها مستلزم پرداخت حق‌الزحمه و دستمزد افراد یا شرکت‌های مجری پروژه‌ها است. ضمناً شما را از استخدام رسمی افراد و هزینه‌هایی که باید برای نیروهای انسانی خود بپردازید، محفوظ می‌دارد.

مطالعه کنید:  شاخص خالص مروجان و ارتباط آن با نظرسنجی تلفنی چیست؟

شاید تا اینجا تصور کنید اصلی‌ترین دلایل مدیریت کارکنان برون‌ سپاری کاهش هزینه‌ها و اقتصادی بودن آن است. اما دلایل بیشتری برای این کار وجود دارد که شرکت‌های توسعه‌یافته‌تر اقدام به برون‌ سپاری می‌کنند.

با برون‌ سپاری شرکت‌ها فرصت بیشتری برای تمرکز بر اهداف اصلی خود دارند. همینطور قادر خواهند بود فناوری‌ها و تکنولوژی‌های به‌روز در جامعه را با صرف کمترین هزینه در دست خود بگیرند. علاوه بر این صرفه‌جویی در وقت، کاهش فشار بر کارکنان و استفاده از فرصت‌های بی‌شمار با کیفیت بالاتری در پروژه‌ها و امور خود بهره می‌برند. شاید خدماتی که یک مرکز تماس در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهد برای شما جالب باشد.

مدل‌های برون سپاری
مدل‌های برون سپاری

آشنایی با انواع مدل‌ها و روش های برون سپاری

جالب است بدانید برون‌ سپاری به روش‌های مختلفی می‌تواند صورت بگیرد. به‌ طور کلی فرآیند برون‌ سپاری به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود. به توضیح هر دو مورد خواهیم پرداخت.

  • برون‌ سپاری بر اساس لوکیشن انجام کار
  • برون‌ سپاری بر اساس نوع کار

برون سپاری بر اساس لوکیشن انجام کار

در این روش مدیریت کارکنان برون سپاری شما می‌توانید پروژه‌های مورد نیاز را در محل شرکت و یا مجموعه خود به انجام برسانید. این پروژه‌ها تنها توسط افرادی خارج از کارکنان شما انجام خواهند شد. البته می‌توان امور مربوطه را به‌ صورت کامل به مجموعه‌ای خارج از سازمان خود محول کنید تا در محل دیگری روی آن کار کنند.

برون سپاری بر اساس نوع کار

برون‌ سپاری بر اساس نوع کار گاهی اوقات در قالب پروژه‌ای صورت می‌گیرد. این امر دارای پیامدهای مشخصی است. اما گاهی نیاز به آزمون‌ و خطا دارد و امری است کاملاً فرآیند محور! در هر دو صورت نیاز است تا قرارداد مشخصی تنظیم و ثبت شود.

چگونه برون سپاری کنیم؟
چگونه برون سپاری کنیم؟

از کدام روش های برون سپاری استفاده کنیم؟

مدیریت کارکنان برون سپاری می‌تواند در قالب 4 روش صورت بپذیرد. در این قسمت قصد داریم با روش‌های اصلی برون‌ سپاری آشنا شویم. برون‌ سپاری پروژه‌ای، برون‌ سپاری حرفه‌ای، برون‌ سپاری تولیدی و برون‌ سپاری IT از انواع 4 روش برون‌ سپاری هستند. می‌توانید برای انجام امور مربوط به سازمان تجاری خود از آن‌ها استفاده کنید. در این راستا خدمات متنوع مرکز تماس می‌تواند تا حدودی کمک کننده باشد.

برون سپاری پروژه‌ای

معمولی‌ترین و بیش‌ترین میزان برون‌ سپاری در قالب برون‌ سپاری پروژه‌ای صورت می‌گیرد. شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات روزانه تعدادی پروژه در دست دارند که انجام آن‌ها را به افرادی خارج از سازمانشان چه به‌ صورت فیزیکی و چه به‌ صورت اینترنتی محول می‌کنند.

مطالعه کنید:  BPO چیست؟

برون سپاری حرفه‌ای

برون‌ سپاری حرفه‌ای گونه‌ای از مدیریت کارکنان برون ‌سپاری است که در آن‌ همه امور به افراد خاصی که دارای مهارت بالا در انجام آن‌ها هستند، واگذار می‌شود. مجریان با هر روشی که مناسب می‌دانند امور محول شده را به انجام می‌رسانند. در واقع چگونگی انجام کار مهم نیست و چیزی که باید در قبال دریافت دستمزد ارائه دهند، نتیجه است. این روش یکی از روش‌هایی است که بدون هیچ‌ گونه محدودیتی صورت می‌گیرد. برای مثال فعالیت بازاریابی یکی از فعالیت‌هایی است که در این حوزه برون‌ سپاری می‌شود.

برون سپاری تولیدی

در این روش، می‌توانید افرادی یا شرکتی را در جهت ساخت لوازم مورد نیاز خود و یا تولید یک محصول به‌ خصوص تا پایان مراحل تولید استخدام کنید. جالب‌ است بدانید بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ از مدیریت کارکنان برون‌ سپاری در حوزه تولید استفاده‌های زیادی می‌کنند. مثل شرکت‌های تولیدکننده سیستم‌های هوشمند در کره جنوبی و چین. این روش موجب صرفه‌‌جویی در زمان و هزینه‌های تولیدی بسیار پرطرفدار است.

برون‌ سپاری IT

برون‌ سپاری IT با وجود شبکه سراسری اینترنت رونق بیشتری گرفته است. چرا که در بستر اینترنت بسیاری از فعالیت‌ها راحت‌تر صورت خواهند گرفت. همچنین دسترسی به متخصصان در حوزه‌های مختلف در سراسر کشور ساده‌تر است.

این نوع از برون‌ سپاری محبوب‌ترین روش برون‌ سپاری محسوب می‌شود. مجموعه‌های بی‌شماری با استفاده از این روش افرادی را استخدام کرده و از راه دور پروژه‌ها و امور خود را به انجام می‌رسانند. برون‌ سپاری بر بستر اینترنت هیچ مرزی ندارد. فریلنسینگ از معروف‌ترین شاخه‌های این روش است که در دنیای دیجیتال امروز کمتر کسی فرصت آشنایی با آن را نداشته است.

سخن پایانی

مدیریت کارکنان برون سپاری یکی از تمهیداتی است که در دنیای پر زرق‌وبرق امروزی با پیشرفت تکنولوژی در زندگی مردم به کمک مجموعه‌های تجاری آمده است تا بتوانند راحت‌تر، ساده‌تر و همچنین سریع‌تر امور خود را به انجام برسانند. علاوه بر این برون‌ سپاری نه‌ تنها برای شرکت‌ها و ادارات مفید و سودآور بوده است، بلکه بر زندگی نیروهای انسانی و افراد متخصص نیز در درآمدزایی و یافتن شغل تأثیرات به سزایی دارد. به‌ شرط رعایت نکات امنیتی و اصولی از سوی هر دو طرف برون‌ سپاری می‌توان امور را به نحو برتری صورت دهد.

مرکز تماس همکال از جمله مراکزی است که شما می‌توانید برای کارهایی که قابلیت برون سپاری را دارند با این مرکز تماس همکاری کنید. همکال در زمینه برون سپاری خدمات بسیار متنوع و گسترده‌ای دارد، که با توجه به نیازی که دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مطالب مرتبط