تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

تقویت روحیه در مرکز تماس، نکته‌ای که شاید آن را فراموش کرده‌ایم.

تقویت روحیه کارشناسان تماس و راه های آن

برخی مشاغل که امروزه با بسیاری از کسب‌وکارها و مشتریان آن‌ها در تعامل هستند، به میزان بیشتری با متقاضیان سروکار دارند. روحیات، گفتار و کردار کارشناس مرکز تماس با یکدیگر متفاوت است. مسئولان فعال در زمینه مربوطه باید از روحیه و سبک پاسخ‌دهی خاصی برخوردار باشند. تقویت روحیه کارشناسان تماس به متخصصان فعال در این زمینه کمک خواهد کرد تا خدمات‌دهی بهتری به متقاضیان داشته باشد. دانستن نکاتی برای تقویت روحیه در مرکز تماس بسیار مفید واقع خواهد شد.

در واقع کاهش استرس و افزایش روحیه تأثیر بسیار زیای در جلب اعتماد متقاضیان و در نهایت رضایت آن‌ها دارد. راه‌های زیادی برای تقویت روحیه کارکنان در مراکز تماس وجود دارد. در صورت به‌کارگیری آن‌ها می‌توان به یکی از حرفه‌ای‌ترین متخصصان فعال در مراکز تماس تبدیل شد. همچنین می‌توانیم از فرسودگی شغلی کارکنان مرکز تماس هم جلوگیری کنیم. در این مقاله به طور کامل به بررسی نکاتی برای تقویت روحیه در مرکز تماس که باید بدانید پرداخته شده است.

بهبود مکالمه کارکنان مرکز تماس با مشتریان

نکات مهم برای گفت‌وگو با مشتری در مراکز تماس

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، تقویت روحیه کارشناس مرکز تماس و کاهش فشار کاری آنان تأثیر مستقیمی در کیفیت خدمات‌دهی آن‌ها به مشتریان دارد. متقاضیان در طول مدت‌ زمان خدمات‌دهی به مشتریان باید به‌ صورت صددرصد از گفتاری آرامش‌بخش و مثبت برای جلب رضایت آن‌ها استفاده کنند. همچنین استفاده از سخنان با بار منفی و خشونت‌بار تأثیر بسیار زیادی بر روی مشتری از خود باقی خواهد گذاشت که به دنبال این موضوع مشکلات زیادی نیز برای مسئول مربوطه پیش خواهد آمد.

همچنین باید به این نکته دقت کرد که استفاده از لحنی آرام تأثیر بسیاری در بازده نهایی به هنگام گفت‌وگو با مشتری دارد. متخصصان فعال در مرکز تماس به‌ منظور افزایش آرامش مشتریان باید در مرحله اول بابت مشکل پیش‌آمده عذرخواهی کرده یا به عبارتی به هنگام دعوت به صبر از واژه‌ای تشکرآمیز برای آن‌ها استفاده کنند. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، به بررسی نکاتی برای تقویت روحیه در مرکز تماس اشاره کرده است.

مطالعه کنید:  بهترین پشتیبانی از مشتریان ناراضی در مرکز تماس

 

نکاتی برای تقویت روحیه کارشناسان مرکز تماس

نکاتی برای تقویت روحیه کارشناسان تماس

کسانی که در مراکز پاسخ‌دهی به مشتریان فعالیت می‌کنند باید از روحیه بسیار بالایی برخوردار باشند. زیرا در صورت کاهش این فاکتور مهم، کیفیت خدمات‌دهی به مشتریان کاهش‌ یافته و در نهایت منجر به نارضایتی آن‌ها خواهد شد. همچنین کارکنان باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهند که هر چه میزان روحیه در چنین مواقعی بیشتر باشد، رضایت مشتریان به‌ آسانی جلب شده و باعث پیشرفت کاری آن‌ها خواهد شد. در ادامه به راه‌‌هایی که برای تقویت روحیه کارمندان مراکز تماس مؤثر است، اشاره کرده‌ایم.

افزایش آگاهی فردی درباره مسائل مطرح به منظور افزایش روحیه کارکنان مرکز تماس

یکی از موضوعات مهمی که مسئولین در مراکز تماس باید به آن توجه کنند، افزایش آگاهی فردی درباره مسائل مطرح در آن مرکز است. این موضوع باعث می‌شود تا روحیه افراد تا میزان زیادی افزایش یابد. به همین دلیل متقاضیان باید در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، آگاهی خود را به میزانی افزایش دهند که به هنگام پاسخ‌دهی به مشتری آمادگی خدمات‌رسانی مناسب را داشته باشند.

حفظ آرامش در هنگام پاسخ‌دهی به مشتریان

دومین نکته‌ حفظ آرامش در هنگام پاسخ‌دهی به مشتریان است. این برای تقویت روحیه کارشناس مرکز تماس موثر است و باعث جلب رضایت مشتری می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا مشتری به هنگام تماس با مراکز تماس، از خدمات‌دهی آن‌ها راضی باشد. همچنین انجام صحیح پروسه که منجر به حفظ رضایت مشتری می‌شود، تأثیرات بسیار عالی در حفظ روحیه کارمندان دارد.

یادآوری موفقیت‌های کاری از جمله نکاتی برای تقویت روحیه در مرکز تماس

کسانی که در مراکز پاسخ‌دهی کار می‌کنند برای حفظ روحیه خود و در نهایت پاسخ‌دهی مناسب به مشتریان، می‌توانند از تکنیک یادآوری موفقیت‌های کاری استفاده کنند. این روش روحیه کارمندان مربوطه را افزایش می‌دهد. همین موضوع خدمات‌دهی خود به مشتریان را به میزان بیشتری ارتقا دهند. این موارد به‌صورت زنجیره‌ای در نهایت به تقویت روحیه کارکنان مرکز تماس ختم می‌شود.

تمرین درباره حیطه کاری موردنظر برای افزایش روحیه کارکنان مرکز تماس

کارشناسان تماس در هنگام اوقات فراغت به‌منظور افزایش روحیه خود می‌توانند به‌صورت صوری تایمی را برای تمرین با مشتری بگذرانند. یکی از راه‌ها برای انجام این تمرین صحبت با خود یا یکی از آشنایان درباره این موضوع و در غالب تمرین است. برای مثال متقاضیان می‌توانند با یک فردی که در نقش مشتری است به تمرین پاسخ‌دهی در حیطه کاری موردنظر بپردازند.

مطالعه کنید:  مرکز تماس برای شما چقدر هزینه دارد؟ می‌خواهید این هزینه را کاهش دهید؟

یادداشت ‌برداری از نکات مهم در هنگام پاسخ‌دهی به مشتریان

می‌دانیم که در مراکز پاسخ‌دهی، موضوعاتی که برای پاسخ‌دهی به مشتریان وجود دارد کمی گسترده است. افراد فعال در این زمینه می‌توانند از تکنیک یادداشت‌ برداری در هنگام این پروسه استفاده کنند. این موضوع باعث می‌شود تا متقاضی در هنگام مطرح‌ کردن مجدد چنین عنوانی توسط مشتریان با سرعت و بدون هیچ مشکلی به آن‌ها پاسخ دهد. همچنین کارکنان مرکز تماس می‌توانند از نرم افزار CRM همکال استفاده کنند که قابلیت جستجوی سوالات متداول مشتریان را دارد.

 

حل مشکل مشتریان در مرکز تماس برای جلب رضایت مشتریان

تمرکز روی حل مشکل در عوض مکالمه بی‌هدف برای جلب رضایت مشتری

تمرکز روی حل مشکل در عوض مکالمه بی‌هدف یکی از بهترین نکات برای تقویت روحیه کارشناسان تماس است که باید به آن دقت شود. این موضوع باعث می‌شود تا رضایت مشتریان به میزان بیشتری حاصل شده و در نهایت روحیه افراد افزایش یابد.

استفاده از تمرین تنفسی مراقبه

بکار بردن تمرین تنفسی مراقبه یکی از راهکارهای افزایش روحیه کارکنان مرکز تماس است. کارمندان فعال در مراکز تماس می‌توانند از آن به‌منظور افزایش روحیه خود و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مشتریان استفاده کنند. این کار کنترل افراد را بر روی امور روزانه خود بهتر خواهد کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به طور کامل به بررسی نکاتی برای تقویت روحیه در مرکز تماس پرداختیم. افزایش روحیه کارکنان مراکز تماس به آن‌ها کمک خواهد کرد تا خدمات‌دهی بهتری به مشتریان داشته باشند. این امر در نهایت رضایت آن‌ها را جلب کنند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در صورت تقویت روحیه در مراکز تماس، میزان مشتریان نیز افزایش می‌یابد. این یک مزیت بسیار مهم برای مراکز تماس به‌حساب می‌آید.

مرکز تماس همکال با داشتن نیروهای آموزش دیده برای انواع تماس‌ها و فراهم کردن یک محیط کاری دوستانه تمامی تلاش خود را برای افزایش روحیه کارکنان خود داشته است. می‌توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که ارتباط با مشتریان شما با بالاترین کیفیت انجام خواهد شد. برای ارائه توضیحات بیشتر در مورد خدمات مرکز تماس همکال می‌توانید با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط