تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

حفظ مادام العمر مشتری هدفی که تمام کسب‌وکارها به دنبال آن هستند

تکنیک حفظ مشتری برای کسب و کارها

تمامی کسب‌و‌کارها و بیزینس‌های کوچک و بزرگ، وابسته به مشتریان و متقاضیان خرید محصولات و خدمات هستند. معمولاً دارندگان کسب‌و‌کارها نیز در تلاش هستند که حفظ مشتری داشته و با رعایت تکنیک حفظ مشتری، فروش خود را به حداکثر ممکن برسانند. 

  • به‌ نظر شما بهترین راهکار برای حفظ و افزایش مشتری چیست؟
  • چه لزومی دارد که مشتریان خود را حفظ کنیم؟

اگر شما نیز دارنده کسب‌وکاری بوده و یا به‌تازگی شروع به راه‌اندازی مشاغل خود کرده‌اید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب نکاتی برای حفظ دائمی مشتریان را خواهید آموخت. به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که با رعایت این نکات و فاکتورها، در ‌کمترین زمان ممکن شاهد رشد فروش و افزایش مشتریان خواهید بود.

نحوه محاسبه طول عمر مشتری

قبل از ارائه نکاتی برای حفظ مادام‌العمری مشتریان، لازم می‌دانیم که نحوه محاسبه ارزش طول عمر مشتری را برایتان شرح بدهیم. در این صورت شما قادر به محاسبه طول عمر مشتریان خود خواهید بود. این روش محاسبه شامل موارد زیر به ترتیب می‌شود.

  • در ابتدا لازم است که میانگین ارزش خرید را به دست آورید. میانگین ارزش خرید با جمع کل سفارشات و یا تعداد سفارش‌های شما در یک بازه زمانی تعیین شده است.
  • پس از محاسبه میانگین ارزش خرید، باید نرخ فرکانس خرید را حساب نمایید. بنابراین تعداد خرید را در تعداد مشتریانی که بر بازه زمانی مشخص از شما خرید کرده‌اند تقسیم می‌کنید.
  • سپس متوسط ارزش خرید را در متوسط نرخ فرکانس خرید ضرب می‌کنید تا ارزش مشتری محاسبه شود.
  • حال می‌توانید متوسط طول عمر مشتری را با توجه به میانگین سال‌هایی که مشتری از شما خرید داشته حساب کنید.
  • کافی است در مرحله پایانی ارزش مشتری را در طول عمر مشتری ضرب کنید تا درآمد معقول کسب‌وکارتان را به دست آورید.
مطالعه کنید:  پیاده سازی CRM چیست؟

حال که با شیوه دقیق محاسبه طول عمر مشتری آشنا شدید، لازم می‌دانیم که به بررسی نکاتی برای حفظ مادام العمر مشتری بپردازیم. برای کسب اطلاعات جامع در این زمینه همراه ما باشید.

 

حفظ مشتری در مرکز تماس

مهم‌ترین تکنیک های حفظ مشتری

موارد زیر ازجمله نکات بسیار مهم جهت حفظ مشتری هستند. به این نکات نهایت دقت را داشته و سعی در اجرایی کردن آن‌ها داشته باشید. در این صورت می‌توانید سیر صعودی میزان فروش‌ داشته باشید. این موارد مهم عبارت‌اند از:

رضایت مشتری لازمه حفظ مشتری است

مادامی‌که مشتری از خرید خود رضایت داشته و خرسند باشد، مشتری شما خواهد بود. پس به‌منظور خرید مجدد از فروشگاه و یا سایت شما اقدام می‌کند. بنابراین لازم و ضروری است که به نیاز مشتریان و آسودگی خاطر آن‌ها از خرید نهایت دقت را داشته باشید. تا بتوانید رضایت مشتریان را داشته باشید.

برای حفظ مشتری باید شناخت خوبی از آن‌ها داشته باشید

فروشندگان موفق افرادی هستند که مشتریان خود را درست مانند اعضای خانواده می‌شناسند. منظور ما از این نوع شناخت، شناخت رفتاری و اخلاقی نیست، شناخت سلیقه‌ای است. به‌عنوان‌مثال از نکاتی برای حفظ مادام العمر مشتری که کمک می‌کنند، شناخت سلیقه و نیاز مشتریان است. بنابراین بهتر است که شناخت دقیقی نسبت به سلیقه مشتریان خود داشته باشید تا میزان فروش شما افزایش یافته و مشتریان نیز به‌صورت دائم از شما خرید کنند‌‌.

استفاده از نظرسنجی‌ها برای حفظ مشتری
استفاده از نظرسنجی‌ها

استفاده از سیستم‌های نظرسنجی

زمانی که از سیستم‌های نظرسنجی استفاده می‌کنید به صورت غیرمستقیم به مشتریان خود می‌گویید که شما برای ما مهم هستید و نظرات شما برایمان ارزشمند است. استفاده از سیستم نظرسنجی و تماس شاد ازجمله مهم‌ترین تکنیک حفظ مشتری محسوب می‌شود و منجر به حفظ مشتریان و افزایش میزان رضایت متقاضیان می‌شود. توصیه می‌کنیم که در این زمینه به نظرات مشتریان نیز توجه ویژه داشته باشید. شما می‌توانید نظرسنجی تلفنی کسب‌وکار خود را به مرکز تماس همکال بسپارید.

داشتن تعامل و حفظ ادب و احترام برای حفظ مشتری

احترام به مشتریان و داشتن تعامل با حفظ ادب موجب جذب مشتریان و همچنین ثابت نگه‌داشتن آن‌ها می‌شود. بنابراین توصیه ما برای افرادی که تمایل دارند در کسب‌وکار و بیزینس‌های خود مشتری ثابت داشته و همواره میزان فروش بالایی داشته باشند این است که همواره با مشتریان خود در سریع‌ترین زمان ممکن با نهایت ادب و احترام رفتار کنید.

مطالعه کنید:  تجربه مشتری چیست و چرا برای کسب و کار ما مهم است؟

نحوه صحیح بازاریابی برای حفظ مشتری

اصلاح روش‌های بازاریابی

کمتر کسی است که در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی بر اهمیت بازاریابی آگاهی نداشته باشد. توصیه می‌کنیم که از روش‌ها نوین و استراتژی‌های پیشرفته جهت جذب مشتریان و ثابت نگه‌داشتن آن‌ها استفاده کرده و ببینید که چطور بازاریابی مثل یک معجزه موجب حفظ و ثبات مشتریان شما می‌شود.

تمرکز به روی فروش دوم

زمانی که در حال فروش برای اولین بار هستید، بهتر است که مشتری را نسبت به خرید مجدد تشویق کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید وعده تخفیف در خرید دوم را به مشتری بدهید و یا برای مشتریان ثابت خود خدمات ویژه‌ای در نظر بگیرید.

تبلیغ دهان‌به‌دهان

تبلیغات حرف اول را در زمینه‌ی کسب و کارهای مختلف می‌زند. تبلیغاتی که به‌صورت دهان‌به‌دهان جریان دارد موجب حفظ مشتریان شما شده و درنتیجه برایتان مطلوب خواهد بود. از مشتریان خود بخواهید که برند، محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهید را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.

توجه داشته باشید که بازاریابی اصولی به همراه تبلیغات در دنیای بیزینس‌های مدرن حرف اول را می‌زند؛ بنابراین این مسئله مهم را جدی گرفته و به‌عنوان یکی از نکاتی برای حفظ مادام العمر مشتری به آن دقت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله برای دوستان عزیزی که به‌تازگی کسب‌وکاری را شروع کرده‌اند به معرفی راهکارها و نکاتی برای حفظ مادام العمر مشتری پرداختیم. چنانچه طبق اصول گفته‌شده عمل کنید، قادر به حفظ مشتریان خود بوده و می‌توانید کسب‌وکار خود را در کوتاه‌مدت گسترش داده و توسعه بدهید.

مرکز تماس همکال با ارائه خدمات متنوع در زمینه ارائه خدمات مشتری به کسب‌وکارهای مختلف از جمله: تماس‌های بازاریابی، شاد، پشتیبانی (تلفنی و چتی) این آمادگی را دارد تا در حفظ مشتریان به شما کمک کند. برای آشنایی با خدمات مشتری ما می‌توانید به صفحه خدمات مرکز تماس همکال مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط