تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

چگونه فرهنگ یادگیری را در مرکز تماس افزایش دهیم؟

چگونه فرهنگ یادگیری را در مرکز تماس افزایش دهیم؟

افزایش فرهنگ یادگیری در شرکت از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای اینکه بتوانیم فرهنگ یادگیری را در مرکز تماس افزایش دهیم باید به نکات مختلفی توجه کنیم. فرهنگ قوی شرکت نه تنها به افزایش روحیه کارکنان کمک می‌کند، بلکه می‌تواند بهره‌وری را نیز افزایش دهد. یک کارمند شاد، کارمند سازنده‌تری است. این جمله به این معنا است که کارمندان شادتر می‌توانند خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهند.

شاید باورتان نشود اما مشتریان همیشه به سطح فرهنگی کارمندان شما توجه زیادی دارند در نتیجه آن‌ها شرکت‌هایی را انتخاب می‌کنند که در این زمینه باکیفیت‌تر هستند. البته پارامترهای مختلفی برای انتخاب شرکت توسط مشتریان وجود دارد. در ادامه به مواردی می‌پردازیم که می‌توانند فرهنگ یادگیری را در مرکز تماس (کالسنتر) شما افزایش دهند؛ پس با ما همراه باشید.

نکاتی برای افزایش فرهنگ یادگیری در مرکز تماس و کالسنتر
نکاتی برای افزایش فرهنگ یادگیری در مرکز تماس

6 نکته که با استفاده از آن می‌توانیم فرهنگ یادگیری را در مرکز تماس افزایش دهیم!

خیلی سریع و بدون مقدمه‌چینی بیشتر قصد داریم در ادامه این مقاله به مسائل و مواردی بپردازیم که می‌توانیم با استفاده از آن فرهنگ یادگیری را در مرکز تماس افزایش دهیم. ممکن است هر کدام از این نکات به تنهایی راه‌گشای مسیر فرهنگ‌سازی شما باشند. پس بهتر است هر نکته را به دقت مطالعه کنید و از انجام آن‌ها غافل نشوید.

 

ابتدا فرهنگ یادگیری را در خودتان افزایش دهید

اولین نکته‌ای که باید در هنگام افزایش فرهنگ یادگیری در کالسنتر به آن توجه داشته باشید این است که به خودتان نگاه کنید. آیا شما به عنوان یک رهبر به قدر کافی از این موضوع برخوردار هستید؟ آیا این موضوع به درستی در رفتار شما بازتاب دارد؟ همه چیز از اوج شروع می‌شود. اگر کارمندان احساس کنند که شما به عنوان یک رهبر، حرف و عملتان یکی نیست قطعا آن‌ها هم همین‌طور رفتار می‌کنند.

بهتر است همیشه از یادگیری نترسید و این موضوع را به درستی در رفتار خودتان نشان دهید. شجاعت در یادگیری، احساسی را در کارمندان شما تقویت می‌کند که آن‌ها هم باید همین‌طور رفتار کنند. از جمله این رفتارها می‌توان به همراه داشتن یک کتاب خوب یا علاقه نشان دادن به یادگیری اشاره کرد.

مطالعه کنید:  بهبود سطوح خدمات مشتری و روش های آن

 

به کارمندان نحوه یادگیری در مرکز تماس را بیاموزید

علت اصلی این که افراد از یادگیری فاصله می‌گیرند نداشتن دانش برای یادگیری است. امروزه آموزش به شکل‌های مختلفی در آمده است و می‌تواند به افرادی که در گذشته در یادگیری دچار مشکل بوده‌اند کمک کند. افراد معمولا شیوه‌های مختلفی برای یادگیری دارند که از آن استفاده می‌کنند. بهتر است به کارمندان خودتان کمک کنید این موضوع را به خوبی درک کنند.

آشنایی با شیوه‌های مختلف یادگیری می‌تواند موجب شود کارمندان از استعدادهای خودشان بیشتر استفاده کنند. بهتر است به کارمندان به جای توصیه برای یادگیری، نحوه یاد گرفتن موضوعات را بیاموزید. آموزش دادن نحوه یادگیری به کارمندان از جمله راه‌هایی است که می‌توانیم با استفاده از آن فرهنگ یادگیری را در کالسنتر افزایش دهیم.

همچنبن باید آموزش کار با ابزارهای مختلف نظیر نرم افزار CRM، تلفن‌های ویپ و … را به کارکنان خود آموزش دهید. مطمئن شوید که کارکنان نسبت به دریافت آموزش‌ها علاقه‌مند هستند و اگر علاقه‌مند نبودند شیوه آموزش‌ دادن را تغییر دهید. این مهم است که بدانید با چه روش‌هایی می‌توانید کارکنان خود را آموزش‌پذیرتر کنید.

 

فرهنگ یادگیری در مرکز تماس (کالسنتر)
فرهنگ یادگیری در مرکز تماس

ارزش‌های خودتان را در مرکز تماس مشخص و دنبال کنید

جدای از فرهنگ یادگیری در یک سازمان باید برای افزایش فرهنگ، ارزش‌های خودتان را مشخص کرده باشید. ارزش‌ها شامل هر آن چیزی است که در شرکت شما وجود دارد. در مورد تصویری که می‌خواهید از شرکت ارائه دهد، آنچه به آن اعتقاد دارید و آنچه می‌خواهید باشید. تمامی این موارد ارزش‌های شما و شرکت هستند.

نه تنها باید پیام خود را مورد بحث قرار دهید، بلکه باید به آن عمل کنید. اگر سازمان شما تلاش می‌کند تا بالاترین کیفیت را نمایندگان داشته باشند، باید مشوق‌های کاری بی‌نظیر ارائه دهید و یک برنامه آموزشی فوق‌العاده را اجرا کنید. در هر کاری که انجام می‌دهید به ارزش‌های اصلی خود پایبند باشید. اگر فقط گاهی اوقات اعمال شوند تأثیر زیادی نخواهند داشت.

 

به زمان یادگیری کارمندان خودتان در کالسنتر توجه داشته باشید

شاید بسیاری این موضوع را یک بهانه بدانند اما بسیاری از افراد امکان یادگیری را ندارند. مشکلات زندگی به حدی آن‌ها را به خود مشغول کرده است که حتی به یادگیری فکر هم نمی‌کنند. بهتر است کمی به این موضوع هم توجه کنید که چطور می‌توان زمان کافی برای یادگیری را در اختیار کارمندان گذاشت. درست است که یادگیری بسیار مهم است اما از نیازهای اصلی زندگی نیست.

مطالعه کنید:  نقاط درد اصلی مرکز تماس چیست و چگونه می‌توان آن‌ها را حل کرد؟

نداشتن سیاست‌ درهای بسته می‌تواند تا حد بسیار زیادی به رابطه نزدیک شما با کارکنان کمک کند. بهتر است همیشه با کارمندان صحبت کنید و از مشکلات آن‌ها با خبر شوید. در چنین شرایطی می‌توانید از مشکلاتی که آن‌ها در مسیر یادگیری دارند با خبر شوید. توجه به این نکته می‌تواند تا حد زیادی کمک کند تا فرهنگ یادگیری را در مرکز تماس افزایش دهیم.

 

کارمندان را با فناوری‌های مدرن بیشتر آشنا کنید

یکی از مسائلی که می‌تواند موجب افزایش فرهنگ یادگیری در یک شرکت شود، آشنایی کارمندان با تکنولوژی روز است. شکل کلی یادگیری از گذشته تا امروز تا حد بسیار زیادی تغییر کرده است. معمولا افراد در دنیای امروز علاقه‌مند هستند که از تکنولوژی‌های روز برای یادگیری استفاده کنند. آشنایی کارمندان با تکنولوژی روز می‌تواند تا حد بسیار زیادی در نحوه یادگیری و همچنین میزان یادگیری آن‌ها تاثیرگذار باشد.

 

به آن‌ها منابع مناسب یادگیری در مرکز تماس را معرفی کنید

استفاده از منابع مناسب اولین قدم برای یادگیری است. اگر کارکنان شما از منابع مناسب استفاده نکنند قطعا در یادگیری موفق نخواهند بود. تنها زمانی می‌توانید کیفیت آموزش را در بین افراد تیم خودتان افزایش دهید که منابع مناسبی را در اختیار آن‌ها قرار داده باشید. برای این موضوع حتما منابع مختلف را به درستی بررسی کنید و آن‌ها را طبقه‌بندی شده در اختیار کارمندان خودتان قرار دهید.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی شد به 6 نکته مهم پرداخته شود که می‌توانیم با استفاده از آن فرهنگ یادگیری را در مرکز تماس افزایش دهیم. فرهنگ یادگیری می‌تواند با توجه به موارد استفاده گوناگون، تعاریف مختلفی داشته باشد. همچنین این مفهوم می‌تواند به سطح اجتماعی و شغلی اعضای تیم شما کمک کند و باعث افزایش فروش شود.

بسیاری از مشتریان به سطح فرهنگی افراد شرکت توجه زیادی دارند و همیشه در انتخاب شرکت به چنین مسائلی دقت می‌کنند. ما تلاش کردیم بهترین نکات را در این مقاله بیان کنیم. امیداوریم بتوانید در مسیر پیشرفت از این نکات استفاده کنید.

همچنین کالسنتر همکال با در نظر گرفتن این نکات، در آموزش کارشناسان خود قدم برداشته و بهترین نیروها را برای انجام خدمات خود در نظر می‌گیرد. کسب‌وکارها با برونسپاری فعالیت‌های خود می‌توانند مسیر کوتاه‌تری را برای افزایش فرهنگ یادگیری طی کنند. برای آشنایی با فعالیت‌های همکال به صفحه خدمات همکال مراجعه یا با ما تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط