کسب و کارها زمانی رشد میکنند که راههای قابل اعتمادی را برای ارائه یک تجربه عالی از مشتری پیدا کرده و شرایط فروش بیشتری را کسب نمایند. مطابق آمار سال 2021، استفاده از سرویس چت آنلاین در گفتگوی چتی در وب سایت شما راهی سریع برای افزایش رشد کسب و کار شما است، زیرا 79 درصد از مشتریان چت زنده و آنلاین را بر سایر کانالهای پشتیبانی ترجیح میدهند.
اما این که سرویس چت آنلاین و گفتگوی چتی چیست، چه مزایایی برای وبسایتها دارد که همه سراغ آن رفتهاند و بهترین سرویس کدام است را در ادامه دنبال کنید.
احتمالاً شما هم در سالهای اخیر که به سایتهای مختلف سر زدهاید، آیکونی را در گوشه صفحه دیدهاید که با کلیک روی آن توانستهاید با تیم پشتیبانی مجموعه ارتباط برقرار کنید.
چت آنلاین سرویسی است که به کمک آن میتوانید روی هر سایتی و از طریق پنجرهای که باز میشود با تیم پشتیبانی، فروش یا هر کارشناس دیگری از که از طرف کسبوکار مشخص شده باشد ارتباط برقرار کنید و سوالات پیش از خرید یا مشکلات بعد از خرید خود را با آنها در میان بگذارید.
طبق تحقیقات، 67% از کاربران، سفارشات خود یا گشت زنی در برخی وبسایتها را نیمهکاره رها میکنند و میروند. چرا؟ چون قطعاً یک سری سوال برایشان پیش آمده که جوابش را پیدا نکردند، پس بیخیال شدند. در این شرایط اگر کسی آنجا بود یا شرایطی فراهم بود که سوالهای آنها بی جواب نمیماند، قطعاً خیلی بهتر بود.
بنابراین داشتن چت آنلاین در کنار سرویسهای دیگر نظیر سیستم ایمیل، تماس تلفنی، تیکتینگ، یا پر کردن فرم اهمیت زیادی دارد.
از سوی دیگر یک تجربه عالی برای مشتری رقم میخورد، ضمن اینکه با خیال راحت و فارغ از دغدغه زمان میتواند سوالات و مشکلاتش را حل کند.
یشنهاد ما این است که در عصر حاضر، باید تمامی کانالهای ارتباطی با مشتری (چت آنلاین، تماس تلفنی، ایمیل، شبکههای اجتماعی و …) را ارائه دهید تا او خودش مناسبترین راه را بسته به نیازش انتخاب نماید.
اما چون این دو کانال ارتباطی، استفاده بیشتری دارد، در ادامه این دو را باهم کمی دقیقتر مقایسه میکنیم.
سرویس چت آنلاین در وب سایت شما یک بخش خیلی مهم به حساب میآید که روی اعتبار و فروش شما به شدت تأثیرگذار است، که با کمک راهحلهای زیر میتوان این سرویس را ارتقاء و بهبود بخشید:
چگونه خدمات چت آنلاین خود را ارتقاء ببخشیم؟
پشتیبانی از چت راهی برای مشتریان است تا مکالمات بیدرنگ و پشت سر هم با عوامل پشتیبانی داشته باشند. قطعا این کار باید توسط افراد خاصی انجام شود که ویژگیهای لازم را داشته باشند. پشتیبان چت علاوه بر داشتن آگاهی کامل از سرویسها و خدماتی که ارائه میکنید باید تواناییهای دیگری نیز داشته باشد. در زیر به تعدادی از این موارد اشاره میکنیم.
چتها میتوانند از کنترل خارج شوند. توانایی بازگرداندن چت به هدف مکالمه مفید است. نکات حرفهای:
در چت زنده، پاسخگویی اهمیت زیادی دارد. بهتر است قسمت اول پاسخ خود را به اشتراک بگذارید و اعتماد مشتری خود را تقویت کنید تا اینکه منتظر بمانید تا کل پاسخ شما آماده شود.
چت زنده جایی برای نمایش طولانی نیست. مختصر بودن مهارتی است که می توانید یاد بگیرید.
چت زنده یک مکالمه است، بنابراین بحث رفت و برگشت یک مزیت است.
این خدمت را یا باید فردی از نیروهایی که در شرکت شما فعالیت دارد ارائه دهد که با توجه به اطلاعات بالایی که از خدمات شما دارد میتواند این کار را به نحو قابل قبولی انجام دهد. اما علاوه بر این باید سایر مهارتها مورد نیاز را نیز داشته باشد. همچنین میتوانید این کار را برون سپاری کنید. نکتهای که در برون سپاری این خدمت باید در نظر بگیرید تجربه، مهارت و قدرت یادگیری نیرویی که این مسئولیت را قبول میکند است.
مرکز تماس همکال یکی از مراکزی است که خدمت گفتگوی چتی را برای شما با بالاترین کیفیت انجام میدهد. کارکنان بخش پشتیبانی ما علاوه بر سابقهای که در حوزه پشتیبانی دارند، میتوانند کار را با اطلاعاتی در حد یکی از نیروهای داخل شما انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمت پشتیبانی آنلاین (گفتگوی چتی) میتوانید با ما در تماس باشید.