هر کسبوکاری به دنبال افزایش رضایت مشتری است. با جمعآوری بازخورد در مورد محصولات و خدمات خود از کاربران نهایی، شرکتها میتوانند مشکلات را قبل از تأثیر منفی شناسایی و اصلاح کنند. نظرسنجیهای رضایت مشتری همچنین اطلاعات ارزشمندی در مورد فرصتهای جدید بازار ارائه میدهد و میتواند به رشد کسبوکار شما کمک کند. بهطور خلاصه، آنها به عنوان یک مکانیسم قدرتمند برای کمک به یک کسبوکار کمک میکنند تا بفهمد چه چیزی برای مشتریانش کار میکند. با برون سپاری تماس نظرسنجی که یکی از انواع خدمات پس از فروش است، میتوانید از مزایای زیادی بهرهمند شوید.
یک متخصص برون سپاری مانند مرکز تماس همکال میتواند یک راهحل نظرسنجی سرتاسر، که شامل طراحی نظرسنجی، انجام تماسهای نظرسنجی و تجزیه و تحلیل نتایج است، ارائه دهد. علاوه بر نظرسنجیهای رضایت مشتری، ما همچنین میتوانیم به شما در طراحی و اجرای نظرسنجیهای کارکنان کمک کنیم. انجام چنین کاری میتواند به شما در درک بهتر و رفع نگرانیهای کارکنان و حفظ استعدادهای ارزشمند کمک کند.

هدف از نظرسنجی تلفنی چیست؟
نظرسنجیهای تلفنی به طور گسترده در انواع خاصی از تحقیقات، به ویژه نظرسنجی بازار استفاده میشود. شرکتهای حرفهای تحقیقات بازار از آخرین فناوری در نقشه برداری تلفنی استفاده میکنند.
مطالعات نشان داده است که دادههای جمعآوری شده در مصاحبه تلفنی به اندازه دادههای جمعآوری شده توسط سایر روشهای پیمایشی معتبر است. با این حال، محققی که یک نظرسنجی تلفنی را در نظر میگیرد، باید از محدودیتهای خاصی در این روش جمعآوری دادهها آگاه باشد. اگر نظرسنجی بر این اساس برنامهریزی شود، نظرسنجیهای تلفنی میتواند بسیار موفق باشد.
تصمیمگیری در مورد اینکه آیا نظرسنجی تلفنی روش مناسبی برای یک نظرسنجی خاص است به عواملی مانند: موضوع مورد بررسی بستگی دارد. آیا موضوعات حساس یا پیچیده در حال بررسی هستند یا خیر. عمق پاسخهای مورد نظر و اینکه آیا وسایل کمک بصری برای توضیح موضوع ضروری است یا خیر.
مزایای تماس نظرسنجی
- نمایندگان در مورد سؤالاتی که میپرسند بازخورد فوری دریافت میکنند
- مکالمه بین نماینده و تماس گیرنده نسبتا خصوصی است
- امکان برقراری تماس 24 ساعته در 7 روز هفته وجود دارد
- تماسهای مبتنی بر اینترنت میتوانند رایگان یا بسیار کم هزینه باشند
- اکثر مردم تلفن دارند، هیچ تجهیزات تخصصی مورد نیاز نیست
- اگر تلفن پاسخگویی وجود داشته باشد، اگر شخص برای پاسخگویی به تماس خود در دسترس نباشد، نماینده میتواند پیامی بگذارد
- اگر نماینده شماره تلفنی به راحتی در دسترس نداشته باشد، خدمات زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند شماره را دریافت کنید
- پاسخها در یک نظرسنجی تلفنی تمایل به دقیقتر بودن دارند زیرا نماینده این توانایی را دارد که منظور از سؤال چیست
- نمایندگان فرصت بیشتری برای یادداشت وثبت نظرات، پیشنهادات و ایدهها در نرم افزار CRM دارند
- کسبوکارها میتوانند از نظرسنجیهای تلفنی و تعامل با مشتریان خود برای کمک به تقویت مجدد این تصور استفاده کنند که کسبوکار علاقه شخصی به تجربه مشتری خود دارد.
- هنگامی که نمایندگان در حال انجام نظرسنجیهای تلفنی هستند، میتوانند از این فرصت برای تشدید شکایات و مسائل باقی مانده به بخش خدمات مشتریان شرکت خود استفاده کنند.

چرا برون سپاری نظرسنجی
برون سپاری نظرسنجیهای برای کسبوکار شما مزایای زیادی دارد:
- نظرسنجی به موقع و بر اساس بودجه تکمیل خواهد شد
- کارگزاران در انجام این نظرسنجیها بسیار باتجربه هستند و اطمینان حاصل میکنند که پاسخ دهندگان در پاسخ به سؤالات راحت هستند.
- یک آژانس خارجی میتواند محرمانه بودن را تضمین کند
- عوامل روی هر پروژه متمرکز هستند و حواسشان پرت نخواهد شد
- برون سپاری نظرسنجیهای تلفنی تجاری در مقایسه با کارکنان داخلی که آن را انجام میدهند بسیار مقرونبهصرفه است. زیرا ممکن است آنها مجبور باشند آموزش ببینند. از وظایف دیگر (که هنوز باید در رقابت باشند) تخصیص داده شوند و ممکن است با وظایف و مشتریان فعلی پرت شوند.
نظرسنجیهای آنلاین رضایت مشتری
تحقیقات نشان داده است که جذب مشتری جدید پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی هزینه دارد. به دلیل چنین ریسکهای بالایی، سرمایهگذاری در درک نگرشها، نظرات و سطوح رضایت مشتریانتان منطقی است. این اطلاعات میتواند به شما در شناسایی حوزههای تجاری که انتظارات مشتری را برآورده نمیکنند کمک کند. سیاستها و رویهها را برای رفع این نگرانیها اصلاح کنید.
نظرسنجی مشتریان میتواند به شما کمک کند تا موارد زیادی را اندازهگیری کنید، از جمله:
- رضایت کلی
- رضایت مرتبط با محصول
- علاقه مشتریان به محصولات جدید
- اثربخشی خدمات پس از فروش و مشتریان
بینشهایی که از طریق نظرسنجی رضایت مشتریان به دست میآورید میتواند به شما کمک کند تا نیازهای مشتری را به طور موثر برآورده کنید.

نظرسنجیهای رضایت کارکنان
یکی دیگر از نظرسنجیهای بسیار موثر برای بهبود روند کسبوکار شما میتواند موثر باشد نظرسنجی کارکنان است. این به شما در ارزیابی جنبههای مختلف مربوط به رضایت کارکنان کمک کند.
- رضایت کلی
- پاداش و مزایا
- شرایط کاری
- آموزش
- شناخت و پاداش
- توسعه شغلی
- سیاستها و روندها
نتایج این نظرسنجیها میتواند به شما کمک کند تا اقداماتی را برای تقویت روحیه کارکنان و کاهش گردش مالی انجام دهید. هنگامی که کارکنان شما احساس ارزشمندی میکنند، احساس تعهد آنها نسبت به شرکت را نیز افزایش میدهد. هرچه مدت بیشتری با شما بمانند، دانش شغلی آنها بهتر میشود و بهتر میتوانند به مشتریان نهایی شما خدمات ارائه دهند.
سخن پایانی
با توجه به مزایای فراوانی که برون سپاری نظرسنجی برای کسبوکارهای کوچک و بزرگ دارد میتوانید از این روش برای افزایش رضایت مشتریان و نیز بهبود خدمات یا کیفیت محصولات خود استفاده کنید. اگر به دنبال برون سپاری تماس نظرسنجی مشتریان هستید با ما تماس بگیرید.