تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

پشتیبانی چتی برای کسب و کارهایی با تماس ورودی اندک

پشتیبانی آنلاین برای کسب و کارهایی با تماس ورودی اندک

یکی از عوامل مهم برای هر کسب و کاری داشتن پشتیبانی و خدمات امور مشتریان است. مشتری زمانی می‌تواند به شما اعتماد کند که بداند پس از خرید یا دریافت خدمات، کار شما با او تمام نیست. پشتیبانی در هنگام خرید ضرورت دارد؛ زیرا بستر راحت‌تری را برای مشتری فراهم می‌آورد. یکی از این پشتیبانی‌ها، پشتیبانی آنلاین است. این پشتیبانی برای کسب و کارهایی که تماس ورودی کمی دارند، بسیار ضروری است. در این مقاله ماهیت، مزایا و کارکردهای آن را بررسی خواهیم کرد.

پشتیبانی آنلاین از گفتگو

پشتیبانی آنلاین یک روش ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی برای کسب و کارهاست. شما به دو طریق می‌توانید پشتیبانی داشته باشید. برخی از افراد زنده و پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند. بدین شکل که یک بستر آنلاین تدارک می‌بینند و افرادی پشت آن به پاسخگویی می‌پردازند. معمولا اینگونه پشتیبانی‌ها ساعات مشخص دارد.

نوع دیگر استفاده از ربات‌ها و هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی یک فناوری جدید دنیای کامپیوتر به حساب می‌­آید که قله‌های زیادی را فتح کرده است. از هوش مصنوعی در بخش پشتیبانی‌های آنلاین هم استفاده می‌شود. پاسخگویی این ربات‌ها محدودیت ندارد و می‌توانند به صورت 24 ساعته پاسخگو باشند.

مزایای پشتیبانی آنلاین
مزایای پشتیبانی آنلاین

مزایای پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی از چت آنلاین نسبت به روش‌های دیگر مزیت‌هایی دارد. برخی در ابتدا از روش‌های قدیمی و به کار گیری کارکنان استفاده می‌کنند؛ زیرا استفاده از تکنولوژی یا حتی اعتماد به آن برایشان مشکل است. در ادامه مزایای پشتیبانی‌های چتی را می‌گوییم تا افراد با دید باز به انتخاب بنشینند.

پشتیبانی بالا

با استفاده از ربات و چت زنده، هر سوال مشتری بلافاصله و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد. افراد در این تجربه به سرعت به جواب خود می‌رسند و نیازی نیست برای یک سوال کوتاه ایمیل رسمی بنویسند و گاه تا ساعت­‌ها منتظر پاسخ بمانند. این حس پشتیبانی را در آن­ها بالا می‌برد.

سرعت بالا در پشتیبانی آنلاین

دنیای رقابتی امروز، دنیای سرعت است. باید در تمامی کارها سرعت به خرج داد تا از دیگران عقب نمانیم و مخاطب خود را راضی نگه داریم. پشتیبانی از چت آنلاین با بالاترین سرعت ممکن، پاسخ مخاطبان را می‌دهد و معطلی ندارد.

مطالعه کنید:  پشتیبانی از چت مشتریان و پاسخ سریع به آن ها

جذب مشتری

دست مردم برای انتخاب باز است. این روزها در هر عرصه‌ای ده‌ها انتخاب و خدمت رسانی وجود دارد که مردم می‌توانند آن را انتخاب کنند. یکی از دلایل انتخاب، همین پشتیبانی است. وقتی کسی بتوانند همه روزه و در همه ساعات خدمات دریافت کند، قطعا آن موسسه را انتخاب می‌کند.

پاسخگویی هر روز و هر ساعت

انسان‌ها ساعات و روزهای مشخصی برای کار دارند، ولی ربات‌ها می‌توانند 7 روز هفته به طور 24 ساعته کار کنند. مزیت دیگر ربات‌ها این است خسته نمی‌شوند و کارایی آن‌ها در هیچ ساعتی پایین نمی‌آید؛ بنابراین با استفاده از روش پشتیبانی از چت آنلاین در تمام روزهای هفته، امکان پاسخگویی به سوالات و ارائه خدمات را خواهید داشت.

حس راحتی در پشیتبانی آنلاین

گفتگوی تلفنی برای خیلی از افراد سخت و وقت‌گیر است. همچنین ممکن است در ساعات متعارف شبانه روز آن‌ها درگیر مشغله‌های خود باشند و نتوانند تماس بگیرند. ایمیل زدن هم خیلی رسمی است. چت زنده برای کسی و کارهایی که تماس ورودی پایین دارند بسیار مناسب است. مردم هم با حس راحتی زیاد هر زمانی که بتوانند سوال‌های خود را می‌پرسند. برای این مورد می‌توان از نماینده پشتیبانی امور مشتریان به جای ربات استفاده کرد.

تعامل بیشتر مشتری

وقتی از پشتیبانی چت آنلاین استفاده کنید مشتری خیلی راحت‌تر با شما ارتباط می‌گیرد و به جستجو درباره شما می‌پردازد. ممکن است بعضی‌ها از سوال پرسیدن خجالت بکشند، افراد می‌توانند با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی‌ای سوالات خود را بپرسند.

پیشی گرفتن از رقبا با پشتیبانی آنلاین

اگر می‌خواهید در دنیای رقابتی امروز کار خود را تثبیت کنید، چاره‌ای ندارید جز اینکه از علم روز استفاده کنید. مزایای پشتیبانی از چت آنلاین بسیار است و اگر از  آپدیت‌های آن در کار خود استفاده کنید یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

ارتباط بهتر با مشتری
ارتباط بهتر با مشتری

ارتباط گرفتن با مشتری

در چت زنده علاوه بر اینکه مشتری می‌تواند با تیم شما راحت‌تر تعامل برقرار کند، شما نیز قادر خواهید بود سلیقه مشتری را متوجه شوید. با بررسی این پیام‌ها می‌توانید کار خود را بهبود ببخشید. اگر شغل شما به گونه‌ای است که تماس ورودی زیادی ندارید، این روش خیلی موثر است.

مطالعه کنید:  تفاوت بین خدمات پاسخگویی تلفنی و سرویس پاسخگویی چت زنده

افزایش فروش

تمام خدماتی که ارائه می‌دهید برای راحتی مشتری و در نتیجه فروش بالا و سود است. زمانی که مخاطب شما بتواند از بهترین امکانات در سریع‌ترین زمان استفاده کند، شما را انتخاب می‌کند؛ در نتیجه فروش بیشتر و سود بالاتری خواهید داشت.

نکاتی برای بهتر شدن پشتیبانی آنلاین

مزیت‌های چت زنده را گفتیم، اما این نکته را در نظر داشته باشید استفاده از آن اصول و قواعد خودش را دارد. اگر نتوانید به طرز صحیح از امکانات آن استفاده کنید، نتیجه عکس می‌دهد و باعث دفع مشتری می‌‌شود. با استفاده از تکنیک‌های درست و مدیریت صحیح پشتیبانی از چت آنلاین می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

پشتیبانی آنلاین از مشتریان
پشتیبانی آنلاین از مشتریان

مدیریت گفتگو

سعی کنید مکالمات را مدیریت کنید تا از هدف خود خارج نشوند. اگر از ربات استفاده می‌کنید، برنامه‌ها را به درستی به ربات بدهید و مطمئن شوید ربات و مشتری درباره یک موضوع صحبت می‌کنند. اینکه بتوانید از طریق اسکریپت چت را هدایت کنید بسیار اهمیت دارد. اگر چت برای پاسخ سوال کافی نبود، برنامه‌های جایگزین را پیش‌بینی کنید تا از آنها استفاده کنند. چت انسانی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

سرعت مناسب

چت پشتیبان با سرعت بالا مخاطب را راضی نگه می‌دارد. اگر این چت به کندی پاسخ دهد از هدف خود دور شده و عدم رضایت را به بار می‌آورد. سعی کنید سرعت مناسبی را برای پاسخگویی در نظر بگیرید.

کوتاه نویسی در پشتیبانی آنلاین

چت زنده جایی برای سخن گفتن طولانی نیست. جواب هر سوال را باید خیلی واضح و کوتاه بدهید تا رضایت مخاطب شما جلب شود. همچنین پایان مناسبی برای چت در نظر بگیرید و آن را با جملات شایسته تمام کنید.

سخن پایانی

پشتیبانی آنلاین یکی از راه‌های بهتر شدن کسب و کارهاست. شغل‌هایی که تماس کمی دارند می‌توانند از این امکان بهره گیرند و خدمات خود را ارائه دهند. کار کردن با این سیستم مشکل نیست. کافی است نکات اولیه را رعایت و به درستی آن را مدیریت کنید. در این گفت و گو ما مزایای چت زنده و ویژگی‌های آن را بررسی کردیم. این چت برای شغل‌های مختلف مناسب است، مخصوصا کسب و کارهایی که تماس ورودی اندک دارند. یکی از خدمات ارائه شده توسط مرکز تماس همکال خدمت پشتیبانی چتی است. ما کارشناسان با تجربه در این زمینه را در اختیار کسب‌وکارهایی قرار می‌دهیم که نیاز به این خدمت دارند. 

مطالب مرتبط