تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

فروش مستقیم چیست؟

فروش مستقیم چیست؟

تلاش برای فروش محصولات یا خدمات شاید یکی از استرس‌زاترین عناصر هر کسب‌و‌کاری باشد. فروش مستقیم سابقه‌ای طولانی دارد و گاهی از آن به عنوان قدیمی‌ترین کانال توزیع در جهان یاد می‌شود. فروش مستقیم یک فروش شخص به فرد است که در آن مشتری یک محصول یا خدمات را از شخص دیگری خریداری می‌کند. نماینده فروش اغلب به عنوان یک توزیع کننده یا نماینده مستقل شناخته می‌شود.

فروش مستقیم چیست؟

فروش مستقیم فروش‌هایی است که بین یک برند و کاربر نهایی بدون واسطه رخ می‌دهد. آن‌ها نوعی فروش B2C (کسب‌وکار به مشتری) هستند و می‌توانند به صورت حضوری یا آنلاین انجام شوند.

بازاریابی و فروش از فعالیت‌های اصلی یک شرکت است. با این حال تکنیک‌های هر شرکت با دیگری متفاوت است. اما شرکت‌ها اغلب از فروش مستقیم استفاده می‌کنند.

فروش مستقیم یک کانال توزیع بسیار متمایز برای مشاغل ارائه می‌دهد. این می‌تواند به دلیل هزینه یا دلایل دیگر برای کسب‌وکارهایی که امکان فروش غیرمستقیم یا تبلیغات گسترده را ندارند بسیار کارآمد باشد.

 

تاثیر فروش مستقیم بر کسب‌وکارها
تاثیر فروش مستقیم بر کسب‌وکارها

انواع روش‌های فروش مستقیم

فروش مستقیم توسط تیم فروش هر کسب‌وکار به واسطه روش‌هایی انجام می‌شود که طبق تحقیقات تیم بازاریابی بهترین بازده را به همراه دارد. مشتریان هدف هر کسب‌وکاری مطابق با نیاز و خدماتی که دریافت می‌کنند به واسه کانال‌های فروش متعددی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

از جمله روش‌های فروش مستقیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فروش تلفنی

یکی از قدرتمندترین ابزار برای ارتباط با مشتریان و فروش کالا یا خدمات در دنیای تجارت امروز تلفن است. برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید بدانید که چگونه یک تماس تلفنی موثر برقرار کنید. لزوم آموزش برای هر نوع ارتباط تلفنی با مشتریان در تمامی کسب‌وکارها وجود دارد.

استفاده از تماس تلفنی برای فروش مستقیم یکی از روش‌های مورد توجه در بازار رقابتی امروز است. با توجه به کانال‌های ارتباطی متنوعی که برای ارتباط با مخاطب وجود دارد همچنان تلفن اولین انتخاب اکثریت مشتریان است.

مطالعه کنید:  فرصت فروش چیست و چگونه آن را مدیریت کنیم؟

فروش تلفنی نسبت به سایر تعاملات مزیتی دارد، زیرا برخلاف پیام‌های دیجیتال، در زمان واقعی اتفاق می‌افتد و کمتر به اتصال اینترنتی پایدار نسبت به ویدیو وابسته است.

 

فروش آنلاین

در حال حاضر تقریباً همه چیز در اینترنت انجام می‌شود. مردم دوست دارند محصولات و خدمات را از خانه خود سفارش دهند و در آنجا تحویل بگیرند. به همین دلیل، بسیاری از فروشگاه‌ها روش‌های فروش آنلاین را برای بهبود فروش خود اتخاذ کرده‌اند.

در فروش مستقیم آنلاین شما می‌توانید کسب‌وکار خود را از هر جایی اداره کنید. کسب‌وکارهای آنلاین مقیاس‌پذیرتر هستند (به راحتی رشد می‌کنند) زیرا به سرعت محصول مورد تقاضا را برای فروش تعیین می‌کنند. همچنین، می توانید به راحتی پایگاه مشتریان، فروش و سود خود را پیگیری کنید.
مشتریان شما 24 ساعت آماده سفارش هستند زیرا محدودیت زمانی برای باز کردن وجود ندارد. این به معنای فروش بیشتر است.

رسانه‌های اجتماعی و ارتباط گسترده‌ای که با مشتریان و مخاطبان ایجاد کرده‌اند تبدیل به یکی از روش‌های فروش مستقیم شده‌اند. نمایندگان فروش شما می‌توانند با استفاده از این رسانه‌ها به مشتریان بالقوه محصول یا خدمات شما دسترسی داشته باشند.

 

مراحل فروش موفق
مراحل فروش موفق

مراحل فروش مستقیم

فروش مستقیم ویژگی‌های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، باید بر تکنیک‌های فروش تأکید کند و بیشتر روی بهبود مهارت‌های تیم فروش سرمایه‌گذاری کند. از همان ابتدا پنج نکته را در مورد نحوه مدیریت یک تجارت در فروش در نظر بگیرید:

اهداف خود را تعیین کنید

انجام تجارت بدون اهداف مشخص غیرممکن است. آن‌ها هم محرک و هم مبنای موفقیت هستند. برای کار موفق، اهداف شما باید مشخص و قابل اندازه‌گیری باشد، مانند: “افزایش درآمد 15٪ در سه ماهه سوم”.

 

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

اغلب کسب‌وکارها درک مبهمی از مخاطبان خود دارند. در همین حال، شناخت مشتریان بالقوه کلید فروش بهتر و بازگشت سرمایه است. با شناسایی شخصیت‌های خریداران خود شروع کنید. به مشاغل، سبک زندگی، عادات و علایق آن‌ها توجه و آن‌ها را درج کنید.

 

یک استراتژی فروش و KPI ایجاد کنید

برای از بین بردن هرج و مرج، یک استراتژی فروش بسازید. این شما را قادر می‌سازد تا نیازهای مشتریان خود را برطرف کنید. همچنین بازگشت سرمایه را افزایش دهید و چرخه فروش خود را کوتاه کنید.

مطالعه کنید:  بهبود نحوه برخورد با مشتریان جدید و سابق با کمک خدمات مرکز تماس

برای اطمینان از اینکه کسب‌وکار شما استراتژی را به درستی اجرا می‌کند و به اهداف خود می‌رسد، شاخص‌های کلیدی عملکرد را در نظر بگیرید. همیشه شاخص‌های کلیدی عملکرد را دنبال کنید. این به شما کمک می‌کند استراتژی خود را ارزیابی، ایرادات آن را پیدا و تکنیک‌های موثر را پیدا کنید.

 

فروش و بازاریابی را هماهنگ کنید

بازاریابی و تولید سرنخ برای هر کسب‌وکاری حیاتی است. بنابراین یک برنامه دقیق در مورد چگونگی هدف قرار دادن مشتریان بالقوه ایجاد کنید. برای دستیابی به نتایج بهتر، به تلاش‌های فروش و تبلیغاتی خود بپیوندید. فروش با به دست آوردن سرنخ‌های گرم از بازاریابی سود می‌برد و بازاریابی با کسب اطلاعات در مورد مشتریان از فروشندگان، نتایج آن‌ها را بهبود می‌بخشد. تمامی این اطلاعات می‌تواند در یک نرم افزار مانند نرم افزار CRM همکال ذخیره شود.

 

فعالیت‌های فروش را بیاموزید و اجرا کنید

از نحوه تعامل با مخاطبان خود در هر مرحله از قیف فروش آگاه باشید. این شامل این است که بتوانید یک مشتری بالقوه را به عنوان یک خریدار بالقوه واجد شرایط کنید. محصول خود را به آن‌ها ارائه دهید، با اعتراضات آن‌ها کار کنید، معاملات را ببندید. با مشتریان در تماس باشید تا آن‌ها را به مشتریان بازگشتی تبدیل کنید.

 

فروش مستقیم – مزایا و معایب

فروش مستقیم می‌تواند راهی کارآمد برای رشد یک تجارت انعطاف‌پذیر و کم هزینه باشد. در حالی که برای بسیاری از کسب‌وکارها می‌تواند راهی جذاب برای کسب درآمد با کاهش هزینه‌های اضافی باشد، درک مزایا و معایب آن بسیار مهم است.

مزایا:

  • هزینه‌های راه‌اندازی پایین
  • ساعات‌های کاری قابل انعطاف
  • از هر جایی کار کنید
  • راه کم خطر برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود

معایب:

  • موفقیت به مهارت‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی تیم فروش شما بستگی دارد
  • تلاش بیشتری برای دستیابی به مشتریان جدید لازم اس
  • مشکل در مدیریت موجودی بدون محل خرده فروشی
  • تاثیر منفی طرح‌های غیرقانونی

 

سخن پایانی

فروش مستقیم نوعی از فروش که مستلزم تماس مستقیم بین فروشنده و مصرف کننده بدون دخالت شخص ثالث است. فروش مستقیم در یک محیط غیر اداری در خانه، کافه، آنلاین و غیره انجام می‌شود. مرکز تماس همکال می‌تواند فرآیند فروش مستقیم را برای کسب‌وکارهای مختلف انجام دهد. اگر نیاز به ارتباط مستقیم با مشتریان خود برای فروش محصول یا خدمات دارید می‌توانید با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط