تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

هر آنچه که باید در مورد CRM موبایل بدانید!

CRM موبایل چیست و چرا کسب و کار شما به این استراتژی نیاز دارد!

مهاجرت گسترده ی کاربران اینترنت از دسکتاپ و کامپیوتر به تلفن‌های هوشمند به این معناست که کاربران امروزه مایلند اطلاعات لحظه‌ای را در هر مکانی در دسترس داشته باشند. در واقع نسبت ترافیک اینترنتی از دستگاه‌های موبایل به سرعت درحال افزایش است. بنابراین سیستم های CRM باید بتوانند خود را با این رشد وفق دهند. طی سالیان اخیر نیز نقش CRM در خدمات پشتیبانی مشتری بسیار حائز اهمیت شناخته شده است. یک سیستم CRM موبایل به کاربران این امکان را می‌دهد تا به دیتا و اطلاعات کسب و کار در هر جایی دسترسی داشته باشد. به عبارتی این سیستم به کاربرانش اجازه می‌دهد یک کسب‌و‌کار را در جیبشان حمل کنند!

CRM موبایل چیست؟

سی‌آر‌ام موبایل یا مدیریت ارتباط با مشتری از طریق تلفن همراه (mobile customer relationship management) یک استراتژی یا یک ابزار CRM است که برای دستگاه‌های تلفن همراه از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت ها طراحی شده است.

چه کارایی دارد؟

با اتصال از طریق CRM تلفن همراه، به تیم فروش یا به کارمندان از راه دور خود اجازه می‌دهید از طریق یک برنامه CRM تلفن همراه و به واسطه دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها یا از طریق یک مرورگر مبتنی بر وب با CRM ابری، به داده‌ها و حساب‌های مشتری در هر کجا که هستند، دسترسی داشته باشند.

CRM موبایل تلاش می‌کند تا کارمندان را قادر سازد تا هر کاری را که می‌خواهند از طریق لپ تاپ انجام دهند را از طریق یک دستگاه تلفن همراه انجام دهند، اما با منوهای ساده و کشیدن انگشت و کلیک کمتر.

crm موبایل (سیستم مدیریت ارتباط با مشتری) چه کاربردی دارد؟
سی آر ام موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

علل نیاز به استفاده از استراتژی CRM موبایل

مهاجرت جهانی کاربران اینترنت از رایانه‌های شخصی رومیزی به دستگاه‌های تلفن همراه بر نحوه انجام تجارت تأثیر گذاشته است. مشتریان و کاربران به طور یکسان انتظار دارند اطلاعات در زمان واقعی در دسترس و به روز شوند، نه اینکه نیازی به رفتن به دفتر یا استفاده از دسکتاپ برای این کار داشته باشند.

ظهور راه حل CRM موبایل نه تنها مزایای دسترسی به داده‌ها و ابزارهای آنلاین مدیریت پروژه را در دستگاه‌های تلفن همراه، برای کارکنان شما فراهم می‌کند، بلکه به عنوان یک پلتفرم برای ایجاد کل استراتژی تلفن همراه شما عمل می‌کند.

تیم فروش با استفاده از مزایای CRM موبایل:

  • انعطاف پذیری و استقلال بیشتری دارد.
  • سابقه ثابت شده‌ای در افزایش فروش، افزایش بهره وری و افزایش درآمد از مشتریان فعلی دارد.

بهترین برنامه CRM موبایل، علاوه بر ارائه داده‌هایی که تیم فروش شما برای بستن معاملات به آن‌ها نیاز دارد، قابلیت‌های یک راه حل CRM مانند ابزارهای آنلاین مدیریت پروژه، برنامه های صورتحساب، مدیریت قرارداد و غیره را به دستگاه تلفن همراه آن‌ها می‌افزاید.

اهمیت CRM موبایل برای کارمندان

  • کارمندان ادارات دیگر به میزهای خود وابسته نیستند. آن‌ها در حال حرکت هم می‌توانند کار خود را انجام دهند.
  • اعضای تیم فروش بین دفاتر و مکان‌های مختلف جابه جا می‌شوند تا با مشتریان احتمالی ملاقات کنند.
  • کارمندان میدانی حتی زمانی که در دفتر نیستند می‌توانند به برنامه‌ها، جداول زمانی و سفارشات کاری دسترسی داشته باشند.
  • حتی مشاغلی که تا پنج سال پیش مستلزم حضور کارکنان در دفتر بودند، زمانی که به آن‌ها امکان دسترسی به کارکنان از راه دور داده شود، مولدتر و کاراتر می‌شوند.
  • حتی کسانی که مستقیماً با مشتریان کار نمی‌کنند می‌توانند از CRM تلفن همراه برای مدیریت برنامه‌ها، انجام تجزیه و تحلیل داده‌ها، تولید گزارش‌ها و سازماندهی فایل‌های مهم در یک مکان امن استفاده کنند.
مطالعه کنید:  روش های ارتباط سازنده با مشتریان

تحقیقات نشان داده است که شرکت‌ها سالانه 240 ساعت کار اضافی را از کارکنانی که از دستگاه های تلفن همراه برای اهداف مرتبط با کار استفاده می‌کنند، به دست می‌آورند.

این به این دلیل است که دستگاه‌های هوشمند تلفن همراه به کاربران اجازه می‌دهند از هر کجا که برایشان مقدور است، به امور کاری بپردازند.حتی اگر در یک ساختمان یا حتی یک کشور نباشند،

به این ترتیب، دپارتمان‌های کل سازمان شما می‌توانند بدون توجه به مسائل سازگاری مربوط به پلتفرم‌ها، به داده‌های یکسان دسترسی پیدا کنند و یک مکان تعاملی بهتر به وجود بیاورند.

دلایل استفاده از CRM موبایل و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در خدمات مشتریان
علل نیاز به استفاده از استراتژی CRM موبایل

اهمیت CRM موبایل برای مشتریان

فراتر از مزیت فراهم آوردن انعطاف پذیری بیشتر در محیط کاری برای کارمندان، مشتریان از در دسترس بودن CRM موبایل (تلفن همراه) برای سازمان شما نیز سود می‌برند.

یک برنامه CRM تلفن همراه می‌تواند به مشتریان شما اطمینان دهد که بهترین خدمات در دسترس را همیشه دریافت می‌کنند.

استفاده از CRM موبایل چه کاربردی برای کسب و کارها دارد؟

  • تیم‌های فروش:

می‌توانند از صرفه جویی‌ها، کاهش حجم کار مدیران و همچنین قابلیت استفاده از دیتا در هر زمان و هر مکان با استفاده از قابلیت‌های خدمات ابری بهره‌مند شوند.

  • تیم‌های بازاریابی:

می‌توانند به روش‌های کاملاً جدیدی با مشتریان صحبت کنند،تجربه‌های شخصی سازی شده به وجود آوردند، فعالیت‌‌های شبکه‌های مجازی را با استفاده از ابزارهای ساده و آشنا بررسی کنند.

  • تیم‌های خدمات مشتریان:

می‌توانند سریع تر با مشتریان ارتباط برقرار کنند، با استفاده از کانال‌های مختلف آنها را بررسی کنند و مشکلات آن‌ها را با خدمات رسانی بهتری برطرف کنند.

مزایای بهره‌گیری از CRM موبایل

با نرم‌افزار CRM موبایل و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری:

  1. دستگاه‌های تلفن همراه مانند تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند می‌توانند تمام عملکردهای کلاسیک یک سیستم میزبانی شده بر روی لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی را ارائه دهند،
  2. بعلاوه از مزیت اضافی دسترسی بی‌درنگ به اطلاعات و داده‌ها از طریق خدمات ابری، بهره‌مند شوند.
  3. در واقع، کاربران می‌توانند کسب و کار خود را از طریق تلفن همراه خود اداره کنند.

CRM موبایل مزایای زیادی برای کارکنان راه دور در زمانی که دور از میز کار خود هستند دارد، از جمله:

  • برنامه‌ریزی با استفاده از یکپارچه سازی تقویم کاری
  • برقراری تماس و تشکیل جلسه با یک کلیک.
  • دسترسی و بروز رسانی سرنخ ها، مخاطبین و مشتریان بالقوه.
  • باز کردن فایل های مختلف و به اشتراک گذاشتن آن‌ها.
  • دسترسی به داشبورد در هر زمان و مکانی.
  • بررسی، مدیریت و پاسخگویی به موارد پشتیبانی از مشتریان.
  • دسترسی به دیتا و اطلاعات به روز در هر زمان.
مزایای استفاده از CRM موبایل و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در خدمات مشتریان
مزایای استفاده از CRM موبایل

سایر مزیت‌ها

ایجاد یک مزیت رقابتی برای نیروی فروش شما!

امروز از نمایندگان فروش انتظار زیادی می‌رود. انتظار می‌رود که:

  1.  حجم فزاینده‌ای از داده ها را مدیریت و به روز کنند؛
  2. بخش‌های بازاریابی و کمپین‌های بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی برای مشتریان اجرا کنند.

اعضای تیم فروش در مواجهه روزانه با این چالش‌های مداوم، به یک برنامه CRM موبایل کارآمد و قدرتمند نیاز دارند تا به آن‌ها در انجام وظایفشان کمک کند و مزیت رقابتی بیشتری را به آن‌ها بدهد.

مطالعه کنید:  قیف بازاریابی و فروش چیست و چگونه به کسب و کار ما کمک می‌کند؟

با یک CRM تلفن همراه می‌توانند اطلاعات را به‌روزرسانی، همگام‌سازی و با تمام بخش‌های شرکت به اشتراک بگذارند. آنها در جاده با تبلت یا تلفن هوشمند به همان اندازه کارآمد هستند که در دفتر کار.

ایجاد بیشتر ارتباطات و یکپارچگی بین بخشی

CRM موبایل و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، همچنین می‌تواند ارتباطات و یکپارچگی بین بخشی بیشتری ایجاد کند:

  • جایی که افراد فعال در این زمینه می‌توانند راحت‌تر با افراد حاضر در دفتر ارتباط برقرار کنند،
  • اسناد، پیام‌ها را از طریق نرم‌افزار شبکه‌های اجتماعی مانند Salesforce Chatter یا Microsoft Yammer و غیره ارسال کنند.

دسترسی راحت مدیران

CRM موبایل همچنین به پیمانکاران و شرکا و مدیران شرکت امکان می‌دهد بدون نیاز به لاگین و رمز عبور مرتبط با کارمندان به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. مدیریت ارتباط با مشتری از طریق موبایل، همراه با سایر ابزارهای تعاملی، دیوارهای کسب و کار را به روی مجموعه بزرگتری از سهامداران باز می‌کند.

سازگاری و انعطاف پذیری

از آنجایی که یک CRM موبایل را می‌توان از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا لپ تاپ مورد دسترس قرار داد، اغلب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پاسخگو باشند.

این بدان معنی است که ارگونومی راه حل نرم افزاری به طور خودکار با دستگاه (لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند) سازگار می‌شود بدون اینکه به هیچ یک از ویژگی‌ها آسیبی وارد شود.

یک برنامه ساده CRM موبایل، بهترین دانش مشتری را به تیم‌های تلفن همراه، نیروی فروش و کاربران تلفن همراه ارائه می‌دهد.

چالش بزرگ CRM موبایل و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
چالش بزرگ CRM موبایل

ایجاد انسجام تیمی

با همیشه در تماس بودن با شرکت از طریق CRM موبایل، تیم‌های فروش شما احساس مشارکت بیشتری خواهند کرد. این باعث افزایش تعامل و حفظ کارکنان می‌شود.

تضمین کیفیت ارتباط با مشتری

نمایندگان فروش با دسترسی به اطلاعات گسترده و به روز می‌توانند انتظارات مشتریان خود را بهتر برآورده کنند که این امر آن‌ها را در موقعیت بهتری برای هدایت فروش قرار می‌دهد. گردش مالی می‌تواند 5 تا 10 درصد افزایش یابد.

تضمین بهره وری، عملکرد و کیفیت بیشتر

همچنین دسترسی به اطلاعات به روز در مورد مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه خود، به لطف یک برنامه CRM تلفن همراه:

  • به نیروی فروش شما کمک می‌کند هوشمندتر و سریع تر کار کند.
  • و برای مدیران، تضمین بهره وری، عملکرد و کیفیت بیشتر را به دنبال دارد.

 CRM موبایل با چه چالشی مواجه است؟

نرم افزار CRM موبایل و داده‌های آن، می‌توانند نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی و انطباق داده‌ها ایجاد کنند. به عنوان مثال، تلفن‌ها و تبلت‌های دزدیده شده می‌توانند اطلاعات حساب مشتری را به خطر بیندازند.

کسب‌وکارها باید خط‌‌ مشی‌های قوی درباره نحوه مدیریت حریم خصوصی ایجاد کنند و سپس آن را در استراتژی مدیریت دستگاه تلفن همراه بگنجانند.

تضمین کیفیت خدمات مشتریان با مرکز تماس همکال

کسب‌وکارها برای جذب وفاداری مشتریان، باید بتوانند خدمات را با بالاترین کیفیت به آن‌ها ارائه کنند. پاسخگویی به تماس‌ها یا برقراری تماس‌های خروجی زمانی تاثیر خود را نشان می‌دهد که برای اهداف مهم‌تری انجام شوند. این اهداف می‌تواند از ثبت و ذخیره‌سازی اطلاعات گرفته و تا بهبود ارائه خدمات و حتی محصولات ادامه یابد.

مرکز تماس همکال، کارشناسان خود را به گونه‌ای آموزش داده است تا بتوانید با خیال راحت، فعالیت‌های قابل برون‌سپاری خود را به همکال بسپارید. همچنین شما به عنوان صاحبان کسب‌وکار می‌توانید از نرم افزار CRM همکال به صورت رایگان استفاده کنید. این نرم افزار تحت وب بوده و به سهولت بر روی موبایل قابل اجرا است.

مطالب مرتبط