تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

برون سپاری بازاریابی تلفنی

برون سپاری بازاریابی تلفنی

اغلب شرکت‌ها و سازمان‌ها بخشی برای بازاریابی تلفنی دارند. بخش فروش و بازاریابی یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سازمان است. این بخش به طور مستقیم در افزایش سود و فروش سازمان تأثیر می‌گذارد. برون سپاری بازاریابی تلفنی روشی برای افزایش مشتریان واقعی یک شرکت است. با برون‌سپاری، بخش فروش شرکت خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید.

امروزه برون سپاری بازاریابی تلفنی یک روش بسیار مقرون‌به‌صرفه و حرفه‌ای برای افزایش سود و فروش سازمان‌ها است. در مقایسه با بازاریابی داخل سازمانی، برون‌سپاری روش بهتری به‌حساب می‌آید و علت آن هم دانش بالا و تجربه کارمندان مرکز تماس است. تیم حرفه‌ای مرکز تماس می‌توانند کلیه نیازهای مشتریان شما را بررسی کنند. در این مقاله درباره برون سپاری تماس‌های تبلیغاتی و مزایای این روش صحبت می‌کنیم.

مزایای برون سپاری بازاریابی
مزایای برون سپاری بازاریابی

مزایای برون سپاری بازاریابی تلفنی

در چند سال اخیر شرکت‌ها و سازمان‌ها بیشتر با مزایای برون‌سپاری وظایف مربوط به مرکز تماس آشنا شده‌اند. به همین دلیل هم امروزه سازمان‌های بیشتری با مراکز تماس قرارداد همکاری می‌بندند. با انعقاد قرارداد همکاری با مراکز تماس حرفه‌ای، خیال شما بابت گرفتن بهترین خروجی از تماس‌های تبلیغاتی و بازاریابی تلفنی آسوده خواهد شد.

البته روش‌های مختلفی برای تماس بازاریابی وجود دارد؛ تماس خودکار، تماس سرد و تماس گرم از این دسته هستند. قطعاً تماس‌های خودکار با صدای ضبط شده چندان خوب عمل نمی‌کنند. پس بهتر است که یک نفر به شکل زنده پشت خط حاضر باشد تا تأثیر بیشتری بر مشتریان بگذارد. در ادامه برخی مزایای برون سپاری بازاریابی تلفنی را برمی‌شماریم.

 

  • مقرون‌به‌صرفه بودن

برون‌سپاری یک معامله دوسر برد است. هزینه‌های تمام شده این روش با بازاریابی داخلی متفاوت است. اختصاص یک بخش از سازمان به تیم بازاریابی هزینه‌های جانبی زیادی به همراه دارد. استخدام تیم فروش و آموزش این کارمندان، فراهم کردن امکانات لازم و غیره همگی برای شما شامل هزینه است. در صورتی‌ که با برون سپاری بازاریابی تلفنی شما هیچ‌کدام از این هزینه‌ها را نمی‌پردازید. بنابراین هزینه تماس‌ها با استفاده از روش‌های مختلف قابل کاهش است.

 

  • برند شما را به طور مستمر معرفی می‌کند

یک شرکت برون‌سپاری با تیم حرفه‌ای از یک استراتژی مستمر برای معرفی برند شما استفاده می‌کند. این شرکت با به‌کاربردن بهترین استراتژی تلاش می‌کند برند شما را به بهترین شکل ممکن در ذهن مشتریان جا بیندازد. این معرفی خوب از برند به اطمینان مشتری می‌انجامد و در نهایت در افزایش فروش مؤثر خواهد بود.

مطالعه کنید:  چگونه طول عمر مشتری را افزایش دهیم؟

 

  • استفاده از نیروی متخصص و باتجربه

استخدام نیرو در بخش بازاریابی شرکت برای افزایش سود کافی نیست. شما باید نیروهای متخصص و باتجربه را به کار بگیرید. همچنین احتمالاً باید چند روز تا چند هفته را صرف آموزش این نیروها کنید؛ با این‌ حال باز هم نمی‌توانند مانند نیروهایی با چندین سال تجربه بازدهی داشته باشند. این نیروها باید بتوانند با نرم افزار CRM کار کنند و نتایج تماس‌ها را در آن ثبت و ذخیره کنند. کارمندان مرکز تماس به طور تخصصی در این زمینه کار می‌کنند؛ بنابراین شما با برون سپاری بازاریابی تلفنی می‌توانید از عملکرد نیروهای آموزش دیده و مجرب اطمینان حاصل کنید.

 

  • یک مرکز تماس انعطاف‌پذیری بالایی دارد

شما با برون سپاری بازاریابی تلفنی شرکت خود می‌توانید از یک تیم کاربلد و در عین‌ حال انعطاف‌پذیر استفاده کنید. کارمندان مرکز تماس علاوه بر تماس، سرنخ‌ها مشتریان بالقوه را نیز شناسایی می‌کنند. آن‌ها در نهایت لیست خود را الک کرده و مخاطبانی که مشتری نیستند حذف می‌کنند. کارمندان مرکز تماس تمام تلاش خود را می‌کنند که کار شما را حتی قبل از موعد تحویل دهند.

 

  • تبدیل تماس‌گیرندگان به مشتری

مدیران شرکت‌ها در وب‌سایت‌های خود یک بخش تماس با کارشناس را اضافه کرده‌اند. در صورتی‌ که افرادی برای خرید دچار مشکل شوند با یک کلیک به تیم بازاریابی متصل می‌شوند. پشتیبانان حرفه‌ای با مشتری تماس گرفته و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند. این یک تکنیک تبدیل سرنخ به مشتری است.

 

  • بازگشت سرمایه

مدیران مراکز تماس به شما اطمینان می‌دهند سرمایه شما باز خواهد گشت؛ بنابراین اگر از بابت هزینه‌ کردن برای برون سپاری بازاریابی تلفنی اطمینان ندارید نگران نباشید. بعد از مدتی متوجه خواهید شد که سرمایه شما بازگردانده شده. همچنین علاوه بر بازگشت سرمایه سودتان نیز چند برابر می‌شود.

 

برون سپاری بازاریابی تلفنی به یک مرکز تماس
برون سپاری بازاریابی تلفنی به یک مرکز تماس

برای تنظیم قرارداد برون سپاری بازاریابی تلفنی با یک مرکز تماس چه نکاتی مهم است؟

برای داشتن یک برون سپاری موفق در حوزه بازاریابی تلفنی باید مهم‌ترین موارد در این حوزه را بدانید.

  • اولین نکته این است که به تجربه مرکز تماس توجه کنید. سعی کنید پیشینه مجموعه و سوابق کاری کارمندان را مورد بررسی قرار دهید. همچنین درباره مدیران مجموعه و تجربه آن‌ها تحقیق کافی داشته باشید. مرکز تماسی که تجربه و تبحر ندارد، هیچ کمکی به کسب‌وکار شما نمی‌کند.
  • قبل از مراجعه به مرکز تماس خودتان برای کار و اهدافتان یک استراتژی تعیین کنید. داده‌های کسب‌وکارتان را مورد بررسی قرار دهید. نقاط ضعف کار، نقاط قوت و برنامه‌های فعلی را تجزیه‌وتحلیل کنید. یک استراتژی برگزینید که نشان دهد چگونه یک شرکت بازاریابی خارجی می‌تواند به کسب‌وکارتان کمک کند.
  • در مورد روش و ابزارهای مرکز تماس تحقیق کنید. بررسی کنید که ابزار و روش‌های آن‌ها به درد کسب‌وکار شما می‌خورد یا خیر. با مدیران و پشتیبانان آن شرکت گفت‌وگو کرده و روش‌هایی که فکر می‌کنید نتیجه بهتری می‌دهد را معرفی کنید.
مطالعه کنید:  مزایای دورکاری مرکز تماس شامل چیست؟

 

وظایف یک مرکز تماس در حوزه بازاریابی تلفنی

اگر بخش بازاریابی خود را به یک تیم خارجی سپرده‌اید خوب است بدانید که آن‌ها چه وظایفی در قبال شما دارند. در یک مرکز تماس انواع مختلفی تماس برقرار می‌شود. تماس‌های گرم برای مشتریان واقعی. تماس‌های سرد، بخش خدمات مشتریان و بخش کارشناسی فروش و بازاریابی. از جمله وظایف کارمندان مرکز تماس به شرح زیر است:

  • تماس خروجی با مشتریان بالقوه شما
  • تماس خروجی با مشتریان از کار افتاده شما
  • تماس برای ارائه پیشنهادها و معرفی کالاها و خدمات شما
  • سنجش مشتریان و تماس با افرادی که به خدمات شما بیشتر نیاز دارند.
  • راهنمایی کردن مشتریان برای خرید و دادن مشاوره به ایشان
  • پیگیری تماس‌های برقرار شده
  • افزایش فروش و سود
  • پیگیری شکایات یا پیشنهادهای مشتریان

 

سخن پایانی

شاید شما هم شنیده باشید که گفته می‌شود دنیای امروز ما بر روی تبلیغات می‌گردد. با تبلیغات و بازاریابی شما علاوه بر جا انداختن نام برند خود در ذهن مشتریان، به سود فوق‌العاده‌ای هم دست می‌یابید. در بسیاری از شرکت‌ها بخش‌هایی برای این مهم در نظر گرفته شده است. یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها بخش بازاریابی است.

اما شرکت‌ها امروزه روش بهتر و کم‌هزینه‌تری را جایگزین کرده‌اند تا علاوه بر برخورداری از یک تیم بازاریابی و فروش حرفه‌ای، در هزینه‌های خود هم صرفه‌جویی کنند. این روش جایگزین فوق‌العاده برون سپاری بازاریابی تلفنی است که در این مقاله به‌تفصیل درباره آن صحبت شد. ما در مرکز تماس همکال با داشتن کارشناسان بازاریابی حرفه‌ای این خدمت را برای کسب‌وکارهای که به دنبال پیشرفت و افزایش مشتری هستند ارائه می‌کنیم. اگر شما هم به این خدمت نیاز دارید می‌توانید با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط