تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

انواع روش های فروش کدام است؟

انواع روش های فروش کدام است؟

انتخاب روش های فروش مطمئن، برای هر کسب‌وکاری بسیار دشواری است. در دنیای گسترده‌ی فروش روش‌های زیادی برای ارائه‌ی محصولات یا خدمات به مشتریان بالقوه و بالفعل وجود دارد. این روش‌ها تأثیری مستقیم در میزان و روند درآمدزایی یا سودآوری دارند.

در هر بخش از بازاریابی نوعی خاص از روش های فروش به‌کار گرفته می‌شود. هر کدام از این راه و روش‌ها می‌تواند بر افزایش فروش اثر بگذارند. در این مقاله قرار است درباره‌ی انواع فروش در بازاریابی تلفنی صحبت کنیم. البته شایان ذکر است که مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم در ابعاد دیگری از بازاریابی نیز استفاده می‌شود.

انواع روش های فروش
انواع روش های فروش

آشنایی با انواع روش های فروش

فروش، روش‌های زیادی در دل خود برای پیشرفت و افزایش درآمد کسب‌وکارها دارد. انتخاب اینکه کدام یک از آن‌ها برای کسب‌وکار شما مناسب است و کدام یک به سودآوری بیشتر شما کمک می‌کند، به دانش و تجربه نیاز دارد. در ادامه با روش های فروش که در بازاریابی استفاده می‌شوند اشاره خواهیم کرد.

انواع روش های فروش عبارت‌اند از:

1.  فروش مستقیم

فروش مستقیم، روشی است که شما محصولات یا خدمات خود را بدون هیچ واسطه‌ای به مشتریان خود عرضه می‌کنید. در این روش از فروش، نمایندگان شما باید در محلی (منزل، محل کار، مراکز تجاری و هر مکان دیگر) که مشتریان هستند حضور داشته باشند.

در فروش مستقیم با حذف واسطه‌ها، قیمت تمام شده برای مشتریان کمتر می‌شود. همچنین اطلاعات بهتر و جامع‌تری درباره‌ی محصول یا خدمت دریافت می‌کنند که این ویژگی قدرت فروش را بیشتر می‌کند. این روش فروش با استفاده از بازاریابی تلفنی هم انجام می‌شود. به این صورت که نمایندگان فروش با شماره مشتریان که در بانک اطلاعاتی آن‌ها وجود دارد تماس می‌گیرند و به‌صورت مستقیم محصول یا خدمت را در راستای رفع نیاز مشتریان معرفی می‌کنند.

2.  فروش داخلی

یکی از انواع روش های فروش، فروش داخلی است. در این روش کسب‌وکار تیم فروش مختص خود را دارد. به این معنی که افرادی هر روز در ساعت مشخص در محل کار حضور پیدا می‌کنند. مرکز تماس خصوصی یکی از روش‌هایی است که در فروش داخلی به‌کار گرفته می‌شود. در این مراکز نمایندگان فروش در زمان مقرر با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند.

مطالعه کنید:  ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

3.  فروش شخصی از روش های فروش

فروش شخصی یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین روش‌هایی است که تیم فروش می‌تواند در استراتژی‌های خود از آن استفاده کند. این روش فروش، افرادی را انتخاب می‌کند که مهارت‌های ارتباطی را به‌خوبی در خود تقویت کرده‌اند. همچنین این افراد اطلاعات خود را در زمینه‌ی دانش محصولات یا خدمات، کسب‌وکار و انسان‌شناسی افزایش داده‌اند.

هدف اصلی تمامی افرادی که در این روش فعالیت می‌کنند، این است که مشتریان به خرید تشویق کنند و احساس نیاز را در آن‌ها پرورش دهند. تمامی مواردی که در این روش فروش گفته شد را نمایندگانی که در مراکز تماس فعالیت می‌کنند دارند.

4.  فروش توسعه‌ای از انواع فروش

از دیگر روش های فروش می‌توان به فروش توسعه‌ای اشاره کرد. در این روش کسب‌وکار شما به‌دنبال جذب مشتریان جدید است. فروش توسعه‌ای یعنی شما فرصت‌های جدید را پیدا می‌کنید که مشتریان بالقوه شما در آن وجود دارند و از طریق آن می‌توانید افراد جدیدی را به دایره‌ی مشتریان خود اضافه کنید.

با استفاده از روش‌های مختلف فروش شما می‌توانید کمبود و کاستی‌های محصولات یا خدمات از دید مشتریان را پیدا کنید و آن‌ها را پوشش دهید. با این کار محصول توسعه داده شده را به‌صورت فروش توسعه‌ای به دست مشتریان می‌رسانید.

5.  فروش توسط توزیع‌کنندگان

این روش فروش برای آن دسته از مدیرانی است که می‌خواهند تمرکز خود را در بخش‌های دیگری بگذارند. در این حالت یکی انواع فروش که به این افراد کمک می‌کند، فروش توسط توزیع‌کنندگان است. این توزیع‌کنندگان افرادی هستند که به‌عنوان فروشنده فعالیت می‌کنند.

برای این کار می‌توانید از مراکز تماس برون‌سپاری شده استفاده کنید که تمام تمرکز آن‌ها روی فروش و افزایش درآمد کسب‌وکارها است.

فروش مشاوره ای
فروش مشاوره ای

6.  فروش مشاوره‌ای از روش های فروش

یکی از بهترین روش های فروش، فروش مشاوره‌ای است. زیرا در این روش نماینده‌ی فروش، ابتدا تعاملی سازنده و دوستانه را با مشتری آغاز می‌کنند. با تعامل سازنده، نمایندگان اعتماد مشتریان را بدست می‌آورند و نیازهای آن‌ها را به‌طور دقیق شناسایی می‌کنند. این اطلاعات و اعتماد باعث می‌شود تا شما به‌عنوان فروشنده بتوانید مشاوره‌ای در جهت رفع نیاز مشتری به اون بدهید و با اعتمادی که به‌وجود آمده مشتری مشاوره شما را قبول کند و محصول را خریداری کند.

مطالعه کنید:  کانال های فروش به مشتریان کدامند؟

در بازاریابی تلفنی، این روش از انواع فروش کاربرد بسیار زیادی دارد. زیرا نمایندگانی که در مراکز تماس هستند و از طریق تلفن با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند باید به‌واسطه‌ی وجود اعتماد محصول یا خدمتی را به مشتری بفروشند.

7.  روش پرسش‌محور از انواع فروش

روش فروش پرسش‌محور، روش فروش تلفنی است. این روش بر اساس شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتری  برای ارائه محصول یا خدماتی که بتواند این نیازها را برطرف کند، بنا شده است. در این روش از فروش، نماینده در ابتدا با پرسیدن سوالاتی از مشتری، سعی می‌کند نیازها و خواسته‌های او را به‌طور کامل درک کند. سپس محصول یا خدماتی را پیشنهاد می‌دهد که بتواند این نیازها را برطرف نماید.

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که پرسش‌هایی که توسط فروشنده پرسیده می‌شوند باید باز و غیرمستقیم باشند تا مشتری بتواند آزادانه در مورد نیازها و خواسته‌های خود صحبت کند.

همان‌طور که گفته تمام روش های فروش که در این بخش به آن‌ها اشاره شد، در کانال‌های فروش دیگری هم استفاده می‌شوند. شما می‌توانید از این روش‌ها در هر بخش از فروش که خواستید استفاده نمایید.

 

سخن پایانی

در دنیای بازاریابی و فروش، روش های فروش زیادی وجود دارند. هر کدام از انواع فروش برای بخش و محصولی خاص قابل استفاده است. در این بخش 6 روش فروش که به شما در مرکز تماس کمک می‌کند تا محصول یا خدمت خود را به دست مشتریان برسانید و آنها را بفروشید توضیح دادیم.

چنانچه می‌خواهید از این روش‌ها در مراکز تماس برون‌سپاری شده استفاده کنید، می‌توانید با مرکز تماس همکال تماس بگیرید. برای دریافت مشاوره از تیم همکال می‌توانید در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید یا از طریق راه‌های ارتباطی تماس بگیرید.

مطالب مرتبط