فروش تلفنی و پشتیبانی پس از فروش از مشتریان، همواره برای بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار حائز اهمیت بوده است. به همین خاطر، دورههای آموزشی آکادمی همکال، ویژه مدیران و صاحبان کسبوکاری است که دغدغه افزایش فروش و ارتقای کیفیت پاسخگویی به مشتریان خود را دارند. آکادمی همکال، در جهت ارائه آموزشهای عمومی و تخصصی فروش و پشتیبانی تلفنی به کسبوکارها فعالیت میکند. در دوره های آموزشی فروش تلفنی و مرکز تماس، تجربههای چند ساله همکال در حوزه ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل به طور کامل و تخصصی به مدیران و صاحبان کسبوکار منتقل میشود. به علاوه، کارشناسان تماس نیز میتوانند با شرکت در این دورهها مهارتهای فروش تلفنی و پشتیبانی از مشتریان را فرا گرفته یا حتی ارتقا دهند.
دوره آموزش فروش تلفنی
دوره آموزش فروش تلفنی شامل دو دوره عمومی و تخصصی است. دوره عمومی مناسب کارشناسان تماس و افرادی است که به دریافت اطلاعات عمومی حوزه فروش تلفنی علاقهمند هستند. آن دسته از مدیران و صاحبان کسب و کار که به اطلاعات پایهای فروش تلفنی اشراف دارند و صرفا تمایل به دریافت آموزشهای تخصصی حوزه فروش تلفنی را دارند، میتوانند بدون شرکت در دوره عمومی، جلسات دوره تخصصی را بگذرانند.
۱-سرفصلهای دوره عمومی فروش تلفنی
- کارگاه اول) الفبای فروش تلفنی
- کارگاه دوم) مسیر تبدیل شدن به فروشنده موفق
- کارگاه سوم) صفر تا صد لحن و بیان در مذاکرات تلفنی
- کارگاه چهارم) شیوه شناخت مشتری و کنترل احساسات
- کارگاه پنجم) تکنیکهای تخصصی اقناعسازی در مذاکره و فروش تلفنی
۲- سرفصلهای دوره تخصصی آموزش فروش تلفنی
- بررسی خدمت و محصولات شرکت و مدل فروش
- ارزیابی، تدوین و ارائهی پیشنهاداتی به منظور بهبود مدل فروش
- اصلاح متنها و سناریوهای موجود و در صورت لزوم، تدوین سناریوهای جدید بازاریابی و فروش تلفنی
- جلسات آموزش سناریوهای فروش تلفنی با کارشناسان تماس
- طراحی سیستم کنترل کیفیت به همراه فرمهای ارزیابی سطوح مختلف
- ارزیابی مکالمات مطابق با سیستم کنترل کیفیت طراحی شده و کوچینگ و آموزش کارشناسان فروش تلفنی به صورت دورهای
۲- سرفصلهای دوره تخصصی آموزش فروش تلفنی
- بررسی خدمت و محصولات شرکت و مدل فروش
- ارزیابی، تدوین و ارائهی پیشنهاداتی به منظور بهبود مدل فروش
- اصلاح متنها و سناریوهای موجود و در صورت لزوم، تدوین سناریوهای جدید بازاریابی و فروش تلفنی
- جلسات آموزش سناریوهای فروش تلفنی با کارشناسان تماس
- طراحی سیستم کنترل کیفیت به همراه فرمهای ارزیابی سطوح مختلف
- ارزیابی مکالمات مطابق با سیستم کنترل کیفیت طراحی شده و کوچینگ و آموزش کارشناسان فروش تلفنی به صورت دورهای
دوره آموزش پشتیبانی تلفنی
دوره پشتیبانی تلفنی با هدف آموزش و مربیگری کارشناسان مرکز تماس کسبوکارها برگزار میشود. این دوره علاوهبر ارائه آموزشهای کلی در خصوص نحوه مکالمه کارشناسان با مشتریان، شامل طراحی فرمهایی به منظور کنترل کیفیت و ارزیابی و نظارت بر عملکرد کارشناسان پشتیبانی خواهد بود.
1- سرفصلهای دوره پشتیبانی تلفنی
- ارائه فایل آموزشیِ عمومی پشتیبانی تلفنی
- آشنایی با وضعیت فعلی مرکز تماس و مهمترین مسائلِ آن
- تدوین دستنامهها و درختِ دانش
- طراحی سیستم کنترل کیفیت به همراه فرمهای ارزیابی سطوح مختلف
- جلسات آموزشی سناریوها با کارشناسان تماس
- ارزیابی مکالمات مطابق با سیستم کنترل کیفیت طراحی شده و کوچینگ کارشناسان
مزایای عملی دورههای آکادمی همکال
افزایش نرخ تبدیل فروش
شرکت در این دورهها باعث میشود تیم فروش شما مهارتهای لازم برای افزایش نرخ تبدیل را به دست آورد. این میتواند شامل آموزش تکنیکهای فروش موثر، روشهای بستن معامله و ایجاد ارتباط قویتر با مشتریان باشد.
کاهش شکایات مشتریان
یکی دیگر از مزایای عملی دورهها، بهبود نحوه تعامل با مشتریان و کاهش مشکلات و شکایات آنهاست. مهارتهای پشتیبانی که در دوره پشتیبانی تلفنی به شما آموزش داده میشود، با هدف رسیدن به این مهم انجام میشود.
بهبود ارتباطات
دورههای آموزشی همکال به بهبود ارتباطات داخلی تیمهای فروش و ارتباطات خارجی با مشتریان کمک میکند. با استفاده از تکنیکهای روانشناسی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، میتوانید ارتباطات موثرتر و نتایج بهتری کسب کنید.
بهبود مهارتهای مذاکره و بستن قرارداد
با یادگیری مهارتهای حرفهای و تکنیکهای پیشرفته مذاکره در فروش از متخصصان آکادمی همکال، تیم فروش شما قادر به بستن قراردادها و معاملات بیشتر با شرایط بهتر برای کسب و کار شما خواهد بود.
افزایش رضایت مشتری و وفاداری
با ارائه تکنیکهای خدمات پس از فروش و ایجاد تجربه مثبت برای مشتریان، شرکتکنندگان دورههای آموزشی همکال بهبود چشمگیری در نرخ وفاداری و رضایت مشتریان مشاهده خواهند کرد.
افزایش نرخ تبدیل فروش
شرکت در این دورهها باعث میشود تیم فروش شما مهارتهای لازم برای افزایش نرخ تبدیل را به دست آورد. این میتواند شامل آموزش تکنیکهای فروش موثر، روشهای بستن معامله و ایجاد ارتباط قویتر با مشتریان باشد.
کاهش شکایات مشتریان
یکی دیگر از مزایای عملی دورهها، بهبود نحوه تعامل با مشتریان و کاهش مشکلات و شکایات آنهاست. مهارتهای پشتیبانی که در دوره پشتیبانی تلفنی به شما آموزش داده میشود، با هدف رسیدن به این مهم انجام میشود.
بهبود ارتباطات
دورههای آموزشی همکال به بهبود ارتباطات داخلی تیمهای فروش و ارتباطات خارجی با مشتریان کمک میکند. با استفاده از تکنیکهای روانشناسی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، میتوانید ارتباطات موثرتر و نتایج بهتری کسب کنید.
بهبود مهارتهای مذاکره و بستن قرارداد
با یادگیری مهارتهای حرفهای و تکنیکهای پیشرفته مذاکره در فروش از متخصصان آکادمی همکال، تیم فروش شما قادر به بستن قراردادها و معاملات بیشتر با شرایط بهتر برای کسب و کار شما خواهد بود.
افزایش رضایت مشتری و وفاداری
با ارائه تکنیکهای خدمات پس از فروش و ایجاد تجربه مثبت برای مشتریان، شرکتکنندگان دورههای آموزشی همکال بهبود چشمگیری در نرخ وفاداری و رضایت مشتریان مشاهده خواهند کرد.
مراحل شرکت در دورههای آموزش فروش و پشتیبانی تلفنی
اعلام نیازمندی به آکادمی همکال
اعلام نیازمندی به منظور شرکت در دورهها و آشنایی با خدمات و محصولات شرکت/کسبوکار برای اختصاصیسازی آموزشها
ارائه تعرفه دورهها
ارائه تعرفه شرکت در هر دوره (آموزش فروش تلفنی و پشتیبانی تلفنی) به مدیران و صاحبان کسبوکار و همچنین ارائه پروپوزال از نحوه برگزاری دورهها
هماهنگی برگزاری جلسات دوره
هماهنگیهای لازم اعم از نهایی کردن تاریخ و ساعت جلسات آنلاین یا حضوری هر دوره و تعیین مدرس یا کوچ از سمت آکادمی آموزشی همکال
تشکیل جلسات هر دوره به صورت آنلاین یا حضوری
برگزاری دوره و تشکیل کامل جلسات هر دوره به تعداد مورد نیاز و ارائه آموزشها به همراه جلسه پرسش و پاسخ
مراحل شرکت در دورههای آموزش فروش و پشتیبانی تلفنی
1. اعلام نیازمندی به آکادمی همکال
اعلام نیازمندی به منظور شرکت در دورهها و آشنایی با خدمات و محصولات شرکت/کسبوکار برای اختصاصیسازی آموزشها
2. ارائه تعرفه دورهها
ارائه تعرفه شرکت در هر دوره (آموزش فروش تلفنی و پشتیبانی تلفنی) به مدیران و صاحبان کسبوکار و همچنین ارائه پروپوزال از نحوه برگزاری دورهها
3. هماهنگی برگزاری جلسات دوره
هماهنگیهای لازم اعم از نهایی کردن تاریخ و ساعت جلسات آنلاین یا حضوری هر دوره و تعیین مدرس یا کوچ از سمت آکادمی آموزشی همکال
4. تشکیل جلسات هر دوره به صورت آنلاین یا حضوری
برگزاری دوره و تشکیل کامل جلسات هر دوره به تعداد مورد نیاز و ارائه آموزشها به همراه جلسه پرسش و پاسخ