تفاوت هپی کال و نظرسنجی تلفنی چیست؟

کسب‌وکارها از دو نوع نظرسنجی برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می‌کنند که هپی کال و نظرسنجی تلفنی نام دارند. اما بین تماس‌های هپی کال و نظرسنجی تلفنی تفاوت هایی وجود دارد.

هپی کال و نظرسنجی تلفنی هر دو از یکسری سوالات از پیش طراحی شده استفاده می‌کنند که برای رسیدن به اهداف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نظرسنجی تلفنی روشی محبوب، دوست داشتنی و سریع برای جمع‌آوری اطلاعات قابل اطمینان و معتبر از طریق عامه مردم است. هپی کال زمانی اهمیت خود را پیدا می‌کند که مشتری محصول یا خدماتی از شما خریداری کرده باشد.

اینجاست که هپی کال معنا پیدا می‌کند و کار خود را شروع می‌کند تا میزان رضایت مشتریان را اندازه‌گیری کند. در این مطلب قصد داریم به طور کامل درمورد تفاوت هپی کال و نظرسنجی تلفنی بپردازیم. اگر شما هم علاقمند هستید تا تفاوت این دو نظرسنجی را بدانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

 منظور از نظرسنجی تلفنی چیست؟

نظرسنجی تلفنی یکی از روش‌های نظرسنجی برای بدست آوردن یکسری اطلاعات می‌باشد. در این روش برای بدست آوردن اطلاعات و داده‌ها از عامه مردم یا از یک تارگت مارکت خاص استفاده می‌شود. نمایندگان یا مصاحبه‌کنندگان که در امر نظرسنجی تلفنی تعلیم دیده‌اند با استفاده از تلفن با جامعه هدف جهت کسب اطلاعات تماس می‌گیرند.

این نوع از نظرسنجی که با تلفن صورت می‌گیرد، مخصوص زمان‌هایی است که به جمع‌آوری اطلاعات از طریق افکار عمومی و عامه مردم نیاز باشد. به عبارتی، این نظرسنجی برای بدست آوردن اطلاعات ایده‌آلی است که هر پاسخ‌دهنده در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد. از نظرسنجی تلفنی برای دستیابی به اهدافی مثل مشخص کردن بهترین کانال تبلیغاتی، تعیین بهترین محصول و خدمات برای فروش، ایجاد مزیت رقابتی و… استفاده می‌شود.

منظور از هپی کال چیست؟

هپی کال یا تماس شاد تماس‌های خروجی‌ای هستند که نمایندگان از طرف شرکت با مشتریان می‌گیرند تا اطلاعاتی درمورد میزان رضایت مشتری از خدمات و محصولات خریداری شده بدست آوردند، همچنین پیشنهادات آن‌ها را در جهت بهبود محصول و خدمات دریافت می‌کنند. این کار برای به وجود آوردن رضایت مشتری و پیشی گرفتن از رقبا بسیار اهمیت دارد.

مطالعه کنید:  برون سپاری تماس نظرسنجی

در دنیای امروز شرکت‌هایی که فروش موفقی را تجربه می‌کنند، مشتریان خود را بعد از فروش محصول و خدمات به حال خود رها نمی‌کنند و بعد از خرید مشتریان همچنان پیگیر هستند که محصول و خدمات ارائه شده برای آن‌ها رضایت‌بخش بوده و دغدغه آن‌ها برطرف شده است یا خیر.

 

تفاوت هپی کال و نظرسنجی تلفنی با تعریف آن
تفاوت هپی کال و نظرسنجی تلفنی با تعریف آن

 

تفاوت هپی کال و نظرسنجی تلفنی

 

  • با چه افرادی ارتباط دارند

در نظرسنجی تلفنی، شما با افرادی ارتباط برقرار می‌کنید که از شما خرید نکرده‌اند. حتی ممکن است با برند، محصول و خدمات شما هم آشنایی نداشته باشند.

اما در هپی کال شما با افرادی ارتباط برقرار می‌کنید که مشتریان فعلی شما هستند و حداقل یک بار محصول و خدمات شما را خریداری کرده و از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

  • زمان تماس‌ هپی کال و نظرسنجی تلفنی

تماس‌های هپی کال عموما با رعایت فاصله زمان چند روزه بعد از خرید مشتریان، صورت می‌گیرد. این فاصله زمانی به این علت است که مشتری زمانی فرصت استفاده از محصول یا خدمات شما را داشته باشد. اگر این فاصله زمانی کمتر باشد مشتری از چیزی که خریده است مطمئن نیست و نظر صادقانه‌ای نخواهد داشت. اگر این زمان بیشتر شود به احتمال زیاد مشتری آن را فراموش خواهد کرد. البته شما این فاصله زمانی را باید نسبت به کسب‌وکار خود مشخص کنید.

اما در نظرسنجی‌های تلفنی این تماس‌ها قبل از خرید با مشتریان بالقوه انجام می‌شود. حتی ممکن است این نظرسنجی در ابتدای شروع فعالیت کسب‌وکار باشد تا به نحوه تولید و ایجاد مزیت رقابتی کمک کند.

  • هدف

نظرسنجی تلفنی به منظور بدست آوردن اطلاعات کلی از مردم عام درمورد آشنایی با برند، رضایت یا عدم رضایت از محصولات و خدمات مشابه موجود در بازار، بررسی دغدغه مشتریان بالقوه و… صورت می‌گیرد.

برای مثال شما قصد دارید قاب عکس تولید کنید. اما مطمئن نیستید قاب عکس با چه جنس و متریالی برای تولید کردن بهتر است. در مراحل اولیه، شما با مشتریان بالقوه خود که اطلاعات آن‌ها را در دست دارید تماس می‌گیرید. سپس از آن‌ها در این مورد سوالاتی می‌پرسید. بعد از بدست آوردن داده‌های مورد نیاز تصمیم می‌گیرید چه نوع قاب عکسی را تولید کنید.

اما در هپی کال همان طور که از نام مشخص است  هدف تمرکز بر ایجاد رضایت مشتریان و خوشحالی آن‌ها است. اهداف هپی کال شامل بررسی میزان رضایت مشتریان فعلی، بررسی عملکرد کارکنان و عملکرد کلی شرکت، دریافت تجربه مشتری درمورد برند شما، بازخورد درمورد قیمت است. حتی هدف هپی کال می‌تواند پیشنهاد خرید محصول یا خدمات دیگری که برای مشتریان مناسب است، باشد. تماس جهت تبریک مناسب‌هایی مثل تولد، سالگرد ازدواج، سال نو و… نیز می‌تواند از اهداف هپی کال باشد.

مطالعه کنید:  بازاریابی تلفنی موفق

همچنین در این تماس‌ها شما می‌توانید با استفاده از نظرات مشتریان خود، محصول و خدمات خود را بهبود بخشید یا ایرادات آن را برطرف کنید. پس سوالاتی در این نوع نظرسنجی طراحی می‌شود که برای سنجش میزان رضایت مشتری و دریافت نظرات واقعی آن‌ها باشد.

  • پیشنهادهای ویژه

شما در هپی کال به دنبال خوشحال کردن مشتریان خود هستید. پس در انتهای تماس با یک تخفیف ویژه برای خرید بعدی می‌توانید آن‌ها را غافلگیر کنید و فراتر از تصور مشتریان خود باشید.

اما در نظرسنجی تلفنی شما دنبال غافلگیری نیستید و صرفا قصد دارید اطلاعات مشخصی را برای ادامه فعالیت خود جمع‌آوری کنید.

 

تفاوت هپی کال و نظرسنجی تلفنی
تفاوت هپی کال و نظرسنجی تلفنی

سخن پایانی

برای برقراری تماس‌هایی که برای رسیدن به اهداف نظرسنجی تلفنی و هپی کال است نیاز به افراد با تجربه و متخصص است. این که شما بتوانید سوالاتی دقیق طراحی کنید که به اهداف مورد نظر خود درمورد نظرسنجی تلفنی و هپی کال برسید یا اینکه نمایندگان در برقراری ارتباط با مخاطبان چگونه برخورد کنند، کار چندان راحتی نیست. اگر در این امر متخصص نیستید باید ساعت‌ها زمان برای آموزش نمایندگان خود صرف کنید. این کار باعث افزایش هزینه می‌شود.

شما برای رسیدن به اطلاعات مطلوب و ایجاد رضایتمندی در مشتریان فعلی خود می‌توانید هپی کال کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از شرکت‌هایی که در انجام این امور تخصص لازم را دارند کمک بگیرید. از خدمات آن‌ها استفاده کنید و انواع نظرسنجی‌ خود را برون‌سپاری کنید.

مرکز تماس همکال می‌تواند در این امر شما را همراهی کند تا رضایت مشتریان خود را افزایش دهید و نظرات آن‌ها به طور کاملا دقیق و ثبت شده در اختیار خود داشته باشید. ما در همکال نمایندگان متخصصانی داریم که برای شما در امر نظرسنجی تلفنی و هپی کال کمک می‌کنند تا به هدف مورد نظر خود برسید.