تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

کانال های فروش به مشتریان کدامند؟

کانال های فروش به مشتریان کدامند؟

امروزه استفاده از انواع کانال های فروش به مشتریان برای هر کسب‌وکاری از ملزومات فروش محسوب می‌شود. کانال‌های متعدد زیادی وجود دارند که مشتریان از آن‌ها خرید می‌کنند. امروزه به دلیل گستردگی و متعدد بودن کانال‌های فروش، انتخاب یک یا چند مورد از آن‌ها برای شروع فعالیت یک چالش است. به همین علت شما باید زمانی که درمورد جامعه آماری مشتریان بالقوه خود تحقیق می‌کنید، کانال‌هایی که مخاطبان شما در آن‌ها فعالیت دارند را نیز بررسی ‌کنید.

شرکت‌هایی که اطلاع دارند مشتریان خود در چه کانال‌هایی حضور بیشتری دارند، تجربیات تجاری استثنایی را برای خرید مشتریان خود ارائه می‌کنند همچنین هویتی قوی برای برند خود به وجود می‌آورند. شما باید در استراتژی فروش خود ابتدا کانال‌هایی که سودآوری بیشتری دارند را انتخاب کرده و پس از مدتی به سراغ دیگر کانال‌های فروش به مشتریان بروید.

کانال های فروش چیست؟

کانال‌های فروش بسترهایی هستند که هر کسب‌وکاری برای رسیدن به مشتریان خود از آن‌ها استفاده می‌کند تا محصول و خدمات موجود را به طور مستقیم یا غیر مستقیم به آن‌ها بفروشد. تیم فروش در هر کسب‌وکاری استراتژی‌های خاص خود را دارد، آنان براساس رفتار مخاطبان خود تصمیم می‌گیرند چه محصول و خدماتی را به صورت عمده در تمامی کانال‌ها منتشر کنند و چه محصول و خدماتی را فقط در یک کانال خاص برای فروش بگذارند.

 

کانال های فروش به مشتریان
کانال های فروش به مشتریان

مزایای حضور در کانال های فروش مختلف برای کسب‌وکارها

مشتریان در دنیای امروزی به ویژه خریداران نسل جوان، برای خرید محصول و خدمات مورد نیاز خود از چندین کانال فروش استفاده می‌کنند. آن‌ها همیشه در حال جستجو هستند و از چندین کانال آنلاین و همچنین حضوری خریدهای خود را انجام می‌دهند.

حضور در کانال های فروش مختلف برای کسب‌وکارها مزایای زیادی به همراه دارد، از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گسترش مخاطبان

هر چه در کانال‌های فروش بیشتری حضور داشته باشید، مشتریان جدیدتری را به برند خود جذب می‌کنید. بعضی از افراد عادت دارند تنها از یک کانال خرید کنند؛ شما با حضور در کانال‌های متعدد این شانس را دارید که در لیست برندهای محبوب افراد بیشتری باشید. اما این کار به این معنی نیست که همه از شما خرید کنند، این موضوع مهمی است که باید حتما درمورد آن بررسی‌های لازم را انجام دهید.

  • گزینه‌های خرید بیشتر

وجود کانال‌های متعدد نه تنها برای شما مشتریان و مخاطبان جدید به همراه دارد، بلکه راه‌های جدید را برای خرید مشتریان فعلی خود ارائه می‌کنید. در نتیجه تجربه مشتری را بهتر خواهید کرد، مشتریان دوست دارند گزینه‌های متفاوتی برای خرید و انتخاب داشته باشند.

  • هزینه‌های کمتر

داشتن یک مکان حضوری هزینه‌های هنگفتی را به همراه دارد، شما با شروع فعالیت خود در فضای آنلاین این امکان را دارید تا هزینه‌های کمتری را برای فضای خود پرداخت کنید. به این صورت هم بدون محدودیت زمانی در دسترس مشتریان خود هستید هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

  • جریان‌های درآمدی بیشتر

با اینکه حضور در هر کانال فروش ملزم به این است که به صورت اختصاصی و متفاوت از کانال دیگر محصول و خدمات خود را معرفی کنید. اما این کار برای کسب‌وکارها در دنیای تجارت الکترونیک فرصت‌های بیشتری را برای رشد، پیشرفت و همچنین افزایش درآمد شما فراهم می‌کند.

  • ترافیک با کیفیت‌تر

هدف حضور در کانال‌های فروش مختلف بر بالا بردن بازدید از فروشگاه آنلاین متمرکز می‌باشد. حضور در کانال‌های متفاوت این امکان را می‌دهد که مخاطبین بیشتری با هدف خرید وارد وب‌سایت شما شوند و سودآوری بیشتری از این راه برای شما داشته باشند.

مطالعه کنید:  بهترین ساعت در روز برای برقراری تماس فروش
مزایای حضور در کانال های فروش
مزایای حضور در کانال های فروش

 

کانال های مهم برای فروش

کانال‌های متفاوتی در دنیای حضوری و آنلاین وجود دارند. تمام کانال‌های موجود یکسری مزایا و معایب دارند که شما برای انتخاب کانال مورد نظر باید آن‌ها درنظر بگیرید. در ادامه برخی از این کانال‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  1. تجارت الکترونیک

منظور از تجارت الکترونیک وب‌سایت یا فروشگاه آنلاینی است که فروش محصول و خدمات هر برند در آن فضا انجام می‌شود. در دنیای امروز داشتن یک سایت فروش برای تمامی کسب‌وکارها امری لازم است. زیرا فضای آنلاین به سرعت در حال گسترش است و روزانه افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.

رفته رفته خریدهای اینترنتی افراد در حال افزایش است و اگر کسب‌وکار شما در این فضای آنلاین حضور نداشته باشد شانس خود را برای پیشرفت در آینده از دست خواهید داد. در این فضا مشتریان به صورت امن از درگاه پرداخت‌ها هزینه‌های خرید خود را می‌پردازند.

این فروشگاه‌های آنلاین مزایای زیادی به همراه خود دارند که از مهم‌ترین‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه راه‌اندازی کمتر نسبت به فروشگاه‌های حضوری.
  • فعالیت و فروش به مشتریان خود به صورت 24 ساعته و بدون محدودیت در زمان و مکان.
  • جمع‌آوری اطلاعات مشتری جهت بهبود محصول و خدمات خود.
  1. خرده فروشی

کانال‌های خرده فروشی شامل فروشگاه‌های حضوری هستند که شما می‌توانید برای مدت کوتاهی آن‌ها را اجاره کنید. این فروشگاه‌ها می‌توانند در مراکز خرید، نمایشگاه‌ها، غرفه‌های صنایع دستی و… باشند. این نوع از کانال‌های فروش به شما این فرصت را می‌دهند که محصول و خدمات خود را به صورت حضوری عرضه کنید.

خرده فروشی یکی از راه‌های عالی برای عرضه محصولات و خدمات برند خود به بازار است. در این روش شما به صورت رودررو با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید.

مطالعه کنید:  چگونه یک فروش کارآمد در مرکز تماس خروجی ایجاد کنیم؟

مزایا:

  • ارتباط مستقیم با مشتریان برقرار می‌شود.
  • واسطه‌ها را حذف کرده و به طور مستقیم محصولات را به دست مشتریان می‌رسانید.
  • فرآیند فروش به صورت مستقیم انجام می‌شود و پرداخت‌ها مستقیما به شما داده می‌شود.

معایب:

  • اعمال هزینه‌های استخدامی اضافه (اضافه کردن اعضای تیم فروش)
  • پرداخت هزینه‌های فروشگاه‌های حضوری می‌تواند زیاد باشد.

 

جمع آوری اطلاعات مشتریان در کانال های مختلف فروش
جمع آوری اطلاعات مشتریان در کانال های مختلف فروش
  1. عمده فروشی

عمده فروشی یکی از کانال های فروش است که شما محصولات خود را با تعداد بالا به افراد دیگر می‌فروشید که سپس آن‌ها می‌توانند محصولات شما را در کانال های دیگر به فروش برسانند. بعضی از کسب‌وکارها هدف خود را تنها روی کانال عمده فروشی می‌گذارند. اما برخی دیگر این کانال را بخشی از استراتژی فروش خود در نظر می‌گیرند و روی آن سرمایه گذاری می‌کنند.

با استفاده از این کانال می‌توانید بخشی از سهام خود را به دیگر افراد بفروشید. با این حال این کانال برای تمامی کسب‌وکارها مناسب نیست و نیاز به زیر ساخت‌های خاص خود دارد.

مزایا:

  • با این کانال می‌توان به صورت یکجا حجم زیادی از موجودی‌ها را بفروشید.
  • افرادی که خرده فروشی انجام می‌دهند می‌توانند جزوی از مراحل فروش شما باشند و محصولات شما را به طور واسطه‌ای به دست مشتریان برسانند.
  • می‌توانید یک محدوده تقریبا مشخص را برای تولید محصولات پیش‌بینی کنید.

معایب:

  • به سرمایه زیادی جهت موجود کردن محصولات نیاز دارید.
  • اگر نتوانید موجودی خود را بفروشید هزینه انبار کردن آن‌ها بالا می‌رود.
  • با مشتریان واقعی خود تعامل نخواهید داشت.
  1. رسانه‌های اجتماعی

در دنیای امروز حضور در کانال فروشی به اسم شبکه‌های اجتماعی برای هر کسب‌وکاری ضروری است. این کانال‌ها راهی سریع‌تر و آسان‌تر برای تبدیل مخاطبان به مشتریان هستند و با تبلیغ خود از این طریق راحت‌تر می‌توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

سخن پایانی

با وجود کانال های فروش متعدد هر کسب‌وکاری باید به دنبال بهترین کانال فروش برای خود باشد تا بتواند به مخاطبان خود دسترسی داشته باشد. این کار بسیار مهم است و شما باید برای پیدا کردن کانالی که مشتریان‌تان در آن حضور داشته باشند وقت گذاشته و تحقیق کنید تا در نهایت بهترین کانال‌ها را برای فعالیت خود انتخاب  کنید.

شما هر کانال فروشی داشته باشید، باید با مشتریان خود تعامل و ارتباط سازنده برقرار کنید. این ارتباط می‌تواند از طریق پشتیبانی تلفنی از تماس‌های مشتریان شما باشد. به عنوان مثال اگر صاحب کانال فروش “وب‌سایت” هستید، برای ارتباط با مشتریان باید پشتیبانی تلفنی داشته باشید. اگر هم نیاز به جذب مشتریان جدید دارید، می‌توانید از بازاریابی تلفنی و … استفاده کنید. مرکز تماس همکال می‌تواند به شما در انجام این خدمات برای بهبود ارتباط با مشتریان، کمک کند. چنانچه تمایل به دریافت این خدمات دارید، با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط