این طبیعی است اگر شما استرس را در محل کار تجربه کرده باشید. این استرس در بخش ارتباط با مشتریان یک مرکز تماس نیز ممکن است وجود داشته باشد. علت این استرس گاهی ناچیز (مانند خرابی دستگاه کپی) و گاهی حادتر (مانند درگیری با مشتریان یا همکاران) است، اما واقعیت این است که استرس میتواند بر روحیه و بهرهوری کارکنان تأثیر بسزایی بگذارد و همه میدانند که کارکنان و کارشناسان تماس ناراضی بر بازدهی شرکتها، اثرگذارند. بنابراین با کاهش استرس کارشناسان تماس خود، هم میتوانید از فرسودگی شغلی نیروها جلوگیری کنید و هم بازدهی شرکت خود را افزایش دهید.
با در نظر گرفتن موضوع فوق، برای مدیران و صاحبان مشاغل واجد اهمیت است تا اقداماتی را انجام دهند که به ارتقاء یک محیط کار بدون استرس کمک کند.
استفاده از فناوری VoIP در محل کار در واقع یکی از راههای کاهش استرس کارکنان و کمک به شادتر و مولدتر شدن آنان است و بیشک یک کارمند خوشحال، بازدهی بالاتری نیز دارد.
صدا بر روی پروتکل اینترنت (VoIP)، فناوری است که به شما این امکان را میدهد به جای خط تلفن معمولی (یا آنالوگ) با استفاده از اتصال اینترنت پهن باند تماس صوتی برقرار کنید.
برخی از خدمات VoIP ممکن است فقط به شما این امکان را بدهند که:
1) با افراد دیگر از همان سرویس تماس بگیرید،
2) اما برخی دیگر ممکن است به شما اجازه دهند با هر کسی که شماره تلفن دارد، تماس بگیرید از جمله:
3) همچنین، در حالی که برخی از خدمات VoIP فقط روی رایانه شما یا یک تلفن VoIP ویژه کار میکنند، سایر خدمات به شما امکان میدهد از یک تلفن سنتی متصل به آداپتور VoIP استفاده کنید.
خدمات ویپ صدای شما را به سیگنال دیجیتالی تبدیل میکند که از طریق اینترنت حرکت میکند.
مرکز تماس همکال در این پست به چهار مورد از مهمترین تاثیرات سیستم تماس ویپ بر کاهش سطح استرس کارشناسان تماس اشاره کرده است.
طبق مطالعه ای که در سال 2014 بر روی کارکنان وب سایت مسافرتی چینی Ctrip انجام شد، مشخص شد که کارمندان از راه دور شادتر و مولدتر بوده و احتمال ترک کار توسط آنان کمتر است.
افزایش بهره وری در این شیوه، به این دلیل است که افرادی که در خانه کار میکنند:
با این وجود، برخی از شرکتها در تصویب سیاست دورکاری تردید دارند، زیرا فکر میکنند دسترسی به کارمندانی که خارج از دفتر هستند دشوار است.
سیستم تماس ویپ، با قابلیتهایی که دارد به طور موثری چنین نگرانیهایی را برطرف مینماید، این قابلیتها عبارتند از:
مشغول بودن تلفن، معمولاً به این معنی است که کسب و کار شما در حال رونق است. این امر میتواند در عین اینکه یک علامت خوب باشد، باعث استرس کارمندان شما شوند. آنها ممکن است نتوانند جریان مداوم تماسها را مدیریت کرده و به طور موثرتری با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
خوشبختانه سیستمهای تماس ویپ دارای طیف وسیعی از ویژگیها هستند که میتوانند به مدیریت کارآمدتر تماسها کمک کنند:
وقت گذرانی در دفترکار نیز میتواند برای برخی افراد استرس زا باشد. تصور کنید بعد از تعطیلات، قرار است ایمیلها، پیامهای صوتی و انبوهی از کارها، از شما استقبال کنند. با سیستم تماس ویپ، کارکنان در تعطیلات نباید با این فکر مزاحم که چیزی را از دست دادهاند، ناراحت شوند.
نقطه عطف VoIP این است که کارمندان میتوانند در هر جایی که اینترنت وجود دارد، کارهای خود را ساماندهی کنند:
سیستم تماس ویپ، به بهبود کیفیت خدمات به مشتری کمک میکند. برای مثال:
قبل از اینکه هر تماس به کارشناس ارجاع داده شود:
استرس در محیط کار اجتناب ناپذیر است، اما:
مرکز تماس همکال نیز با استفاده از ویپ، به کاهش استرس کارشناسان تماس و ایجاد محیط کاری مثبت کمک میکند. اگر شما هم صاحب کسبوکاری هستید که با مشتریان زیادی سروکار دارید، میتوانید ارتباط با مشتریان را به همکال بسپارید. مرکز تماس همکال ضمن استفاده از ویپ، کارشناسان تماس خود را برای ارتباط با مشتریان آموزش داده است. همچنین مرکز تماس همکال این تضمین را به کسبوکارها میدهد که با کمک بهترین کارشناسان تماس، بهترین ارتباط با مشتریان را داشته باشند.