در حوزه فروش تلفنی، پیشبینی بهترین ساعت برای برقراری تماس فروش با مشتریان کار سادهای نیست. با در نظر گرفتن تأثیر همهگیری COVID-19 در نحوه کار و تعامل بسیاری از افراد، مکانها و برنامههای کاری انعطافپذیر، روند تماس غیرقابل پیشبینیتر از قبل شده است.
بیایید ببینیم تحقیقات در مورد بهترین زمان تماس با خریداران جهت فروش تلفنی در سال 2021 چه میگوید.
طبق مطالعهای که در سال 2020 و 2021 انجام گرفته است:
اواسط هفته است که، مردم زمان کافی برای پرداختن به کارهای جانبی و مسائل ضروری خود را دارند و تماس شما در حکم مزاحمت تلفنی و ایجاد وقفه در کارهای آنها، تلقی نمیشود.
برقراری تماس در ابتدای روز، تا حدودی منطقی است؛ چرا که به شما این امکان را میدهد پیش از طولانی شدن لیست کارهای مسئولان و مشتریان بالقوه خود، با آنها ارتباط برقرار کنید.
اما زمانبندی بهینه در این امر بسیار دخیل است:
تحقیقاتی که در ابتدای این پست به آن اشاره کردیم، به یاد دارید؟
این تحقیق اشاره میکند که برقراری تماس بین ساعات 8:30 تا ۹ صبح از بیشترین میزان اثربخشی برخوردار است.
البته وقتی در مورد ساختار یک روز اداری معمولی فکر میکنید، متوجه میشوید که ساعت بین 11 صبح تا 12 ظهر (قبل از صرف ناهار) نیز اکثر کارکنان وظایف خود را به پایان میرسانند. ممکن است وقت خالی برای پاسخگویی به تماس تلفنی سرد داشته باشند.
عموماَ افراد متخصص در فاصله زمانی ۱2 تا 2 بعد از ظهر یا مشغول صرف ناهار هستند یا حوصله پاسخگویی ندارند.
به طور مشابه، تحقیقات نشان میدهد که:
1) آخرین ساعت روز کاری، بین ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر؛ زمان خوبی برای دستیابی به مشتریان بالقوه است:
2) همچنین تماس گرفتن بین ساعتهای ۵ تا ۷ بعد از ظهر نیز شانس صحبت کردن شما با تصمیم گیرندگان اصلی در شرکت هدف را بیشتر میکند:
متاسفانه انتخاب زمان مناسب برای «برقراری تماس هماهنگ نشده» برای فروشندگان قدیمی و با تجربهتر جوابگو نیست و آن را به عنوان یک شیوه موثر و اثربخش قبول ندارند.
و شاید بهتر است بگوییم که نمیتوان به طور قطع، زمانی را برای برقراری تماسهای هماهنگ نشده؛ مناسب فرض کرد.
اما برای تماسهایی که از قبل هماهنگ شده و دریافتکننده تماس انتظار دریافت آن را دارد، داستان متفاوت از این روال است.
تحت شرایط زیر؛ دانستن این که چه زمانی گوشی را بردارید، میتواند منجر به دریافت تماسی مجدد از طرف مشتری و حتی فروش شود.
مهم: حتی از روی تاریخچه تماس مشتریان، میتوانید تشخیص بدهید که چه زمانی برای برقراری تماس با او مناسب است.
آیا شما به عنوان یک نماینده فروش، بعد از تماس تلفنی اول و دوم با فرد موردنظر، بیخیال تماس میشوید؟ اکثراً پاسخها مثبت است و طبق نظرسنجیها نیز مشخص گردیده است:
این بدان معناست که با چند تماس دیگر، نمایندگان فروش میتوانند 70 درصد نرخ تماس را افزایش دهند.
انتخاب زمان مناسب در برقراری تماس فروش برای موفقیت شما در فروش از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین چگونگی انجام تماسهای سرد توسط افراد حرفهای، میتواند تاثیر بسیار فوقالعادهای بر روند کار شما داشته باشد.
مرکز تماس همکال از جمله مراکزی است که خدمات گستردهای را در قالب خدمات فروش برای شما انجام میدهد. اینکه تصمیم بگیرید برای جذب مشتری و افزایش فروش محصولات یا ارائه خدمات خود به سمت فروش تلفنی بروید بستگی به نوع کسبوکار شما دارد. اما این نکته را فراموش نکنید که چندین عامل در موفقیت تماسهای فروش تلفنی تاثیرگذار است. نوع کسبوکار، شماره مشتریان بالقوه و کارشناسی که این تماسها را انجام میدهد مواردی مهم و تاثیرگذار هستند. دو مورد اول را خود کسبوکارها باید دنبال کرده و بهترین خروجی را ارائه دهند، اما ما مورد سوم را با بهترین کیفیت ممکن به شما ارائه میدهیم.