تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

ترفندهای تبدیل یک تماس سرد ناموفق به یک تماس سرد موفق و کارآمد

چگونه یک تماس سرد موفق و کارآمد داشته باشیم؟ – بخش اول

قبل از هر کاری باید تاثیر تماس سرد موفق را در تماس‌های بازاریابی بدانید، به یک رویکرد دقیق فکر شده نیاز دارید تا فروش موفقی داشته باشید. تفکر دقیق در مورد «کی» و «چه کسی» می‌تواند شانس موفقیت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. سپس باید نحوه رسیدگی و پیگیری تماس را بدانید.

تماس سرد در بازاریابی تلفنی دشوار است، اما دانستن ترفندها، آن را ارزشمند و موفق می‌کند!

جای تعجب نیست که بسیاری از متخصصان فروش تلفنی از فکر برقراری تماس‌ سرد می‌ترسند – به هر حال، شما روز شخص دیگری را به تأخیر می‌اندازید تا چیزی را که نیاز دارید به دست آورید.

با تفکر دقیق در مورد رویکرد خود و آماده‌سازی خوب، می‌توانید تماس سرد را به ابزاری ارزشمند، موثر و موفق تبدیل کنید. ممکن است هنوز یک “نه” را بیشتر از یک “بله” بشنوید – اما، اگر به درستی به مسائل رسیدگی کنید، فرصت‌های بسته شدن معاملات بزرگ وجود دارد. این امر به ویژه هنگامی صادق است که نمایندگان مرکز تماس، سعی کنند زمان تماس‌ها را بهینه کنند، برنامه‌ای مناسب تنظیم کنند، فرد مناسب را هدف قرار دهند، پیگیری کنند و پیشرفت را با داده‌ها دنبال کنند و …

چگونه یک تماس سرد موفق داشته باشیم؟
چگونه یک تماس سرد موفق داشته باشیم؟

تکنیک‌ها و ترفندهای برقراری یک تماس سرد موفق در تماس بازاریابی

1) زمان تماس سرد را عاقلانه برنامه‌ریزی کنید!

به طور معمول، افرادی که می‌خواهید آن‌ها را هدف قرار دهید – کسانی که قدرت تأثیرگذاری و تصمیم‌گیری را دارند – پرمشغله‌ترین افراد درون یک سازمان هستند، به این معنی که شما باید در مورد بهترین زمان تماس با آن‌ها فکر کنید.

آن‌ها از ساعت 9 تا 5 در دسترس نخواهند بود. آن‌ها در طول روز کارهای زیادی از جمله رسیدگی به امور، پاسخگویی به تماس‌های تلفنی، تنظیم جلسات و … انجام می‌دهند و وقت و حوصله کافی برای پاسخگویی به یک تماس بازاریابی از پیش تعیین شده ندارند.

چند نکته مهم:

در صورت امکان، از تماس در اول هفته (شنبه) و آخر هفته اجتناب کنید.

مطالعه کنید:  مزایای بازاریابی چیست؟

در اواسط هفته، شخص موردنظر شما عموماً به مهم‌ترین مسائل هفته رسیدگی می‌کند و به احتمال زیاد تماس شما به عنوان یک عامل مزاحم تلقی نمی‌شود.

همچنین باید به زمان مناسب برای تماس بازاریابی فکر کنید. معمولاً اعضای ارشد کارکنان صبح زودتر می‌آیند، بنابراین:

  • قبل از ساعت 9 صبح تماس بگیرید تا شانس بیشتری برای دسترسی به آن‌ها داشته باشید.
  • همچنین می‌توانید بین 5 تا 7 بعد از ظهر تماس بگیرید، زمانی که افراد کار خود را به اتمام رسانده و زمان بیشتری برای مکالمه دارند.

 

2) تعداد تماس‌ها و متن مکالمه را از قبل برنامه‌ریزی کنید!

هنگامی که زمان صحیح تماس را آزمایش کردید‌، مشخص کنید که در روز یا در هفته قادر به برقراری چه تعداد تماس بازاریابی هستید. این به شما کمک می‌کند تا کار شما روی ریتم بیفتد.

هنگام تماس از روی متن به صورت ربات گونه و خشک نخوانید.

مطالب خود و آنچه را قصد بیان آن را دارید، از قبل تمرین کنید تا بتوانید روان و سلیس در مورد آن صحبت کنید.

وقتی مشتری شما تلفن را بر می‌دارد، ممکن است دوست داشته باشد بپرسید: «بدموقع تماس نگرفتم؟»، « آیا امکان دارد چند لحظه از وقت خود را به بنده اختصاص دهید؟»، « اگر اکنون مقدور نیست، چه زمان دیگری می‎‌توانم مجدد با شما تماس بگیرم!»

 

3) وقت هیچکس؛ از جمله وقت خود را هدر ندهید

این بار بر عهده شماست که  لیست افرادی را که باید با آن‌ها تماس بگیرید را هدفمند ایجاد کنید تا در هر تماس وقت خود را تلف نکنید و بفهمید که آیا می‌توانید به شخصی که با آن تماس گرفته‌اید کمک کنید یا خیر. اگر در مورد افرادی که با آن‌ها تماس می‌گیرید هوشمند باشید، کمتر از جانب وی رد خواهید شد. مطمئن شوید که فقط شرکت‌ها و مخاطبینی را به لیست مشتریان احتمالی خود اضافه می‌کنید که فکر می‌کنید می‌توانید به آن‌ها کمک کنید.

ویژگی‌های متداول شرکت برای جستجو:

  • صنعت
  • اندازه (درآمد، تعداد کارکنان، ابعاد مکانی)
  • جغرافیا
  • فناوری‌های مرتبط

ویژگی‌های متداول مخاطب برای جستجو:

  • نقش/عنوان
  • ابزارهایی که برای انجام کار خود استفاده می‌کنند
  • به چه کسی گزارش می‌دهند
  • چه کسی به آن‌ها گزارش می‌دهد

اگر با فردی تماس بگیرید که با معیارهای ایده‌آل شما مطابقت ندارد، وقت او را می‌دزدید. اگر با شخصی تماس بگیرید که می‌تواند از پیشنهاد شما سود ببرد، به بهبود زندگی و تجارت او کمک می‌کنید. پس وقت گرانبهای خود را صرف تلاش برای دستیابی به افرادی نکنید که به چیزی که شما می‌فروشید احتیاج ندارند.

مطالعه کنید:  تعریف اصطلاح تماس شاد؛ مزایا و کاربردها

 

هنر ظریف برقراری یک تماس سرد موفق در تماس بازاریابی و فروش
هنر ظریف برقراری یک تماس سرد موفق در تماس بازاریابی و فروش

4) آماده‌سازی مهم است!

منظور از فروش تلفنی صرفاً مربوط به فروش محصولات و بستن قرارداد نیست؛ بلکه در مورد فروش راه‌حل برای مشکلات مشتریان نیز صادق است. این امر به همان اندازه برای تماس سرد مانند سایر روش‌های فروش کاربرد دارد.

شما باید سوال بپرسید. وقتی این کار را انجام دادید، مراحل بعدی را به روشنی مشخص کنید تا هم شما و هم مشتری احتمالی در مورد نحوه ادامه کار به توافق برسید.  مشتریان بالقوه نمی‌خواهند روند فروش شما را تحت تأثیر قرار دهند. اگر در فرآیند خرید به آن‌ها کمک کنید، موفقیت بهتری خواهید داشت.

به دست آوردن توافقنامه احتمالی در مورد مراحل بعدی و حتی اجازه دادن به آن‌ها برای تنظیم و بازخورد زودهنگام، می‌تواند تفاوت زیادی در روند معاملات ایجاد کند.

درباره مشتری هدف خود تحقیق کنید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید محصول خود را به گونه‌ای ارائه دهید که برای آن‌ها جذاب باشد. همچنین ممکن است بخواهید از یک اسکریپت برای مختصر و منظم بودن گفتگو استفاده کنید – اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، فقط یک طرح کلی تهیه کنید و آن را با نیازهای خود مطابقت دهید.

همیشه مطمئن شوید که دلیلی برای تماس و چشم‌اندازی برای مشاغل احتمالی خود دارید. به عنوان مثال، ممکن است یک پیشنهاد از قبل موجود را انتخاب کرده یا یک پیشنهاد جدید بسازید.

 

5) روی زبان بدن کار کنید!

هنگامی که شما با مشتری تماس می‌گیرید، مشتری نمی‌تواند زبان بدن شما را ببیند. بنابراین تن صدا اهمیت زیادی پیدا می‌کند. بدون حالات چهره و زبان بدن، شما فقط می‌توانید نکات خود را با کلمات و لحن صدای خود بیان کنید و مشتری را جذب کنید! پس به عنوان تمرین، صدای خود را ضبط کرده و بارها گوش کنید.

ما در این مقاله به بررسی 5 نکته موثر در موفقیت تماس‌های سرد فروش تلفنی اشاره کردیم. شما می‌توانید مقاله بعدی ما را نیز دنبال کنید تا به تمام نکات موثر در برقراری تماس‌های سرد به طور کامل دسترسی داشته باشید.

 

خدمات فروش در مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال در قالب خدمات فروش تلفنی برای شما انواع تماس‌ها از جمله تماس‌ بازاریابی را برقرار می‌کند. ما کیفیت کار خود را برای شما تضمین می‌کنیم اما میزان موفقیت یک تماس سرد به عوامل متعددی که عنوان کردیم بستگی دارد که باید در نظر داشته باشید.

مطالب مرتبط