تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

بهترین زمان برای برقراری تماس با مشتریان بالقوه

بهترین ساعت در روز برای برقراری تماس فروش

در حوزه فروش تلفنی، پیش‌بینی بهترین ساعت برای برقراری تماس فروش با مشتریان کار ساده‌ای نیست. با در نظر گرفتن تأثیر همه‌گیری COVID-19 در نحوه کار و تعامل بسیاری از افراد، مکان‌ها و برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیر‌، روند تماس‌ غیرقابل پیش‌بینی‌تر از قبل شده است.

بیایید ببینیم تحقیقات در مورد بهترین زمان تماس با خریداران جهت فروش تلفنی در سال 2021 چه می‌گوید.

بهترین روزها برای برقراری تماس فروش

طبق مطالعه‌ای که در سال 2020 و 2021 انجام گرفته است:

  • دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها بهترین روزهای هفته برای برقراری تماس هستند.
  • چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها: افراد برای تعطیلات آخر هفته آماده می‌شوند و علاقه‌ای به برقراری ارتباط با فروشنده ندارند.
  • شنبه‌ها؛ افراد در حال آماده شدن برای شروع یک هفته کاری و برنامه‌ریزی جلسات و تعیین اهداف خود می‌باشند.

پس:

اواسط هفته است که، مردم زمان کافی برای پرداختن به کارهای جانبی و مسائل ضروری خود را دارند و تماس شما در حکم مزاحمت تلفنی و ایجاد وقفه در کارهای آن‌ها، تلقی نمی‌شود.

 

بهترین روز و زمان برای برقراری تماس جهت فروش
بهترین روز برای برقراری تماس جهت فروش

بهترین ساعت تماس فروش در هنگام صبح

برقراری تماس در ابتدای روز، تا حدودی منطقی است؛ چرا که به شما این امکان را می‌دهد پیش از طولانی شدن لیست کارهای  مسئولان و مشتریان بالقوه خود، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

اما زمان‌بندی بهینه در این امر بسیار دخیل است:

  • اگر خیلی زود تماس بگیرید، ممکن است هیچ کس در دفتر نباشد یا مشغول حل فوری‌ترین مسائل یا کارهای فوری عقب افتاده باشد.
  • اگر هم خیلی دیر تماس بگیرید، عموماً مشتریان بالقوه شما مشغول رسیدگی به امور مهم بوده یا در جلسات اداری خود حضور دارند.

تحقیقاتی که در ابتدای این پست به آن اشاره کردیم، به یاد دارید؟

مطالعه کنید:  تفاوت هپی کال و نظرسنجی تلفنی چیست؟

این تحقیق اشاره می‌کند که برقراری تماس بین ساعات 8:30 تا ۹ صبح از بیشترین میزان اثربخشی برخوردار است.

البته وقتی در مورد ساختار یک روز اداری معمولی فکر می‌کنید، متوجه می‌شوید که ساعت بین 11 صبح تا 12 ظهر (قبل از صرف ناهار) نیز اکثر کارکنان وظایف خود را به پایان می‌رسانند. ممکن است وقت خالی برای پاسخگویی به تماس تلفنی سرد داشته باشند.

بدترین ساعت برای برقراری تماس‌ فروش

عموماَ افراد متخصص در فاصله زمانی ۱2 تا 2 بعد از ظهر یا مشغول صرف ناهار هستند یا حوصله پاسخگویی ندارند.

  • به همین دلیل، نمایندگان فروش در این بازه زمانی عموماَ دارای کم‌ترین نرخ تماس هستند.
  • از این زمان برای تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با مشتریان بالقوه و آماده‌سازی تماس‌های بعد از ظهر خود استفاده کنید.

بهترین ساعت تماس فروش در هنگام بعد از ظهر

به طور مشابه، تحقیقات نشان می‌دهد که:

1) آخرین ساعت روز کاری، بین ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر؛ زمان خوبی برای دستیابی به مشتریان بالقوه است:

  • نمایندگان فروش اغلب در این بازه زمانی شاهد بیشترین نرخ تعامل هستند.
  • در این زمان اغلب مشتریان، کارهای روزانه را به اتمام رسانده‌ و بهترین زمان برای برقراری تماس با یک خریدار است.

2) همچنین تماس گرفتن بین ساعت‌های ۵ تا ۷ بعد از ظهر نیز شانس صحبت کردن شما با تصمیم گیرندگان اصلی در شرکت هدف را بیشتر می‌کند:

  • چون اغلب کارکنان نهایت تا ساعت ۵ بعد از ظهر امور شرکت را رها کرده و از آن خارج می‌شوند،

نکات مهمی که باید در مورد بهترین ساعت تماس فروش بدانید…

متاسفانه انتخاب زمان مناسب برای «برقراری تماس هماهنگ نشده» برای فروشندگان قدیمی و با تجربه‌تر جوابگو نیست و آن را به عنوان یک شیوه موثر و اثربخش قبول ندارند.

و شاید بهتر است بگوییم که نمی‎‌توان به طور قطع، زمانی را برای برقراری تماس‌های هماهنگ نشده؛ مناسب فرض کرد.

اما برای تماس‌هایی که از قبل هماهنگ شده و دریافت‌کننده تماس انتظار دریافت آن را دارد، داستان متفاوت از این روال است.

مطالعه کنید:  معیارهای مرکز تماس برای فروش تلفنی

 

بدترین زمان برای برقراری تماس‌ فروش
بدترین زمان برای برقراری تماس‌ فروش

چگونه؟!

تحت شرایط زیر؛ دانستن این که چه زمانی گوشی را بردارید، می‌تواند منجر به دریافت تماسی مجدد از طرف مشتری و حتی فروش شود.

  1. تکالیف خود را به عنوان فروشنده به خوبی انجام دهید.
  2. فرد مناسبی را به عنوان مشتری بالقوه انتخاب کنید.
  3. از قبل با او هماهنگ کرده باشید که تماس خواهید گرفت.

مهم: حتی از روی تاریخچه تماس مشتریان، می‌توانید تشخیص بدهید که چه زمانی برای برقراری تماس با او مناسب است.

در نهایت فراموش نکنید که این پشتکار است که نتیجه می‌دهد!

آیا شما به عنوان یک نماینده فروش، بعد از تماس تلفنی اول و دوم با فرد موردنظر، بی‌خیال تماس می‎‌شوید؟ اکثراً پاسخ‌ها مثبت است و طبق نظرسنجی‌ها نیز مشخص گردیده است:

  • 30 درصد از مشتریان هرگز پس از تماس اولیه، تماس پیگیری دریافت نمی‌کنند.
  • با این حال، همان نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که فروشندگان در تماس ششم، 90 درصد موفق هستند.

این بدان معناست که با چند تماس دیگر، نمایندگان فروش می‌توانند 70 درصد نرخ تماس را افزایش دهند.

پس نتیجه می‌گیریم:

انتخاب زمان مناسب در برقراری تماس فروش برای موفقیت شما در فروش از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین چگونگی انجام تماس‌های سرد توسط افراد حرفه‌ای، می‌تواند تاثیر بسیار فوق‌العاده‌ای بر روند کار شما داشته باشد.

مرکز تماس همکال از جمله مراکزی است که خدمات گسترده‌ای را در قالب خدمات فروش برای شما انجام می‌دهد. اینکه تصمیم بگیرید برای جذب مشتری و افزایش فروش محصولات یا ارائه خدمات خود به سمت فروش تلفنی بروید بستگی به نوع کسب‌وکار شما دارد. اما این نکته را فراموش نکنید که چندین عامل در موفقیت تماس‌های فروش تلفنی تاثیرگذار است. نوع کسب‌وکار، شماره مشتریان بالقوه و کارشناسی که این تماس‌ها را انجام می‌دهد مواردی مهم و تاثیر‌گذار هستند. دو مورد اول را خود کسب‌وکارها باید دنبال کرده و بهترین خروجی را ارائه دهند، اما ما مورد سوم را با بهترین کیفیت ممکن به شما ارائه می‌دهیم.

مطالب مرتبط