تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

آیا دورکاری در مرکز تماس یک گزینه دائمی است؟

مزایای دورکاری مرکز تماس شامل چیست؟

دورکاری این روزها یکی از راه‌های کسب درآمد است. این روش باتوجه‌به همه‌گیری بیماری کرونا بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفت. بسیاری از مشاغل را می‌توان از طریق دورکاری انجام داد که البته مزایایی نیز دارد. سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا دورکاری در مرکز تماس نیز می‌تواند همیشه جوابگو باشد؟ آیا مزایای دورکاری مرکز تماس می‌تواند دلیلی برای همیشگی بودن آن شود؟

اینکه در منزل بنشینید و کسب درآمد کنید جالب است؛ اما باید بدانید دورکاری مزایا و معایبی دارد. این مزایا و معایب هم برای کارکنان شما و هم برای شما به‌عنوان کارفرما می‌تواند در عین فایده، مضر هم باشد. آنچه در این مقاله می‌خوانید چکیده این مزایا و معایب است. پس از خواندن این مقاله شما می‌توانید تصمیم بگیرید. انتخاب با شما خواهد بود.

دورکاری تیم مرکز تماس چه مزایایی دارد؟

برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید که موافق دورکاری در مرکز تماس هستید یا خیر باید با مزایای آن آشنا شوید. هر کار مزایا و معایب خاص خود را دارد، دورکاری نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ اما این مزایا کدام‌اند؟

تیم شما استرس کمتری را تجربه خواهد کرد
تیم شما استرس کمتری را تجربه خواهد کرد
  • تیمی که انعطاف‌پذیر است

مهم‌ترین مزیتی که دورکاری دارد، انعطاف‌پذیر بودن برنامه کاری است. البته در کنار آن انجام کار از درون خانه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی اعضای تیم شما بتوانند در خانه مراقب فرزندان، سالمندان یا معلولان باشند دورکاری اهمیت بیشتری می‌یابد. آن‌ها بدون استرس دوری از خانه و بدون نیاز به رفت‌وآمد همیشه در دسترس هستند. این امر باعث می‌شود با فراغ بال بیشتری بتوانند پاسخگو باشند.

  • تعادل دو روی یک سکه، زندگی و کار

زمانی که دورکاری در مرکز تماس را انتخاب کنید؛ یعنی به تیم خود یک فرصت خوب داده‌اید. آن‌ها می‌توانند بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنند. از طرف دیگر زمان بیشتری نیز می‌توانند برای شما کار کنند. آن‌ها با این روش به علایق خود هم می‌رسند. آنچه درنهایت برای شما به دست می‌آید تیمی همیشه حاضر و پرانرژی است. با این کار مشتریان شما نیز بیشتر از تیم تماس راضی خواهند بود.

  • افزایش بهره‌وری

زمانی که تیم شما مشغول به کار از راه دور در مرکز تماس هستند، وقت بیشتری دارند. این وقت بیشتر باعث می‌شود بتوانند تماس‌های بیشتری پاسخ دهند. از طرفی در هر ساعتی از شبانه‌روز نیز در دسترس هستند. همه این‌ها باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. البته نه‌تنها بهره‌وری؛ بلکه شاخص کلیدی عملکرد نیز افزایش می‌یابد. رسیدن به اهداف نیز بیش‌ازپیش میسر است؛ درنتیجه می‌توانید تیم خود را بهتر شناسایی کنید و به آن‌ها پاداش دهید.

مطالعه کنید:  نظرسنجی تلفنی چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟
در صورت بروز مشکل از راه ویدیو کنفرانس آن را حل کنید
در صورت بروز مشکل از راه ویدیو کنفرانس آن را حل کنید

چقدر با دورکاری تیمتان به دردسر می‌افتید؟

حتماً می‌دانید که دورکاری در مرکز تماس دو سر دارد. درست است مزایایی به دست می‌آورید؛ اما می‌تواند معایبی هم داشته باشد. اگر معایب این کار را بدانید راحت‌تر قادر به تصمیم‌گیری هستید. درنهایت این شما هستید که باید بین دورکاری یا کار در محل انتخاب کنید.

  • شروع به کار کمی دشوار خواهد بود

زمانی که قرار است تیمی را برگزینید دو راه دارید. راه اول انتخاب تیمی حرفه‌ای و راه دوم آموزش به افراد جذب شده است. همیشه استخدام افراد کاربلد میسر نیست. از طرفی آموزش استفاده از سخت‌افزار، نرم‌افزار و فناوری به تیم جدید، از راه دور کمی سخت است. علاوه بر آن مانند زمانی که در کنار هم هستید امکان پشتیبانی فنی را ندارید. دسترسی به سخت‌افزار برای اعضای تیم، نصب نرم‌افزار و مواردی این‌چنین کمی کار را دشوار می‌کند.

برای این کار باید بتوانید از طریق ویدیو یا گفتگوی آنلاین یا صدای ضبط‌شده آن‌ها را راهنمایی کنید. درواقع باید بدانید که یکی از مشکلات، زمان‌بر بودن این روش است. اگر زمان کمی دارید از تیم حرفه‌ای کمک بگیرید. البته می‌توانید این مراحل را حضوری انجام دهید.

  • حس مشارکت بسیار کم است

افراد وقتی در کنار هم هستند حس مشارکت بیشتری دارند. آن‌ها ارزش‌ها را می‌دانند و با یکدیگر تعامل دارند. دورکاری در مرکز تماس باعث می‌شود آن‌ها حس تنهایی کنند. می‌توانید از روش‌هایی مانند ویدیو کنفرانس برای این کمبود استفاده کنید. حتی می‌توانید گاهی اعضای تیم را به صورت حضوری دور هم جمع کنید. بااین‌حال شاهد هیچ رقابت میان اعضای تیم نخواهید بود. همین امر باعث می‌شود رشد کمی در میان اعضای تیم به وجود آید.

مطالعه کنید:  چگونه یک استراتژی خدمات مشتری باعث رشد کسب و کار می شود؟
دورکاری (کار از راه دور) مناسب افرادی است که فرزند کوچک دارند
دورکاری مناسب افرادی است که فرزند کوچک دارند
  • محدودیت در پشتیبانی

اگر یکی از اعضای تیم شما نیازمند پشتیبانی بود، شما در کنار او نیستید. این یک نقطه‌ضعف بزرگ است. گاه این مشکل می‌تواند باعث اختلال زیادی شود. اگر تیم شما کاربلد نباشد سردرگم خواهد شد. این سردرگمی برای مشتری شما نیز حس بدی به همراه خواهد داشت. همین امر می‌تواند بر استرس تیم شما اضافه کند. باید مطمئن باشید که همیشه در دسترس هستید. این کار از استرس تیم می‌کاهد.

آمار چه می‌گوید؟

اگر شما هم به اعداد و ارقام اطمینان بیشتری دارید بد نیست اجازه دهید آن‌ها با شما صحبت کنند. تعداد مشاغلی که اجازه دورکاری به کارکنان خود می‌دهند از سال 2019 افزایش یافته است. بر اساس نظرسنجی انجام شده 85 درصد از کارکنان خودشان دورکاری را انتخاب کرده‌اند. آن‌ها معتقدند کار با این روش دغدغه کمتری برایشان دارد. از طرفی ساعات بیشتری می‌توانند کار کنند.

بر اساس همین نظرسنجی‌ها تنها 20 درصد از افراد دورکار تمایل دارند دوباره به محل کار برگردند. باقی افراد همچنان خواهان دورکاری هستند. 90 درصد نیز احساس می‌کنند با کمک دورکاری می‌توانند کار بیشتری انجام دهند.

زمان دورکاری (کار از راه دور) منعطف است
زمان دورکاری منعطف است

کلام پایانی

دورکاری در مرکز تماس انتخابی دو سویه است. اگرچه این روش معایبی دارد؛ ولی محاسن آن نیز زیاد است. مهم این است که روشی را برگزینید که هم شما هم کارکنانتان راحت باشید. اگر نمی‌دانید تا چه میزان این روش کارآمد است، آن را برای مدتی امتحان کنید. درصورتی‌که هم شما هم کارکنانتان رضایت داشتید؛ یعنی می‌توانید به این روش ادامه دهید.

قطعاً کار کردن در شرایط منعطف و بدون استرس آرزوی هر کارمندی است. با این روش این شرایط را برای کارکنان فراهم کنید. با آن‌ها در ارتباط باشید. به‌این‌ترتیب می‌توانید برخی از معایب ذکرشده را نیز از میان بردارید. انتخاب بر دوش شما خواهد بود.

ما در مرکز تماس همکال علاوه‌بر فعالیت حضوری شرایط دورکاری کارشناسان تماس را نیز فراهم کرده‌ایم. چنانچه به کار از راه دور در مرکز تماس علاقه‌مند هستید، رزومه خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط