تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

آیا کسب و کار شما برای برون سپاری فروش و بازاریابی تلفنی آماده است؟

آیا کسب و کار شما برای برون سپاری فروش و بازاریابی تلفنی آماده است؟

برون سپاری فروش یک روش بسیار کارآمد برای افزایش فروش و سود یک سازمان است. با برون سپاری کردن مرکز تماس خود همچنین از مزایای یک تیم متخصص فروش بهره‌مند می‌شوید. سپردن کار فروش به خارج از محل سازمان شما هزینه‌های جانبی­ شما را نیز کاهش می‌دهد.

برای اینکه فروش خود را به یک سازمان خارجی بسپارید باید مواردی را از قبل در نظر بگیرید. پس از تعیین یک استراتژی مشخص و در نظر گرفتن سود و زیان کار می‌توانید مرکز فروش خود را برون‌ سپاری کنید. باتوجه‌ به نیازهای کسب‌وکار خود می‌توانید با یک مرکز تماس خارجی قابل‌اعتماد قرارداد ببندید. در ادامه نکاتی که شما را برای برون‌ سپاری فروش آماده می‌کند ذکر می‌کنیم.

بررسی وضعیت تیم فعلی فروش
بررسی وضعیت تیم فعلی فروش

بررسی وضعیت تیم فعلی فروش

اولین کار بررسی عملکرد و استراتژی‌های تیم فعلی فروش است. شما باید بررسی کنید که تیم فعلی فروش چه ساختاری را برای فروش به کار می‌برند. همچنین نقاط ضعف و نقاط قوت را یادداشت کنید. راه‌حل‌هایی که برای بهبود کارآیی و عملکرد در نظر دارید نیز یادداشت کنید. به‌طور کلی باید سه مرحله را پشت سر بگذارید:

  1. ابتدا ساختار، بخش فروش خود را بررسی کنید. نقش‌ها و مسئولیت‌ها را مورد بازبینی قرار دهید. بررسی کنید که هر فرد با چه روشی در بالا بردن سود مؤثر است. بررسی کنید که آیا میزان فروش تیم شما متناسب با آنچه که باید هست یا خیر. با بررسی این تنظیمات می‌توانید به این نتیجه برسید که تیم فروش خارجی کجا می‌تواند سود زیادی برای شما ایجاد کند.
  2. یک نمای واضح و کلی از فرآیند فروش خود داشته باشید. کارشناسان فروش شما چه مراحلی را طی می‌کنند تا سرنخ‌ها را به مشتری تبدیل کنند. با این بررسی عمیق به شریک برون سپاری فروش خود سرنخ‌هایی می‌دهید. آن‌ها روش‌هایی از کارشناسان شما می‌آموزند و خودشان آن‌ها را تکمیل و تصحیح و به‌روزرسانی می‌­کنند.
  3. تیم فروش شما از چه فناوری‌ها و ابزارهایی استفاده می‌کنند. این مورد نیز بسیار مهم است. بررسی کنید از چه ابزارهایی استفاده می‌کنید و آن را به شریک خود ارائه کنید. این کار به آن‌ها کمک زیادی در استارت موفقیت‌آمیز کار می‌کند. با بررسی ابزارها همچنین می‌توانید ابزارهای بلااستفاده را شناسایی و حذف کنید؛ بنابراین هزینه‌ها هم کاهش می‌یابد.
مطالعه کنید:  کمپین تبلیغاتی چیست؟

 

مشخص کردن انتظارات از خدمات مشتری
مشخص کردن انتظارات از خدمات مشتری

محدوده انتظارات خود را به‌روشنی مشخص کنید

به تمام کسانی که برای این کار با آن‌ها مشارکت می‌کنید انتظارات خود را بازگو کنید. هیچ لزومی ندارد که طرف شما ندانید از آن‌ها چه توقعی دارید. اگر قرار است داخل سازمان هم تیم فروش را همچنان حفظ کنید باید آن‌ها نیز در جریان تصمیمات باشند. چه شریک برون سپاری فروش چه تیم فعلی و چه خود شما باید اهداف را بدانید.

ضمناً همکاری و تفاهم را با تیم‌های فروش، بازاریابی و تیم خدمات مشتریان خود حفظ کنید. نکته مهم این است که تفاهم را بیشتر با تیم داخلی ابراز کنید تا نگران از دست‌ دادن نقش خود نشوند. گاهی لازم است یک تیم داخلی در کنار تیم خارجی فعالیت کند.

 

ایجاد همکاری بین تیم فروش داخلی و خارجی

قبل از برون سپاری فروش به این نکته فکر کنید. تیم داخلی و خارجی باید باهم هماهنگ باشند. هر دو تیم باید در جهت یک هدف مشخص گام بردارند. ضمناً باید تلاش کنید که همه اعضای تیم به اطلاعات و مستندات به یک میزان دسترسی داشته باشند. هماهنگی بین تیم بسیار مهم است. ممکن است شما تیم فروش خود را برون سپاری کرده باشید اما خدمات مشتری را داخل سازمان داشته باشید. تعامل و همکاری بین این دو یا چند گروه نقش حیاتی در رشد یک سازمان دارد.

 

بر کارکرد تیم فروش خارجی خود نظارت کنید

اگر امکان مدیریت کردن بر تیم‌های خارجی را ندارید فکر برون سپاری را از سر بیرون کنید. برای پروژه فروش و بازاریابی برون سپاری شده خود حتماً یک مدیر پروژه تعیین کنید. وظایف مدیر پروژه که بر تیم خارجی نظارت می‌کند را برای او مشخص کنید. مدیر پروژه باید گزارش‌های دوره‌ای از نحوه عملکرد تیم برون سپاری فروش به شما بدهد. همچنین باید تعامل کاملی بین تیم‌های فروش خارجی و شرکت برقرار کند. ضمن گزارش‌دهی باید به تیم نیز در رفع ابهاماتشان کمک کند. این مدیر پروژه می‌تواند با بررسی روزانه موارد ثبت شده در نرم افزار CRM از کلیت کار مطلع شود.

مطالعه کنید:  برون سپاری تماس به مراکز تماس

نکته مهم دیگر برگزاری جلسات منظم با مدیر یا مدیران پروژه و شریک برون سپاری شما است. در این جلسات مجدد اهداف را بازگو و  معیارهای خود را تعیین و انتظاراتتان را بررسی کنید. همچنین لازم است میزان رضایت خود از عملکرد تیم را ذکر کنید. خلاصه کلام آن است که تیم برون‌ سپاری فروش را جزئی از خود بدانید و نقش فعالانه‌ای برای آن‌ها در نظر بگیرید. فراموش نکنید که بخشی از سود شما به عملکرد آن‌ها بستگی دارد.

 

انتخاب بهترین مرکز برای برون سپاری خدمات فروش
انتخاب بهترین مرکز برای برون سپاری خدمات فروش

بهترین تیم فروش خارجی را پیدا کنید

قبل از اینکه بخواهید فروش و بازاریابی سازمان را برون سپاری کنید، تحقیق کنید. سعی کنید از تیم‌هایی استفاده کنید که تجربه و تخصص بسیار بالایی دارند. نکته دیگر درباره تیم حرفه‌ای آن است که راه‌حل گرا باشند. منظور از راه‌حل گرا بودن آن است که بتوانند برای مشکلات فروش شما راه‌کارهایی ارائه کنند. تیم برون ‌سپاری فروش باید مانند یک مشاور فروش عمل کنند.

اگر تیم خارجی بتواند روش‌های بهینه‌سازی و بهبود فروش را ارائه کند در افزایش سود شما نقش مهمی ایفا کرده است. ضمناً آن‌ها باید انعطاف‌پذیر باشند و خدمات خود را با انتظارات شما و روش‌های سازمانی شما هماهنگ کنند. اگر تیم برون سپاری به دانش جدیدی مبنی بر افزایش فروش شما دست یافت باید آن را در اختیار سازمان شما قرار دهد. پنهان کردن این دانش از سازمانی که برای آن کار می‌کند هرگز عمل حرفه‌ای نیست.

 

سخن پایانی

طی چند سال اخیر بسیاری از سازمان‌ها به فکر برون سپاری برخی از نقش‌ها و فعالیت‌های سازمان خود افتاده‌اند. برون سپاری یعنی سپردن یک نقش به شریک خارجی که داخل محدوده فیزیکی سازمان ما فعالیت نمی‌کند. از آنجایی‌ که برون سپاری مزایای زیادی دارد یک عملکرد مقرون‌به‌صرفه برای سازمان‌ها است. برون سپاری فروش و بازاریابی یکی از روش‌های برون سپاری نقش‌ها است. با این کار تیم­ فروش متخصص و کاربلد دارید که با هزینه‌های کم بهترین عملکرد را دارند. مرکز تماس همکال یکی از انواع خدماتی که ارائه می‌کند خدمات فروش و بازاریابی تلفنی است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط