با استفاده از بازاریابی تلفنی برای تحقیقات بازار میتوان بینش ارزشمندی در مورد نیازها و نگرشهای مشتریان به دست آورد. چه بخواهید یک محصول جدید را در بازار آزمایش کنید یا موقعیت رقابتی خود را بهتر درک کنید. نظرسنجیهای سفارشیشده و گزارشهای رضایت مشتری ما میتوانند اطلاعاتی را که برای اطلاعرسانی تصمیمات استراتژیک نیاز دارید در اختیار شما قرار دهند.
تحقیقات بازار همچنین میتواند برای مشخص کردن فرصتهای فروش مورد استفاده قرار گیرد. با اطمینان از اینکه فعالیتهای بازاریابی شما در جایی متمرکز میشوند که بهترین نتایج را ارائه میدهند، در هزینه خود صرفهجویی کنید.
تحقیقات بازار
خدمات تحقیقات بازار مجموعهای از دادههایی است که با بررسی بازار از طریق تکنیکهای مختلف به دست میآید. هوش تجاری را قبل از راهاندازی یک محصول یا کمپینهای جدید فراهم میکند زیرا نیازهای خاص هر مشتری را متناسب میکند. با استفاده از تحقیقات بازار مؤثر مانند نظرسنجی، مصاحبه، مشاهدات، دادههایی را که برای کسبوکار نیاز دارید جمعآوری میکنید. این به شما کمک میکند تا بازار بالقوه، مشتری بالقوه و قیمت و ارزش مناسب محصول خود را بشناسید. نوع دادهها و پولی که خرج میکنید بستگی به نوع تحقیقات بازاری دارد که برای برند خود از روشهای مختلف انتخاب میکنید.
چرا بازاریابی برای تحقیقات بازار؟
متخصصان فروش و خدمات شما چشم و گوش کسبوکار شما هستند. به عنوان کارکنان خط مقدم میتوانند با درایت، بینشهای صادقانه و بدون فیلتر را از مشتریان شما از طریق تعاملات روزانه خود به دست آورند. با یکپارچهسازی خوب CRM، میتوانید اطمینان حاصل کنید که همه تیمهای شما میتوانند مزایای دانش بهروز مشتری احتمالی را به اشتراک بگذارند.
مزایای تحقیقات بازار مبتنی بر بازاریابی
تحقیقات بازار اطلاعات دقیقتری در مورد نگرش، رفتار و تصمیمات مشتری ارائه میدهد. به این ترتیب میتوانید درک خود را از دادههای و آنچه واقعاً در مورد بازار هدف شما میگوید تأیید کنید.
از طریق مکالمات واقعی و انسانی، نمایندگان میتوانند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند. همچنین به آنها احساس راحتی بیشتری برای به اشتراک گذاشتن افکار و نظراتشان بدهند.
این فرصت را در اختیار شما قرار میدهد تا در پاسخها عمیقتر بگردید و از سؤالات باز برای درک کامل موضوع و دریافت مؤثرتر اصل موضوع کمک میکنند.
خدمات تحقیقاتی مبتنی بر بازاریابی با برنامهریزی دقیق و ماهرانه میتواند تمام جنبههای استراتژی بازاریابی و فروش شما را دگرگون کند. در اینجا چند نمونه از بسیاری از نمونهها نشان داده شدهاند:
1. بهروزرسانی و افزایش دادههای تحقیقات بازار
کمپین بازاریابی شما فقط به اندازه دادههای شما خوب است. مخاطبان شما مردم هستند. آنها نقشها و مسئولیتهای جدیدی را بر عهده میگیرند، شرکتها را تغییر میدهند و نیازهای تجاری آنها تغییر میکند. همه اینها کیفیت دادههای موجود شما را کاهش میدهد. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که دادههای B2B تقریباً 30٪ در سال کاهش مییابد. این بدان معناست که در عرض 12 ماه، یک سوم بودجه بازاریابی شما ممکن است از بین برود.
2. درک مشتریان با بازاریابی تلفنی
بسیاری از شرکتها فکر میکنند که مشتریان خود را درک میکنند، اما این تنها بر اساس اطلاعات جمعآوری شده در ابتدای سفر مشتری است. اگر میخواهید درک فعلی مشتریان خود و عواملی که بر تصمیمات آنها تأثیر میگذارد، حفظ کنید، انجام تحقیقات عمیق و مداوم در طول عمر مشتری بسیار مهم است.
گفتگوهای یک به یک روشی ایدهآل برای انجام این تحقیقات بازار است. اما این میتواند یک کار وقت گیر باشد. یک شرکت بازاریابی تلفنی با خدمات عالی میتواند پاسخهای به موقع، دقیق و با کیفیت عالی را در اختیار شما قرار دهد.
3. کشف چرایی خروج مشتریان از طریق بازاریابی
ریزش مشتری واقعیت هر کمپین فروش و بازاریابی است. اما به جای اینکه صرفاً این را بپذیرید و به سمت مشتری بعدی بروید، مهم است که با تحقیقات بازار بفهمید چرا مردم تصمیم میگیرند به روابط خود با شرکت شما پایان دهند. این به شما کمک میکند تا خدمات بهتری را به مشتری بعدی ارائه دهید. حتی ممکن است مشتریان قدیمی خود را دوباره به دست آورید.
از طریق تماسهای بازاریابی میتوانید به تعدادی بینش کلیدی دست یابید که منجر به تغییرات اساسی در نحوه اداره تجارت شما شود.
4. اندازهگیری رضایت، تجربه و مشارکت مشتری
با انتخاب بسیار زیاد در بازار امروز، مشتریان به راحتی درگیر یک رابطه طولانی مدت با یک تجارت نیستند. چرا فقط به یک برند وفادار باشید، وقتی دیگران راهحل مشابهی را ارائه میدهند؟ فقط بهتر، ارزانتر یا سریعتر؟
تحقیقات بازار نشان میدهد که 50 درصد از مشتریان دیگر به یک شرکت یا برند متعهد نیستند. با کاهش وفاداری مشتری، مبارزه برای تجارت مداوم شدیدتر میشود. این بدان معنی است که دائماً اندازهگیری شود که آیا تجربیات مشتری در جهت موفقیت مشتری است یا خیر.
در اصل، شرکت ها باید از مشتریان خود بازخورد بخواهند. آنها باید سوالات درست و به روش درست بپرسند تا بینشهایی مناسب برای حفظ کسبوکار به دست آورند. طبق تحقیقات افزایش نرخ حفظ مشتری تنها به میزان 5 درصد، سود را بین 25 تا 95 درصد افزایش میدهد. بنابراین درست کردن این موضوع میتواند تفاوت بزرگی در نتیجه ایجاد کند.
تحقیقات بازار مبتنی بر بازاریابی روشی عالی برای سنجش تجربه مشتری از نظر کیفی و کمی است. تعامل تلفنی همچنین به دست آوردن بینشهای ارزشمند مشتری را ممکن میکند. در مواردی که نمرات ضعیف گزارش شود، تماس گیرندگان به آرامی به دنبال دلایل نارضایتی هستند و مسائل را به سرعت تشدید میکردند تا بتوان به آنها رسیدگی کرد.
استفاده از CRM همکال برای ثبت بازخورد مشتریان
شرکتها و سازمانها برای ثبت بازخوردها و نظرات مشتریان فعلی و احتمالی خود از ابزارهای مختلفی استفاده میکنند. یکی از این ابزارهای نرم افزار CRM است که به نظمدهی اطلاعات جمعآوری شده کمک میکند. نرم افزار CRM همکال نیز میتواند این نیاز و دغدغه کسبوکارها را در مورد ذخیرهسازی اطلاعات مربوط به تحقیقات بازاریابی پاسخ دهد.
سخن پایانی
بازاریابی تلفنی در طول سالها ثابت کرده است که مستقیمترین و شخصیترین راه برای دستیابی به بازار هدف شماست. این یک بخش حیاتی از استراتژی بازاریابی هر شرکت برای دستیابی به مشتریان بالقوهای است که احتمالاً به محصول یا خدمات شما علاقهمند هستند. این دقیقاً جایی است که تیم بازاریابی تلفنی همکال میتواند به شما کمک کند.
ما در مرکز تماس همکال خدمات بازاریابی تلفنی، فروش تلفنی و تحقیقات بازار با کیفیت بالا، بدون اسکریپت ارائه کردهایم. کارگزاران تخصصی تحقیقات بازار و بازاریابی تلفنی ما میتوانند به جمعآوری اطلاعات ارزشمند مشتریان بالقوه، برای داشتن بهترین استراتژی به شما کمک کنند و رشد کسبوکار را هدایت کنند.