تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

هپی کال چیست؟

هپی کال چیست؟

آیا تا به‌ حال برای شما پیش‌ آمده که بعد از خرید یک کالا فروشندگان آن با شما تماس بگیرند و نظر شما را جویا شوند؟ آیا شما هم بعد از خرید یک کالا در نظر سنجی کیفیت آن با استفاده از هپی کال شرکت کرده‌اید؟

ما در این مقاله قصد داریم به همین سؤالات بپردازیم؛ به بیان بهتر می‌خواهیم شما را با اصطلاحی به نام هپی کال یا تماس شاد آشنا کنیم تا رضایت مشتریان خود را افزایش دهید. اگر شما هم علاقه‌مندید درباره این مقوله و مزایای آن بیش‌تر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با هپی‌ کال
آشنایی با هپی‌ کال

آشنایی با هپی‌ کال

هپی‌ کال یا تماس شاد نوعی نظر سنجی است که توسط فروشندگان یا ارائه‌‌دهندگان خدمات، برای سنجش میزان رضایت مشتریان از محصول یا خدمات انجام می‌شود. همان گونه که می‌دانیم، جلب رضایت مشتری مهم‌ترین اصل کسب‌وکار است. صاحبان کسب‌وکارهای مختلف برای پیشرفت در حوزه فعالیت خود و پیشی گرفتن از رقبا، نیازمند جلب رضایت مشتریان هستند. با احترام به مشتری و ارائه خدمات مطلوب، می‌توانند دارای مشتریان ثابت شوند.

اگر شما هم با بازاریابی آشنا باشید، می­‌دانید پیگیری نظر خریدار حتی بعد از اتمام خرید از اصول مهم آن است. در بازاریابی مدرن ارتباط میان فروشنده و خریدار بعد از خرید، به‌ هیچ‌ عنوان پایان نمی‌پذیرد. شما می­‌توانید با جویا شدن نظر و معرفی محصولات جدید او را به مشتری ثابت تبدیل کنید. فروشنده باید همواره برای تقویت رابطه خود و مشتری تلاش کند تا بتواند در مسیر پیشرفت قدم بگذارد.

هپی‌ کال توسط فروشنده یا اپراتورهای شرکت پس از گذشت حدوداً 2 تا 5 روز بعد از خرید مشتری انجام می‌شود. این مدت در کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است و بستگی به مدت‌ زمانی که محصول توسط مشتری استفاده می‌شود، دارد.

 

اصول انجام هپی‌ کال
اصول انجام هپی‌ کال

اصول انجام هپی‌ کال

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار هستید، برای برقراری یک هپی‌ کال تأثیرگذار باید به برخی نکات توجه داشتید؛ از جمله:

مطالعه کنید:  راه های بهبود تضمین کیفیت در مرکز تماس

تنظیم سؤالات هپی کال

پیش از برقراری تماس به هر اندازه که شما آمادگی داشته باشید، تماس مفیدتری را پیش خواهید برد. آمادگی شما از قبل، هم روند کار را سرعت می‌بخشد و هم به‌ وقت مشتری احترام گذاشته می‌شود.

زمان مناسب انجام تماس هپی کال

برای انجام هپی‌ کال در یک‌ زمان مناسب اقدام کنید؛ برای مثال تماس در صبح زود یا نیمه‌ شب، بیش از این‌ که جلوه‌ای مشتری‌مدارانه داشته باشد، باعث دفع مشتری می‌شود. بهترین زمان برای انجام تماس، اواسط روز یا عصر هنگام است. در شروع تماس نیز از مشتری بپرسید که آیا تمایل و فرصت کافی برای انجام این مکالمه را دارد یا خیر؟ در صورت دریافت پاسخ منفی، به نظر او احترام بگذارید و تماس را خاتمه دهید.

مصر بودن در ارتباط با مشتری

برای برقراری تماس با مشتری، مصر باشید. اگر از جانب مشتری پاسخی دریافت نکردید، حتماً در ساعات بعدی روز نیز با او تماس بگیرید. دقت داشته باشید که میان خرید مشتری و تماس شما، وقفه طولانی نیفتد؛ چراکه احتمال دارد مشتری انتقادات و پیشنهادات خود را فراموش کند و نتواند نظر کارآمدی ارائه کند. از طرفی نیز نباید بلافاصله پس از خرید با مشتری تماس بگیرید؛ بلکه باید فرصتی برای استفاده از محصول به او بدهید تا او بتواند تجربه واقعی خود را با شما در میان بگذارد.

تجربه اپراتور تماس گیرنده

از یک اپراتور باتجربه استفاده کنید. برای پرسیدن سؤالات مؤثر که پاسخ مفید داشته باشد باید اصول آن را فراگرفت و در طی مکالمه، اجرا کرد.

مکالمه دوستانه در هپی کال

مکالمه را به‌ صورت دوستانه و در عین‌ حال حرفه‌ای پیش ببرید. رسمی بودن نوع مکالمه باعث ایجاد فاصله میان فروشنده و مشتری می‌شود؛ بنابراین ممکن است مشتری از گفتن نظر و احساس درونی خود، خودداری کند.

ثبت دقیق نظرات

نظر مشتری را به طور تمام‌وکمال در یک نرم افزار CRM ثبت کنید. به این منظور می‌توانید برای انتقال نتایج به مسئولان تولید مکالمه خود و مشتری را ضبط کنید.

در نظر گرفتن نارضایتی احتمالی مشتریان

حتماً پیش از برقراری تماس، راه‌حل‌هایی را برای برطرف‌کردن نارضایتی‌های احتمالی مشتری در نظر داشته باشید.

 

انواع روش انجام هپی‌ کال برای نظر سنجی از مشتریان در مرکز تماس
انواع روش انجام هپی‌ کال

انواع روش انجام هپی کال

درگذشته هپی‌ کال صرفاً از طریق تماس تلفنی انجام می‌شد؛ اما امروزه با گسترش ابزارهای ارتباطی، راه‌های انجام تماس نیز متنوع شده است. فروشندگان بنابر بودجه و نوع کار خود، می‌توانند از یکی از آن‌ها استفاده کنند.

  • تماس تلفنی توسط اپراتور
  • ارسال لینک نظرسنجی
  • ارسال پیامک
  • ارسال ایمیل
مطالعه کنید:  مهارت‌های کاربردی در برقراری ارتباط موثر با مشتری - بخش دوم

پیشنهاد می‌کنیم که از روش سنتی آن یعنی تماس تلفنی استفاده شود؛ زیرا انعطاف‌پذیر است و تماس‌گیرنده می‌تواند برطبق روند گفت‌وگو، سؤال‌های جدیدی هم مطرح و اطلاعات جامع‌تری کسب کند. مشتری در این روش می­‌تواند نظر خود را ابراز کند و انتقادات را با دلایل، اعلام کند.

 

مزایای یک هپی کال اصولی

یک هپی‌ کال اگر برطبق اصول آن پیش برود، می‌تواند هم برای فروشنده و هم برای مشتری مفید عمل کند.

  • با برقراری تماس امکان پی‌بردن به ایرادات محصول برای عرضه‌کننده فراهم می‌آید. همینطور می‌تواند برای بهتر کردن محصول خود بکوشد. همچنین قادر خواهد بود به نقاط مثبت محصول پی ببرد و برای تبلیغ آن، از آن‌ها استفاده کند.
  • تماس نظر سنجی باعث می‌شود که فروشنده باسلیقه بازار آشنا شود و طبق آن بتواند فروش کالا را تضمین کرده باشد.
  • این تماس بهترین و به‌صرفه‌ترین روش بازاریابی است؛ چراکه با رضایت مشتری از خدمات ارائه‌شده توسط فروشنده، او شرکت را به اطرافیان خود معرفی خواهد کرد. در نتیجه به‌ صورت رایگان برای فروشنده، جلب مشتری می‌کند.
  • جلب رضایت و اعتماد مشتری مهم­‌ترین مزیت برای فروشنده است. به این صورت می‌تواند با ایجاد حس ارزشمندی در مشتری، خریداری دائمی و وفادار برای محصولات خود فراهم کند.

 

سخن پایانی

هپی‌ کال از بهترین راه‌های مشتری‌مداری و نظر سنجی است. برای انجام آن نیاز به هزینه‌های هنگفت و زحمات بسیار ندارید؛ بلکه تنها با یک تماس می‌توانید حس ارزشمندی را به مشتری القا کنید. همچنین بر ارزش کسب‌وکار خود نیز بیفزایید. این روش از قدیمی‌ترین و در عین‌ حال کاربردی‌ترین اصول بازاریابی است. انجام آن برای صاحبان کسب‌وکاری که به دنبال پیشرفت و ترقی در حوزه کاری خود هستند، ضروری محسوب می‌شود. مرکز تماس همکال می‌تواند در این کار همراه شما باشد تا رضایت مشتریان خود را دو چندان کنید. ما می‌توانیم تماس‌های هپی کال را با مشتریان شما برقرار کرده و نتایج را به صورت کامل برای شما ثبت کنیم.

مطالب مرتبط