تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

2024 سال تعاملات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی در مرکز تماس

2024 سال تعاملات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی در مرکز تماس

مرکز تماس، تجربیات منحصربه‌فرد را به مشتریان هدیه می‌کنند. این مراکز برای بهبود تجربه مشتری از منابع مختلفی استفاده کرده و روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند. همکال همیشه در تلاش است تا با به‌کارگیری فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی خدمتی بهتر به افراد ارائه دهد.

وجود هوش مصنوعی در مرکز تماس، باعث ایجاد یکپارچگی در این مراکز می‌شود. مشتریان انتظار دارند که پشتیبانی در مراکز تماس به‌صورت 24 ساعته و 7 روزه هفته فعال باشد. هوش مصنوعی این امکان را به مراکز فوق داده است؛ به همین علت در سال 2024 تعاملات بر پایه‌ی هوش مصنوعی اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. در این مقاله متوجه می‌شوید که هوش مصنوعی چطور می‌تواند نحوه‌ی پشتیبانی در مراکز تماس را تغییر دهد.

هوش مصنوعی در مرکز تماس
هوش مصنوعی در مرکز تماس

هوش مصنوعی در مرکز تماس همراه با پیچیدگی‌های گفتگوی انسانی

هوش مصنوعی توانسته در پردازش زبان طبیعی، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. به همین علت به‌عنوان دستیاری توانا در مدیریت گفتگوهای انسانی در مرکز تماس خواهد بود. شاید این سؤال در ذهن شما نقش بسته باشد که هوش مصنوعی چطور می‌تواند این کار را انجام دهد؟ موارد زیر پاسخ مناسبی برای این سوال است:

  • درک مفهوم: این ابزارهای نوظهور و توانا، با داده‌ها و کدهای زیادی آموزش داده شده‌اند. این آموزش‌ها در قالب درک مفهوم گفتگو است. به همین علت هوش مصنوعی می‌تواند گفتگو و روابط انسانی را درک کند. در نهایت با درک کردن این موضوع، هوش مصنوعی می‌تواند گفتگویی مشابه تعاملات انسانی تولید کند.
  • تشخیص احساسات و احساسات: با استفاده از تکنیک‌های صدا، آنالیز چهره و تجزیه تحلیل احساسات هوش مصنوعی قادر به شناسایی و پاسخ به احساسات انسانی است. به همین علت هوش مصنوعی در مرکز تماس می‌تواند با مشتریان همدلی کند و پاسخ‌های بهتری را ارائه دهد. این فناوری باعث ایجاد تحولی در ارائه خدمات به مشتریان است.
  • مراعات اصول اجتماعی: مدل‌های هوش مصنوعی با آموزش در تعاملات با انسان، مهارت ارتباطی خود را تقویت می‌کند. یعنی این مدل‌ها می‌توانند در زمان تعامل با افراد اصول اجتماعی و رفتاری را درک و رعایت کنند. هوش مصنوعی درک می‌کند که چه زمانی باید صحبت کند و چه زمانی باید گوش دهد.
  • گفتگوهای شخصی‌سازی شده: در مدل‌های هوش مصنوعی مدرن، پاسخ‌ها از پیش تنظیم نمی‌شود. یعنی این ابزارها توانایی تطبیق و همراه شدن با مشتری را دارند. زیرا الگوریتم‌های یادگیری ماشین امکانی را فراهم می‌کند که هوش مصنوعی درباره‌ی کاربر بیشتر یاد بگیرد. به همین علت با شناسایی نیازها، ترجیحات و شخصیت افراد، تعاملات شخصی‌سازی را به بهترین شکل ممکن ایجاد می‌کنند.
مطالعه کنید:  چگونه فرهنگ یادگیری را در مرکز تماس افزایش دهیم؟

با رشد و پیشرفت هوش مصنوعی توانسته تعاملات خود با افراد را بهبود بخشد. ابزارهایی مانند ChatGPT می‌توانند گفتگوهای انسانی داشته باشند و نیاز افراد را برطرف کنند. روند رشد هوش مصنوعی در برقراری ارتباط با مشتریان باعث شده تا در سال 2024 اهمیت ویژه‌ای برای مرکز تماس داشته باشند.

گسترش خدمات خودکار در مرکز تماس

وجود گزینه‌های تعاملات خودکار مبتنی‌بر هوش مصنوعی محبوب‌تر می‌شوند. زیرا این مدل‌های پیشرفته به کاهش زمان انتظار و پشتیبانی 24 ساعته کمک می‌کنند. مرکز تماس از واحد هوشمند مبتنی‌بر هوش مصنوعی (IVA) استفاده می‌کنند که تعاملات را در این مراکز بهبود می‌بخشد.

ابزارهایی که مبتنی‌بر هوش مصنوعی هستند ورودی‌های مختلفی مانند صدا و پیام متنی برا دریافت درخواست کابربران دارند. آنها در برابر نیروهای انسانی پاسخ‌های سریع‌تری ارائه می‌دهند، همچنین می‌توانند تعاملات را به‌صورت شخصی‌سازی شده و جذاب‌تر پیش ببرند. زیرا آنها توانایی درک بهتری از نیاز کاربر دارند و با درک احساسات آنها می‌توانند مکالماتی بهتر داشته باشند. گفتنی است که هوش مصنوعی در مرکز تماس تجربه مشتری بهتری را ارئه می‌دهد. به همین علت در سال 2024 تعاملات مبتنی‌بر هوش مصنوعی رواج بیشتری خواهد داشت.

ارتباط همه‌جانبه مؤثر و کارآمد با هوش مصنوعی
ارتباط همه‌جانبه مؤثر و کارآمد با هوش مصنوعی

ارتباط همه‌جانبه مؤثر و کارآمد با هوش مصنوعی

مشتریان می‌خواهند در هر مرحله از مسیر خود بتوانند به‌راحتی با شرکت ارتباط برقرار کنند. اما حضور در کانال‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی، تماس چتی، ایمیل و… برای هر کسب‌وکاری دشواری‌های خاص خود را دارد. هوش مصنوعی می‌تواند این کار را برای برندها به‌راحتی انجام دهد.

مدل‌های مدرن و پیشرفته هوش مصنوعی امکانی فراهم می‌کنند که مشتریان در تمامی مراحل سفر خود، دسترسی آسان به پشتیبان را داشته باشند. زیرا هوش مصنوعی در مرکز تماس می‌تواند به‌صورت متمرکز به اطلاعات مشتریان دسترسی داشته باشد.

مزیت رقابتی با استفاده از هوش مصنوعی

با توجه به تمایل مشتریان به درک شدن، تعاملات مبتنی‌بر هوش مصنوعی بسیار ارزشمند است. زیرا کاربران انتظار دارند که کسب‌وکارها نیازها و ترجیحات آنها را درک کند. به همین علت خدمات پشتیبانی که هر لحظه در دسترس باشد اهمیت زیادی دارد.

مطالعه کنید:  ۹ راه کاهش استرس کارشناسان در مرکز تماس

مدل‌های هوش مصنوعی در مرکز تماس می‌توانند از اطلاعات کاربران در سراسر شرکت استفاده کنند. همچنین با تجزیه تحلیل لحن افراد می‌توانند احساسات آنها را درک کنند. این موارد به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا پشتیبانی را به‌صورت شخصی‌سازی شده ارائه دهند. این پشتیبانی باعث رضایت مشتریان شده و نرخ بازگشت را افزایش می‌دهد.

به همین علت مرکز تماس با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌توانند در بخش پشتیبانی از رقبای خود پیشی بگیرند. زیرا با استفاده از این فناوری، کسب‌وکارها می‌توانند بخش زیادی از مشتریان خود را حفظ کرده و آنها را وفادار سازند.

افزایش حریم خصوصی و امنیت در مرکز تماس

افراد همواره نگران حریم خصوصی و امنیت اطلاعات خود هستند. مراکز تماس با مجموعه بزرگی از اطلاعات مشتریان سروکار دارد. به همین امنیت برای نگهداری اطلاعات قابل شناسایی افراد اهمیت زیادی در این مراکز اهمیت زیادی خواهد داشت. زیرا اگر این داده‌ها به دست افراد دیگر برسد، ممکن است جعل هویت و سوءاستفاده از داده‌ها رخ دهد. این موارد می‌توانند مرکز تماس را به مرز نابودی و کسب‌وکار را به ورشکستگی برسانند.

با وجود تعاملات مبتنی‌بر هوش مصنوعی، حریم خصوصی و امنیت داده‌ها در مرکز تماس افزایش می‌یابد. زیرا این ابزارهای پیشرفته، اقدامات امنیتی قوی از پیش تعیین شده‌ای دارند که به حفظ داده‌ها کمک می‌کند. گفتنی است که مراکز تماس بدون وجود این سیاست‌های سختگیرانه حفاظت از حریم خصوصی مشتریان خود نمی‌توانند به موفقیت برسند.

سخن پایانی

وجود هوش مصنوعی در مرکز تماس، از عوامل ضروری است. زیرا این ابزار به حفظ و بقای کسب‌وکارها در بازار کمک می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند با درک مشتریان، تعاملات مؤثری را برقرار کند تا انتظارات آنها برطرف شود. وجود این ابزارهای پیشرفته به حفظ سرمایه‌ی کسب‌وکار کمک می‌کند و مزیتی رقابتی در مقابل رقیبان آنها محسوب می‌شود.

مرکز تماس همکال، از ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند. زیرا این ابزار به ایجاد تجربه مثبت مشتریان کمک خواهد کرد. با درک بهتر مشتریان و ایجاد تعاملات شخصی‌سازی شده، مشتریان رضایت بیشتری از کسب‌وکار خواهند داشت. برای اطلاع از خدمات همکال و آشنایی با هوش مصنوعی این مرکز، همین حالا با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط