تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

لندینگ پیج چیست و نقش آن در جذب مشتری؟

لندینگ پیج چیست و نقش آن در جذب مشتری؟

تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ اولین گام در ایجاد رابطه بین شرکت شما و یک مشتری بالقوه است. Landing page به معنای واقعی کلمه برای تبدیل افراد در بازار هدف شما به بازدیدکننده و در نهایت تبدیل آن‌ها به سرنخ طراحی شده است. هر آنچه که باید در مورد اینکه لندینگ پیج چیست و اینکه چگونه کار می کند بدانید، در اینجا وجود دارد. همراه ما باشید.

لندینگ پیج (landing page) چیست؟

لندینگ پیج‌ها یا صفحات فرود ابزار محبوبی هستند که در بازاریابی ورودی برای جذب مشتری و تولید سرنخ مورد استفاده قرار می‌گیرند. صفحه فرود صفحه‌ای در سایت شما است که برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ طراحی شده است. با سایر صفحات وب سایت شما متفاوت است زیرا از هر دو معیار زیر پیروی می‌کند:

  1. دارای فرمی است که به شما امکان می‌دهد در ازای پیشنهاد مورد نظر، اطلاعات بازدیدکنندگان را دریافت کنید.
  2. تنها هدف لندینگ پیج تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ است. باید در نظر داشته باشید که صفحه اصلی با فرم روی آن به عنوان صفحه فرود محسوب نمی‌شود، زیرا اهداف دیگری را نیز انجام می‌دهد.
تاثیر لندینگ پیج در کسب‌وکار
تاثیر لندینگ پیج در کسب‌وکار

صفحات فرود چگونه می‌توانند به برند شما کمک کنند؟

تنها چیزی که هر کسب‌وکاری می‌خواهد چیست؟ مشتریان!

صفحات فرود راهی عالی برای شرکت‌های کوچک و متوسط برای جمع‌آوری پیشنهادات، تبدیل آن‌ها به خریداران محصول یا خدماتشان است. ایجاد یک لندینگ پیج که انتظارات بازدیدکننده‌ای را برآورده می‌کند که فقط روی یک مورد خاص کلیک کرده است، هم به ایجاد اعتبار و هم اعتماد برای برند شما کمک می‌کند. پیمایش یک صفحه فرود بهینه شده برای بیننده آسان خواهد بود و یک گزینه واحد برای انتخاب دارد. با یک صفحه بهینه‌سازی شده بهبود قابل توجهی در تبدیل‌ها نسبت به وب سایت اصلی و استاندارد خود خواهید داشت.

مزایای لندینگ پیج

در بسیاری از موارد تعامل یک مشتری بالقوه با یک نام تجاری از طریق جستجوی در سایت‌ها انجام می‌شود. به این ترتیب، لندینگ پیج‌ها یک نقطه تماس حیاتی هستند که به عنوان یک تعامل اولیه با نام تجاری، راهی برای پرورش سرنخ‌ها با محتوای قانع کننده است. همچنین این صفحات فرصتی برای تولید سرنخ‌های واجد شرایط از طریق پر کردن فرم‌ها هستند. بیایید مزایایی را که می‌تواند استفاده از صفحات فرود برای شما داشته باشد را بررسی کنیم.

مطالعه کنید:  5 مزیت اصلی برونسپاری خدمات مشتری

ایجاد صفحات فرود برای یک محصول، خدمات یا محتوای خاص، موارد زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • افزایش سرنخ و تبدیل
  • جذب ترافیک بیشتر به سایت
  • جذب و رشد مشتریان
  • استفاده از داده‌ها برای هدایت تلاش‌های بازاریابی ورودی
  • ارائه محتوای مناسب برای بخش‌های خاص
  • ایجاد اعتماد و اعتبار
  • آگاهی از برند
چرا به صفحه فرود نیاز دارید؟
چرا به صفحه فرود نیاز دارید؟

چرا به صفحه فرود نیاز دارید؟

آیا موتورهای جستجو همه چیز را مطابق با استراتژی بازاریابی شما انتخاب می‌کنند اما با این حال هنوز هیچ خریداری ندارید؟ کاری که ممکن است نیاز به انجام آن داشته باشید این است که چیزی را بیابید که بتواند یک بازدیدکننده علاقه‌مند را به خریدار تبدیل کند. زمانی که می‌خواهید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، صفحه لندینگ پیج جایی است که تمام محتوا و اطلاعات مورد نیاز شما در آن جمع می‌شود. می‌توان گفت آخرین قطعه از پازل دیجیتال مارکتینگ شما داشتن صفحات لندینگ پیج در سایت است.

صفحه فرود ابزاری بسیار مهم و حیاتی است که می‌تواند به شما در تعامل با مشتریانتان کمک کند. بارها و بارها ثابت شده است که لندینگ پیج نه تنها می‌تواند اطلاعاتی را از کسانی که بازدید می‌کنند دریافت کند، بلکه در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، برای کمپین‌های بازاریابی آینده نیز سرنخ ایجاد می‌کند.

علت سرمایه‌گذاری برای ارتقاء لندینگ پیج‌ها

با توجه به اهمیت لندینگ پیج‌ها، این روزها وب سایت‌های تجارت الکترونیک بیشتر و بیشتر به سرمایه‌گذاری در خدمات بهینه سازی صفحات فرود پرداخته‌اند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا یک صفحه فرود مؤثر تفاوت زیادی را در کمپین بازاریابی ایجاد می‌کند:

یک صفحه فرود اساسا یک پذیرش است  

مخصوصاً برای مشاغل محلی، صفحات فرود به عنوان مسئول پذیرش کار می‌کنند، بنابراین باید از شخصی سازی آن اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال، اگر یک کسب‌وکار مستقر در شهری مثل تهران هستید عموما مشتریانی که در این شهر دارید را موثرتر از هر شهر دیگری هدف قرار می‌دهید. به همین ترتیب خدمات طراحی لندینگ پیج‌ متناسب با شرایط کسب‌وکارها و جامعه هدف در نظر گرفته می‌شود.

بهبود تبدیل

وقتی صحبت از طراحی لندینگ پیج‌ می‌شود، نکته کلیدی تنها تاثیرگذاری نیست، بلکه بهبود تبدیل‌ها نیز هست. یک وب‌سایت سنجیده به شما کمک می‌کند تا با تلاش کمتری به اهداف بازاریابی خود دست یابید.

انتقال اطلاعات محصول و خدمات

هدف وب سایت هر شرکتی باید تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری در سریع‌ترین زمان با بهترین روش ممکن باشد. صفحات فرود که به خوبی طراحی شده باشند بخش مهمی از دستیابی به این هدف هستند. لندینگ پیج‌ها تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند قرار می‌دهند. این امر می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند.

مطالعه کنید:  چگونه زمان انتظار را در مرکز تماس خود حذف کنید
تبدیل سرنخ‌ها به مشتری به کمک لندینگ پیج‌
تبدیل سرنخ‌ها به مشتری به کمک لندینگ پیج‌

تبدیل سرنخ‌ها به مشتری به کمک لندینگ پیج‌

اگر در حال حاضر فهرست مشترکین سالمی دارید و می‌بینید که مشتریان بالقوه پیام‌های شما را باز می‌کنند، ایجاد یک صفحه فرود اختصاصی برای هر پیشنهاد یا تبلیغ تضمین می‌کند که این “باز شدن” به خرید تبدیل شود.

لندینگ پیج در مقابل صفحه اصلی وب سایت

اول از همه، برخی از مردم ممکن است تعجب کنند که چرا باید با صفحات فرود زحمت بکشند، در حالی که هدف اصلی هدایت بازدیدکنندگان به صفحه اصلی آن‌ها است؟ پاسخ این است که، در حالی که دریافت ترافیک در صفحه اصلی شما بدون شک چیز خوبی است، اما کمتر از یک صفحه فرود منجر به تبدیل می‌شود. صفحات اصلی دارای اطلاعات بیشتری هستند. این امر باعث می‌شود تا مشتریان به مکان‌های مختلف حرکت کنند. اگر بازدیدکننده‌ای با هدف خاصی به صفحه اصلی شما برسد، ابتدا باید گزینه‌های دیگر را بررسی کند. این ممکن است باعث منصرف شدن مشتری از خرید شود.

هدف صفحه اصلی هدایت کاربران به صفحات دیگری است که در آنجا اطلاعات مدنظر خود را پیدا کنند. لندینگ پیج با قرار گرفتن در صفحه مورد نظر کاربر و بیان همان اطلاعات مدنظر بدون عبارات نامشخص، مرحله واسطه را حذف می‌کند.

صفحه اصلی شما عمومی است و تمام گزینه‌هایی که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند. در حالی که یک لندینگ پیج اطلاعات ساده و واضح در رابطه با نیاز مشتری ارائه می‌دهد.

چرا لندینگ پیج‌‌ها ترافیک بیشتری را تبدیل می‌کنند؟

صفحات فرود ترافیک بیشتری را تبدیل می‌کنند زیرا با ارائه اطلاعات در مورد یک پیشنهاد یا مورد خاص بر روی یک هدف یا فراخوان برای اقدام متمرکز شده‌اند. ناوبری محدودی دارد و سادگی باعث می‌شود بازدیدکننده بر روی هدف تمرکز کند تا اینکه توسط چندین پیوند که آن‌ها را از صفحه دور می‌کند، حواسش پرت شود. یک صفحه فرود اختصاصی همچنین مقصدی برای ترافیک است.

سخن پایانی

صفحه فرود یک دارایی مهم برای وب سایت شما است. این اولین برداشتی است که بسیاری از مشتریان از شرکت شما خواهند داشت. بسیار مهم است که یک شرکت خوب داشته باشید. صفحه فرود شما باید طوری طراحی شود که سرنخ‌ها را به مشتریان پولی تبدیل کند. قطعا یک شرکت معتبر خدمات بازاریابی دیجیتال می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند. با کمک متخصصان، می‌توانید یک پیشنهاد منحصر‌به‌فرد برای مشتریان خود ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که لندینگ پیج‌ها موثر هستند تا بتوانید مشتریان خود را درگیر نگه داشته و جذب کنید. ما در تیم همکال تلاش کردیم تا مهم‌ترین نکات و دلایل اهمیت لندینگ پیج را برای شما مشخص کنیم. امیدواریم در مسیر رشد شما موثر باشد.

مطالب مرتبط