- همکال میتواند در مسیر انجام فرایند تحقیقات بازار، نظرسنجی تلفنی و افکارسنجی همراه کسبوکارها باشد. همچنین میتواند مجموعههایی را به شما برای تامین اطلاعات مخاطبان مورد نظرتان معرفی کند. اما همکال نمیتواند از دیتابیسهای مشتریانش برای سایر مشتریان دیگر استفاده کند.
.
- البته تیم همکال برای انجام پروژههای مختلف خود (نظیر پروژههای تحقیقات بازار)، راههای ارتباطی با اقشار و اصناف مختلفی را به دست آورده است که مالکیت آنها از آنِ همکال است و صرفا از این اطلاعات میتواند برای انجام پروژههای مشتریان خود نیز استفاده کند.
نظرسنجی تلفنی
نظرسنجی تلفنی یکی از روشهای نظرسنجی است که برای جمعآوری داده و آمار از نمونههای تصادفی یا هدفمند مورد استفاده قرار میگیرد. مخاطبان نظرسنجی تلفنی وابسته به موضوع نظرسنجی انتخاب میشوند. یعنی مشتری بالقوه، مشتری بالفعل و حتی افراد عادی جامعه میتوانند مخاطب یک نظرسنجی و پژوهش باشند. بنابراین، برای هر هدف و حوزهی مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و …، به عنوان مخاطبان نظرسنجی انتخاب میشوند.
برای آشنایی بیشتر «اینجا» کلیک کنید.
افکارسنجی
افکارسنجی به معنی سنجش افکار و نگرش افراد مختلف جامعه در مورد یک یا چند موضوع در حوزههای مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … است. اهداف افکارسنجی شامل تنظیم برنامهها، بررسی میزان رضایت افراد، ارتقا کیفیت محصولات و خدمات، فروش و بازاریابی، شناخت افکار عمومی و … میشود. به عبارتی افکارسنجی یک روش قابل اطمینان علمی محسوب میشود که مورد توجه شرکتها، سازمانها، نهادها، دولتها و … قرار گرفته است.
برای آشنایی بیشتر «اینجا» کلیک کنید.
تحقیقات بازار
تحقیقات بازار شامل تمامی فرآیندهایی است که به شناخت بازار هدف و نیاز مشتریان بالقوه کسبوکارها کمک میکند. این تحقیقات به صورت مستقیم از مشتریان بالقوه انجام میشود که شرکتها و سازمانها با ایده گرفتن از اطلاعات جمعآوری شده، محصول یا خدمت جدیدی را به بازار هدف خود عرضه میکنند. حتی این اطلاعات میتواند به بازنگری در طراحی مجدد محصولات پیشین و تغییر استراتژیهای تولید و عرضه بیانجامد.
برای آشنایی بیشتر «اینجا» کلیک کنید.
نظرسنجی تلفنی یکی از روشهای نظرسنجی است که برای جمعآوری داده و آمار از نمونههای تصادفی یا هدفمند مورد استفاده قرار میگیرد. مخاطبان نظرسنجی تلفنی وابسته به موضوع نظرسنجی انتخاب میشوند. یعنی مشتری بالقوه، مشتری بالفعل و حتی افراد عادی جامعه میتوانند مخاطب یک نظرسنجی و پژوهش باشند. بنابراین، برای هر هدف و حوزهی مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و …، به عنوان مخاطبان نظرسنجی انتخاب میشوند.
برای آشنایی بیشتر «اینجا» کلیک کنید.
افکارسنجی
افکارسنجی به معنی سنجش افکار و نگرش افراد مختلف جامعه در مورد یک یا چند موضوع در حوزههای مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … است. اهداف افکارسنجی شامل تنظیم برنامهها، بررسی میزان رضایت افراد، ارتقا کیفیت محصولات و خدمات، فروش و بازاریابی، شناخت افکار عمومی و … میشود. به عبارتی افکارسنجی یک روش قابل اطمینان علمی محسوب میشود که مورد توجه شرکتها، سازمانها، نهادها، دولتها و … قرار گرفته است.
برای آشنایی بیشتر «اینجا» کلیک کنید.
تحقیقات بازار
تحقیقات بازار شامل تمامی فرآیندهایی است که به شناخت بازار هدف و نیاز مشتریان بالقوه کسبوکارها کمک میکند. این تحقیقات به صورت مستقیم از مشتریان بالقوه انجام میشود که شرکتها و سازمانها با ایده گرفتن از اطلاعات جمعآوری شده، محصول یا خدمت جدیدی را به بازار هدف خود عرضه میکنند. حتی این اطلاعات میتواند به بازنگری در طراحی مجدد محصولات پیشین و تغییر استراتژیهای تولید و عرضه بیانجامد.
برای آشنایی بیشتر «اینجا» کلیک کنید.
اهداف تحقیقات بازار و نظرسنجی
نظرسنجی و تحقیقات بازار تلفنی با اهداف مختلفی انجام میشود، از جمله:
- بررسی کیفیت و قیمت محصولات و خدمات
- مطالعه استراتژی ورود به بازار
- بررسی بازار ایده (محصولات یا خدمات) جدید
- دریافت بازخورد از تست محصولات یا خدمات جدید
- تحقیق در مورد ایده کالا و خدمات
- بررسی رضایتمندی از کالا و خدمات
- بررسی نحوه استفاده از محصولات یا خدمات توسط مخاطبان
- تحقیق پیرامون تقسیمبندی بازار و مشتریان و شناخت مخاطبین
- ارزیابی ثمربخشی تبلیغات در حین پخش و بعد از پخش
- شناخت و تحلیل رقبا (کشف نقاط قوت و ضعف رقبا)
- بررسی بازار و ضریب نفوذ برند، محصولات یا خدمات
- بررسی تصویر ذهنی مخاطبان نسبت به برند سازمان و برند رقبا
- رصد خدمات و فناوریهای مورد استفاده توسط رقبا و مصرفکنندگان
- تحلیل رفتار و عادات مصرف کنندگان (U & A)
- پایش بازار و کانالهای توزیع و فروش و پیشبینی بازار
- آسیبشناسی محصولات و خدمات شرکت و شناسایی فرصتهای ارتقاء کیفیت
انواع سوالات نظرسنجی، افکارسنجی و تحقیقات بازار
سوالات مربوط به حوزه نظرسنجی، افکارسنجی و تحقیقات بازار با توجه به دغدغه اصلی شرکتها و سازمانها طراحی و تدوین میشود و میتواند شامل سوالات بسته و باز باشد. بنابراین نمیتوان سوالات یکسانی را برای همه کسبوکارها و نهادها تدوین کرد و طراحی سوالات باید به صورت خاص و متحصر به فرد انجام شود.
سوالات بسته
شامل تمامی سوالاتی است که نیازمند یک پاسخ کوتاه یا صرفا یک «بله/خیر» یا پاسخهای «یک یا دو کلمهای» هستند. سوالات بسته میتواند درست یا غلط باشد و معمولا هم این سوالات آسان هستند. وجود سوالات بسته در ابتدای مکالمه بسیار مفید است اما با توجه به پاسخهای کوتاه آن، حالت تعامل دوطرفه کوتاهی بین پرسشگر و مخاطبان یا مصاحبهشوندگان برقرار میشود. به عنوان نمونه سوالات زیر جز سوالات بسته هستند:
- «آیا کتاب میخوانید؟»
- «ساکن کدام استان هستید؟»
- «تاکنون روزنامه مطالعه کردهاید؟» و …
سوالات باز
شامل تمامی سوالاتی است که نیاز به پاسخهای بسیار طولانی دارد تا هم تعامل دوطرفه بیشتری با مخاطب برقرار شود و هم با استفاده از آن اطلاعات بیشتری دریافت شود. بدیهی است که هدف از طرح این نوع سوالات، درک عمیق نیازمندی و دغدغه افراد مختلف جامعه و مشتریان بالقوه است. به عنوان نمونه سوالات زیر در دسته سوالات باز محسوب میشود:
- «چه چیزی باعث شد که این مقصد را برای سفر انتخاب کردید؟»
- «نظر شما راجع به این رستوران چیست؟»
- «تمایل دارید اوقات فراغت خود را چگونه بگذرانید» و …
انواع سوالات نظرسنجی، افکارسنجی و تحقیقات بازار
سوالات مربوط به حوزه نظرسنجی، افکارسنجی و تحقیقات بازار با توجه به دغدغه اصلی شرکتها و سازمانها طراحی و تدوین میشود و میتواند شامل سوالات بسته و باز باشد. بنابراین نمیتوان سوالات یکسانی را برای همه کسبوکارها و نهادها تدوین کرد و طراحی سوالات باید به صورت خاص و متحصر به فرد انجام شود.
سوالات بسته
شامل تمامی سوالاتی است که نیازمند یک پاسخ کوتاه یا صرفا یک «بله/خیر» یا پاسخهای «یک یا دو کلمهای» هستند. سوالات بسته میتواند درست یا غلط باشد و معمولا هم این سوالات آسان هستند. وجود سوالات بسته در ابتدای مکالمه بسیار مفید است اما با توجه به پاسخهای کوتاه آن، حالت تعامل دوطرفه کوتاهی بین پرسشگر و مخاطبان یا مصاحبهشوندگان برقرار میشود. به عنوان نمونه سوالات زیر جز سوالات بسته هستند:
- «آیا کتاب میخوانید؟»
- «ساکن کدام استان هستید؟»
- «تاکنون روزنامه مطالعه کردهاید؟» و …
سوالات باز
شامل تمامی سوالاتی است که نیاز به پاسخهای بسیار طولانی دارد تا هم تعامل دوطرفه بیشتری با مخاطب برقرار شود و هم با استفاده از آن اطلاعات بیشتری دریافت شود. بدیهی است که هدف از طرح این نوع سوالات، درک عمیق نیازمندی و دغدغه افراد مختلف جامعه و مشتریان بالقوه است. به عنوان نمونه سوالات زیر در دسته سوالات باز محسوب میشود:
- «چه چیزی باعث شد که این مقصد را برای سفر انتخاب کردید؟»
- «نظر شما راجع به این رستوران چیست؟»
- «تمایل دارید اوقات فراغت خود را چگونه بگذرانید» و …
انجام صفر تا صد پروژههای «نظرسنجی، افکارسنجی و تحقیقات بازار»
مرکز تماس همکال میتواند اجرای تمامی مراحل مربوط به پروژههای نظرسنجی و افکار سنجی به صورت تلفنی را برعهده بگیرد. مراحل ارائه این خدمات شامل موارد زیر میشود:
طراحی و تدوین پرسشنامه
برقراری تماس تلفنی با مخاطبین
ثبت نتایج تماسهای نظرسنجی و تحقیقات بازار
ایجاد دسترسی به پنل مکالمات ضبط شده
تهیه گزارشات تحلیلی از نتایج جمعآوری شده
انجام مکالمه منطبق با اسکریپت و لحن یکسان (به منظور سوگیری نداشتن در پاسخها)
ارائه متنوع تعرفهها (به ازای هر پرسشنامه پر شده، به ازای هر تماس و …)
جمعآوری شماره تماس و راه ارتباطی با مخاطبین مورد نظر
انجام صفر تا صد پروژههای «نظرسنجی، افکارسنجی و تحقیقات بازار»
مرکز تماس همکال میتواند اجرای تمامی مراحل مربوط به پروژههای نظرسنجی و افکار سنجی به صورت تلفنی را برعهده بگیرد. مراحل ارائه این خدمات شامل موارد زیر میشود:
طراحی و تدوین پرسشنامه
برقراری تماس تلفنی با مخاطبین
ثبت نتایج تماسهای نظرسنجی، تحقیقات بازار و افکارسنجی تلفنی
ایجاد دسترسی به پنل مکالمات ضبط شده
تهیه گزارشات تحلیلی از نتایج جمعآوری شده
انجام مکالمه منطبق با اسکریپت و لحن یکسان (به منظور سوگیری نداشتن در پاسخها)
ارائه متنوع تعرفهها (به ازای هر پرسشنامه پر شده، به ازای هر تماس و …)
جمعآوری شماره تماس و راه ارتباطی با مخاطبین مورد نظر
نظرسنجی تلفنی، افکارسنجی و تحقیقات بازار همکال
- استفاده از دیتای کارفرما از مخاطبان هدف یا جمعآوری و استخراج دیتای مربوط به مخاطبان هدف از سمت همکال
- امکان فراهم آوری راه ارتباطی با مخاطبان مورد نظر در صورت نیاز کارفرما
- تضمین امنیت اطلاعات و انعقاد قرارداد منع افشای اطلاعات (NDA)
- تخصیص سوپروایزر مجرب جهت آموزش نیروها و ارتباط با کارفرما
- ارائه خط تلفن اختصاصی برای برقراری تماس
- انجام تماس تستی با کارفرما پیش از شروع کار
- تماس در زمانهای طلایی (golden time) برای افزایش میزان پاسخگویی
- ثبت تمایل و لحن مخاطب در گزارشها، علاوه بر ثبت دادههای اظهار شده
همکال؛ همراه شما در انجام پروزههای نظرسنجی و تحقیقات بازار
ارائه خدمات در دو حوزه B2B و B2C
مرکز تماس همکال خدمات تحقیقات بازار و نظرسنجی را در هر دو حوزهی B2B و B2C ارائه میدهد.
انجام بهصورت غیرحضوری
تمامی فرایندهای تحقیقات بازار و نظرسنجی و ... در همکال بهصورت کاملا غیرحضوری انجام میشود.
بهکارگیری روشهای تحقیق کمی و کیفی
این خدمات با استفاده از هر دو روش تحقیق کمی و کیفی ارائه میشود.
مناسب برای کسبوکارها و سازمانها
کلیه شرکتها، سازمانها و کسبوکارها میتوانند از این خدمات بهرهمند شوند.
پردازش و تحلیل اطلاعات
علاوه بر جمعآوری اطلاعات، پردازش و تحلیل دادهها نیز مطابق با استانداردهای معتبر انجام میشود.
کاربردی در پژوهشهای علوم اجتماعی
این خدمات در تحقیقات و مطالعات مرتبط با علوم اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد.
مراحل دریافت خدمت نظرسنجی تلفنی، افکارسنجی و تحقیقات بازار
اعلام نیازمندی (نظرسنجی تلفنی و ..) به همکال
برون سپاری و اعلام نیازمندی به همکال و ارائه اطلاعاتی از تعداد کل تماسها، میانگین طول مکالمات، ساعات برقراری تماس و سایر اطلاعات مورد نیاز
محاسبه تعرفه خدمات و انعقاد قرارداد
محاسبه تعرفه خدمات از طرف همکال و اعلام به مشتری، مذاکره و انعقاد قرارداد (یا واریز پیش پرداخت) و ارائه توافقنامه منع افشای اطلاعات (NDA) از سوی همکال به کارفرما
تخصیص سوپروایزر و ارائه آموزشها
تخصیص سوپروایزر از سوی همکال و ارائه آموزشها از سوی کارفرما و کمک در تکمیل اسکریپت تماس دریافت شده از سوی کارفرما
تخصیص خط تلفن و کارشناس تماس
تخصیص خط تلفن از سوی همکال یا ارائه دسترسی به خط تلفنهای اختصاصی مشتری و ارائه آموزشها به کارشناسان تماس توسط سوپروایزر و برقراری تماس تستی پیش از شروع کار
شروع تماسها و ثبت نتایج و ارائه آن به کارفرما
شروع برقراری تماسهای خروجی با شمارههای دریافت شده از سمت کارفرما و ثبت نتایج در بستر مورد نظر کارفرما یا CRM اختصاصی همکال و ارائه آن به کارفرما
مراحل دریافت خدمت نظرسنجی تلفنی، افکارسنجی و تحقیقات بازار
1. اعلام نیازمندی به مرکز تماس همکال
برون سپاری و اعلام نیازمندی به همکال و ارائه اطلاعاتی از تعداد کل تماسها، میانگین طول مکالمات، ساعات برقراری تماس و سایر اطلاعات مورد نیاز
2. محاسبه تعرفه خدمات و انعقاد قرارداد
محاسبه تعرفه خدمات از طرف همکال و اعلام به مشتری، مذاکره و انعقاد قرارداد (یا واریز پیش پرداخت) و ارائه توافقنامه منع افشای اطلاعات (NDA) از سوی همکال به کارفرما
3. تخصیص سوپروایزر و ارائه آموزشها
تخصیص سوپروایزر از سوی همکال و ارائه آموزشها از سوی کارفرما و کمک در تکمیل اسکریپت تماس دریافت شده از سوی کارفرما
4. تخصیص خط تلفن و کارشناس تماس
تخصیص خط تلفن از سوی همکال یا ارائه دسترسی به خط تلفنهای اختصاصی مشتری و ارائه آموزشها به کارشناسان تماس توسط سوپروایزر و برقراری تماس تستی پیش از شروع کار
5. شروع تماسها و ثبت نتایج و ارائه آن به کارفرما
شروع برقراری تماسهای خروجی با شمارههای دریافت شده از سمت کارفرما و ثبت نتایج در بستر مورد نظر کارفرما یا CRM اختصاصی همکال و ارائه آن به کارفرما