بازاریابی تلفنی همکال

بازاریابی تلفنی همکال

بازاریابی از طریق تلفن در کنار فروش، یکی از خدمات مرکز تماس همکال است که در دسته خدمات فروش قرار می‌گیرد. هدف از تماس‌های بازاریابی دریافت سرنخ (لید) است. در واقع تماس بازاریابی یک مرحله قبل از فروش قرار دارد. مرکز تماس همکال علاوه بر اجرای این نوع تماس‌ها، طبق تخصص و تجربه‌ای که دارد، در تهیه سناریو و متن (اسکریپت) تماس‌های بازاریابی نیز به کسب‌وکارها کمک می‌کند.

بازاریابی از طریق تلفن در کنار فروش، یکی از خدمات مرکز تماس همکال است که در دسته خدمات فروش قرار می‌گیرد. هدف از تماس‌های بازاریابی دریافت سرنخ (لید) است. در واقع تماس بازاریابی یک مرحله قبل از فروش قرار دارد. مرکز تماس همکال علاوه بر اجرای این نوع تماس‌ها، طبق تخصص و تجربه‌ای که دارد، در تهیه سناریو و متن (اسکریپت) تماس‌های بازاریابی نیز به کسب‌وکارها کمک می‌کند.

آیا بازاریابی تلفنی راهکار موفقیت‌آمیزی است؟

موفقیت بازاریابی تلفنی نیز مانند فروش تلفنی به چهار عامل مهم بستگی دارد:

1. وجود یا ایجاد راه ارتباطی با مخاطبان و مشتریان بالقوه

2. جذابیت خدمت و محصول کسب‌وکار

3. عملکرد کارشناس تماس

4. سناریو و متن تماس

 


 

برقراری تماس تلفنی با افرادی که نیازمند خدمت یا محصول کسب‌وکار هستند، می‌تواند سرنخ‌های خوبی را به شما ارائه کند. بنابراین اولین قدم برای کسب‌وکارها در برقراری این تماس‌ها، شناسایی مخاطبان هدف است؛ مخاطبانی که با برقراری تماس با آن‌ها می‌توان سرنخ‌ها را دریافت کرد و وارد مرحله فروش تلفنی شد.

آیا بازاریابی تلفنی راهکار موفقیت‌آمیزی است؟

یک سوال مهم:

بازاریابی از طریق تلفن برای چه کسب‌وکاری

مفیدتر است؟

اگر نقطه شروع فروش تلفنی را لیدهای به دست آمده از بازاریابی (از هر روش بازاریابی) فرض کنیم و نقطه شروع بازاریابی را ارتباط با مخاطبانی که امکان دارد به خدمات ما نیاز داشته باشند، در نظر بگیریم، طبیعی خواهد بود که تماس بازاریابی سخت‌تر از فروش تلفنی باشد. برای بسیاری از کسب‌وکارها که هم‌زمان، رقبا و مشتریان بالقوه بسیار بالایی دارند، پیشنهاد می‌شود تعدادی تماس (برای مثال 500 یا 1000 تماس) را به صورت تست برقرار کنند و سپس با توجه به نتیجه در خصوص ادامه تماس بازاریابی تصمیم‌گیری کنند. طبق تجربه همکال، تماس بازاریابی هنگامی که مشتریان بالقوه شما محدود است (عموما کسب‌وکارهای B2B) اثرگذاری بالاتری دارد.

بازاریابی از طریق تلفن برای چه کسب‌وکاری مفیدتر است؟

اگر نقطه شروع فروش تلفنی را لیدهای به دست آمده از بازاریابی (از هر روش بازاریابی) فرض کنیم و نقطه شروع بازاریابی را ارتباط با مخاطبانی که امکان دارد به خدمات ما نیاز داشته باشند، در نظر بگیریم، طبیعی خواهد بود که تماس بازاریابی سخت‌تر از فروش تلفنی باشد. برای بسیاری از کسب‌وکارها که هم‌زمان، رقبا و مشتریان بالقوه بسیار بالایی دارند، پیشنهاد می‌شود تعدادی تماس (برای مثال 500 یا 1000 تماس) را به صورت تست برقرار کنند و سپس با توجه به نتیجه در خصوص ادامه تماس بازاریابی تصمیم‌گیری کنند. طبق تجربه همکال، تماس بازاریابی هنگامی که مشتریان بالقوه شما محدود است (عموما کسب‌وکارهای B2B) اثرگذاری بالاتری دارد.

فعالیت‌های بازاریابی تلفنی

فعالیت‌های بازاریابی از طریق تلفن شامل 4 زیرشاخه است:
1. خروجی: کسب‌وکارها از طریق بازاریابی‌های تلفنی خروجی، با مشتریان بالقوه و فعلی خود ارتباط برقرار می‌کنند. در این تماس‌ها اطلاعات مشتریان از قبل جمع‌آوری شده است. این تماس‌ها به دانش عمیق محصول، پاسخ به سوالات متعدد مشتریان و تسلط بر اعتراضات نیاز دارد. به همین دلیل این تماس‌ها معروف به «تماس‌های سرد» هستند.
2. ورودی: مشتریان بالقوه کسب‌وکارها با کارشناسان فروش تماس می‌گیرند. هدف از این تماس‌ها، دریافت اطلاعات خاصی در مورد محصولات و خدمات است. معمولا این تماس‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و .... انجام می‌شود.
3. تولید سرنخ: در تماس‌های بازاریابی مجموعه‌ای از اطلاعات و مشخصات، علایق و نیازمندی مشتریان جمع‌آوری می‌شود. با استفاده از این اطلاعات در تماس‌های بعدی که معروف به «تماس‌های گرم» است، می‌توان موفقیت بازاریابی را چند برابر کرد.
4. فروش: هدف از تماس‌های بازاریابی، جذب مشتریان‌بالقوه برای فروش است. کارشناسان تماس با شناسایی این موقعیت‌ها، تماس‌ها را به معاملات تبدیل می‌کنند. بنابراین این تماس‌ها می‌تواند منجر به فروش شود.

فعالیت‌های بازاریابی تلفنی

فعالیت‌های بازاریابی از طریق تلفن شامل 4 زیرشاخه است:
1. خروجی: کسب‌وکارها از طریق بازاریابی‌های تلفنی خروجی، با مشتریان بالقوه و فعلی خود ارتباط برقرار می‌کنند. در این تماس‌ها اطلاعات مشتریان از قبل جمع‌آوری شده است. این تماس‌ها به دانش عمیق محصول، پاسخ به سوالات متعدد مشتریان و تسلط بر اعتراضات نیاز دارد. به همین دلیل این تماس‌ها معروف به «تماس‌های سرد» هستند.
2. ورودی: مشتریان بالقوه کسب‌وکارها با کارشناسان فروش تماس می‌گیرند. هدف از این تماس‌ها، دریافت اطلاعات خاصی در مورد محصولات و خدمات است. معمولا این تماس‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و .... انجام می‌شود.
3. تولید سرنخ: در تماس‌های بازاریابی مجموعه‌ای از اطلاعات و مشخصات، علایق و نیازمندی مشتریان جمع‌آوری می‌شود. با استفاده از این اطلاعات در تماس‌های بعدی که معروف به «تماس‌های گرم» است، می‌توان موفقیت بازاریابی را چند برابر کرد.
4. فروش: هدف از تماس‌های بازاریابی، جذب مشتریان‌بالقوه برای فروش است. کارشناسان تماس با شناسایی این موقعیت‌ها، تماس‌ها را به معاملات تبدیل می‌کنند. بنابراین این تماس‌ها می‌تواند منجر به فروش شود.

تعرفه بازاریابی تلفنی

پس از اعلام نیازمندی به بازاریابی تلفنی، همکال، تعرفه این خدمت را محاسبه و ارائه می‌کند.