تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

آیا ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکار شما مفید است؟ بازاریابی ایمیلی، یکی از بهترین راه‌های بازاریابی برای تمامی کسب‌وکارها است. این روش می‌تواند برای هر تجارتی نرخ تبدیل را افزایش و ارتباط با مشتریان فعلی را بهبود بخشد. ایمیل مارکتینگ به معنی ارسال انبوه پیام تبلیغاتی یه لیست بلند بالایی از افراد نیست.

در این مدل از بازاریابی تمام قدم‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده که استراتژی و تکنیک‌های خاص خود را دارد. برای اینکه با بازاریابی ایمیلی آشنا شوید و مزایای آن را برای کسب‌وکارها درک کنید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

بازاریابی ایمیلی چیست؟
بازاریابی ایمیلی چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

در ایمیل مارکتینگ، بازاریابان با استفاده از ایمیل برای افزایش فروش و نرخ تبدیل تلاش می‌کنند. در بازاریابی ایمیلی کسب‌وکارها به‌صورت مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند و محصولات یا خدمات، تخفیف‌ها، تبلیغات و موارد دیگر را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

همانطور که اشاره شد این روش در دنیای بازاریابی به‌عنوان یکی از روش‌های بازاریابی مستقیم شناخته می‌شود. زیرا هیچ واسطه‌ای برای ارتباط کسب‌وکار با مشتریان وجود ندارد. شما می‌توانید در پیام‌های تبلیغاتی خود متن، ویدئو، محصول یا خدمات و هر چیزی که هدف شما است را به مشتریان معرفی کنید.

ایمیل مارکتینگ، راه و روش مختص خود را دارد که اگر در مسیر درست قدم بگذارید، نتایج فوق‌العاده‌ای دریافت خواهید کرد. زیرا این روش در دنیای بازاریابی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و به شما اجازه می‌دهد در هر مرحله از کسب‌وکار خود از مزایای آن بهره‌مند شوید.

مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ
مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ

مزیت‌های ایمیل مارکتینگ

Email marketing یکی از راه‌های مؤثر برای ارتقا هر کسب‌وکار توسط ارتباط با مشتریان است و دارای مزایای زیادی می‌باشد. در زیر مزایای اصلی بازاریابی ایمیلی را شرح داده‌ایم:

1- نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

این روزها با نواسانات قیمتی که در بازار وجود دارد، مدیران کسب‌وکارها می‌خواهند حساب و کتاب تمامی هزینه‌های خود را داشته باشند. نرخ بازگشت سرمایه همان معیاریست که ریز به ریز هزینه‌ها را گزارش می‌دهد. در دنیای بازاریابی به‌خصوص ایمیل مارکتینگ این معیار به‌خوبی قابل اندازه‌‌گیری است.

اگر این روش به درستی و توسط بازاریابان حرفه‌ای انجام شود، نرخ بازگشت سرمایه به‌طور قابل توجهی زیاد می‌شود.

مطالعه کنید:  بهترین زمان‌های تماس تلفنی

2- اثربخشی ایمیل مارکتینگ در لحظه

زمانی که ایمیلی را برای گروهی از مخاطبان و مشتریان خود ارسال می‌کند، می‌توانید در کمتر از نیم ساعت نتایج آن را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید مشتریان فوری عمل کنند و محدودیت زمانی برای آنها تعریف کنید، بازاریابی ایمیلی بهترین روش است.

3- سریع و مقرون‌به‌صرفه

ارسال ایمیل یکی از سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها در بازاریابی است. چنانچه در این مدل از بازاریابی لیستی از ایمیل سرنخ‌ها و مشتریان درست را داشته باشید، خروجی چشم‌گیری را مشاهده خواهید کرد.

4- تحلیل رفتار مشتری

با استفاده از ایمیل، می‌توانید به‌راحتی رفتار مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید. به این صورت که متوجه می‌شود چه پیام‌هایی بیشتر برای آنها جذاب بوده و روی لینک موردنظر کلیک کرده‌اند. این اطلاعات کمک می‌کند تا در کمپین‌های تبلیغاتی آینده بهتر عمل کنید تا نتیجه بهتری به‌دست آورید.

5- شروع آسان بازاریابی ایمیلی

استفاده از Email marketing یکی از آسان‌ترین روش‌های بازاریابی است که نرخ تبدیل زیادی همراه خود دارد. اگر کسب‌وکاری نوپا هستید برای برگزاری کمپین‌های خود از طریق ایمیل مارکتینگ به تیمی حرفه‌ای و هزینه‌های زیاد نیاز ندارید.

6- بستر نشر محتوا

پست الکترونیک یا همان ایمیل بستری عالی برای نشر محتوا است. این روش امکانی به شما می‌دهد که می‌توانید تمام یا قسمتی از محتوای خود را درون ایمیل برای مخاطبان خود ارسال کنید. در انتهای این محتوا CTA ترغیب کننده و کاربردی بگذارید تا مخاطبان کاری که شما می‌خواهید را انجام دهند. با این کار آنها را بیشتر درگیر محتوای موردنظر می‌کنید.

7- گسترش ارتباط با مشتری با ایمیل مارکتینگ

این روش به این علت که کسب‌وکارها به‌طور مداوم با مشتریان فعلی و مشتریان جدید خود در ارتباط هستند، باعث گسترش ارتباط شما با مشتریان می‌شود.

8- ایجاد ترافیک وب‌سایت

ایمیل‌ها یکی از راه‌های مؤثر برای جذب ترافیک بیشتر برای سایت‌ها هستند. با ارسال خلاصه‌ای از مقالات برای مخاطبان خود، آنها را به خواندن کامل مقاله ترغیب خواهید کرد. این کار به افزایش ترافیک سایت شما کمک خواهد کرد.

9- دسترسی آسان

 این روزها بیشتر افراد جامعه از طریق لوازم الکترونیک قابل حمل مانند لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌های هوشمند به ایمیل خود دسترسی دارند. به همین علت زمانی که شما ایمیلی ارسال می‌کنید به‌راحتی در دسترس مخاطبان شما قرار گرفته و می‌توانند آن را مشاهده کنند.

10- افزایش فروش و درآمد

در بازاریابی ایمیلی شما می‌توانید با استفاده درست از ایمیل، محصولات و خدمات خود را به‌طور کامل مقابل مشتریان قرار دهید. به این صورت که می‌توانید محصولات جدید به همراه تخفیفی مخصوص افرادی که ایمیل را دریافت می‌کنند از طریق ایمیل مارکتینگ برای آنها ارسال کنید. این کار به افزایش درآمد و سودآوری شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

مطالعه کنید:  تفاوت بین تماس سرد و بازاریابی تلفنی چیست؟

معایب ایمیل مارکتینگ و راه حلی برای رفع آن‌ها

با اینکه بازاریابی ایمیلی مزایای زیاد و چشم‌گیری دارد، اما بدون ایراد نیست. در تمامی سیستم‌های بازاریابی معایبی وجود دارد که با استفاده از راه‌حل‌هایی می‌توانید آن نقص‌ها را پوشش دهید. معایب ایمیل مارکتینگ عبارتند از:

· اسپم شدن ایمیل‌ها

زمانی که شما بیش‌ از اندازه ایمیل‌ برای مخاطبان خود ارسال کنید یا تمام محتوای ایمیل شما تبلیغاتی باشد؛ مشتری از دیدن آنها خسته می‌شود. در این حالت به‌سرعت ایمیل‌ها را پاک کرده و آدرس آن را به‌عنوان اسپم معرفی کرده تا دیگر آنها را مشاهده نکند.

· ایمیل‌های ارسال نشده

زمانی که از سرویس‌های ارسال انبوه ایمیل در بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنید، در برخی مواقع ممکن است به دست مخاطب نرسد. همچنین با به‌کار بردن عبارتی مانند “رایگان” یا “حتما کلیلک کنید”، به احتمال زیاد ایمیل شما اسپم حساب شده و به دست مخاطب نمی‌رسد.

بازاریابی تلفنی در ایمیل مارکتینگ
بازاریابی تلفنی در ایمیل مارکتینگ

برای اینکه با این مشکلات مواجه نشوید، می‌توانید از بازاریابی تلفنی استفاده کنید. در این نوع از بازاریابی شما به‌طور کاملا مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید. بازاریابی تلفنی کمک می‌کند تا شما راحت‌تر بتوانید مشتریات را برای خرید ترغیب کنید. زیرا به‌صورت مستقیم با آنها صحبت می‌کنید و مکالمات با هر فرد شخصی‌سازی می‌شود.

اگر نیروهایی که در قسمت بازاریابی تلفنی فعالیت می‌کننده مهارت‌های ارتباطی لازم را داشته باشند، نرخ تبدیل و فروش شما از ایمیل مارکتینگ بیشتر می‌شود. البته شایان ذکر است که داشتن مرکز تماس برای این نوع بازاریابی الزامیست که آن هم شامل هزینه‌های زیادی برای کسب‌وکارها است. همکال این مشکل را برطرف کرده است.

شما با مراجعه به سایت مرکز تماس همکال، می‌توانید مرکز تماسی برون‌سپاری شده با هزینه‌های کمتر از مرکز تماس شخصی داشته باشید. ما در این مرکز افرادی با تجربه و با مهارت کافی را در اختیار شما می‌گذاریم که به افزایش فروش شما کمک خواهند کرد.

سخن پایانی

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی است که در دنیای امروزی جایگاه ویژه‌ای در دنیای بازاریابی پیدا کرده است. همانطور که در این مقاله اشاره شد این روش مزایای زیادی دارد، اما معایب آن هم قابل چشم‌پوشی نیست. چنانچه سوالی درباره‌ی مرکز تماس برون‌سپاری دارید می‌توانید با تیم همکال ارتباط برقرار کنید یا در قسمت نظرات با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط