تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

قدرت مرکز تماس مبتنی بر ابر، هوشمندانه‌تر کار کنید نه سخت‌تر

قدرت مرکز تماس مبتنی بر ابر، هوشمندانه‌تر کار کنید نه سخت‌تر

در چند سال اخیر، دورکاری به‌طور چشمگیری در اقتصاد جهانی گسترش یافته است. به همین علت شرکت‌های بزرگ و کوچک برای برطرف کردن نیازهای ارتباطی و راه‌های همکاری به راه‌حل‌های ابری روی آورده‌اند. مهم‌ترین تأثیر فناوری ابر در مرکز تماس بوده که عامل کلیدی بر موفقیت این مراکز در برقراری ارتباط با مشتریان شده است.

مرکز تماس مبتنی‌بر ابر در طی سال‌های گذشته به گزینه مطلوبی برای استارتاپ‌های نوپا، کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تبدیل شده‌اند. مراکز فوق با بهره‌گیری از نرم‌افزاری‌های پیشرفته، توانسته‌اند مدیریت عملیات را از دور کنترل کنند. کسب‌وکارهای کوچک هم با می‌توانند استفاده از نرم‌افزارهای ارائه شده توسط مراکز تماس ابری انعطاف‌پذیری، قابلیت مقیاس‌پذیری و صرفه‌جویی اقتصادی می‌توانند با کسب‌وکارهای بزرگ‌تر رقابت کنند.

مرکز تماس مبتنی‌بر ابر
مرکز تماس مبتنی‌بر ابر

مرکز تماس مبتنی‌بر ابر، راه‌حلی برای کسب‌وکارها

در گذشته مراکز تماس، خطوط تلفن ثابتی بودند که تجربه‌های منفی برای مشتریان به‌وجود می‌آوردند. اما در دنیای امروز با ظهور پروتکل‌های ارتباطی جدید و نرم‌افزارهای پیشرفته، خدمات مشتریان بهبود چشمگیری داشته است. همچنین ارائه دهندگان راه‌حل‌های مرکز تماس، ابزارهای کاربر پسندی ارئه می‌کنند که به راحتی باعث ایجاد و مدیریت مراکز ارتباط با هزینه مقرون‌به‌صرفه می‌شوند.

VoIP ابری چگونه به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند؟

در دل مراکز تماس، Voice over Internet Protocol (VoIP) وجود دارد که برای مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی است. تماس‌هایی که مبتنی‌بر VoIP هستند از طریق اینترنت برقرار می‌شوند که مشکلات سیستم‌های تلفنی سنتی را از بین برده‌اند. این فناوری زمانی که مرکز تماس بار مالی سنگینی دارد بسیار مفید است.

پروتکل VoIP به مرکز تماس کمک می‌کند تا ارتباطی سریع، کارآمد، مبتنی‌بر ابر و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کند. گفتنی است که VoIP باعث سهولت در پاسخگویی به سوالات مشتریان و ارائه خدمات پشتیبانی بدون نیاز به سرمایه‌گذاری می‌شود. جالب است بدانید که به‌طور متوسط شرکت‌هایی که از فناوری مبتنی‌بر ابر استفاده می‌کنند، 43 درصد در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهند کرد.

مطالعه کنید:  به دنبال افزایش بهره وری و کارآمدی مرکز تماس خود هستید؟

از دیگر راه‌هایی که VoIP ابری باعث کاهش هزینه‌های کسب‌وکار می‌شود می‌توان به کاهش هزینه تماس‌های بین‌المللی اشاره کرد. زیرا این تماس‌ها به‌صورت اینترنتی برقرار شده و نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای برقراری تماس‌های بین‌الملل نیست.

همچنین بسیاری از مراکز تماس ارائه کننده VoIP ابری، برای طرح‌هایی که ارائه می‌کنند نرخ ثابتی درنظر گرفته‌اند. این امکان به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند بودجه خود را به‌طور مؤثر با آنها هماهنگ کنند. ویژگی فوق به کسب‌وکارهای نوپا و کوچک اجازه می‌دهد تا بدون پرداخت هزینه‌های گزاف، به‌طور کارآمد عملیات مرکز تماس خود را راه‌اندازی کنند.

دلایل استفاده از مرکز تماس مبتنی‌بر ابر
دلایل استفاده از مرکز تماس مبتنی‌بر ابر

دلایل استفاده از مرکز تماس مبتنی‌بر ابر

واضح است که مرکز تماس مبتنی‌بر ابر، باعث می‌شود تا شرکت‌ها از مراکزی مقرون‌به‌صرفه استفاده کنند. اما کاهش هزینه‌ها تنها علت پیاده‌سازی فناوری ابری نیست. دلایل دیگری مانند انعطاف‌پذیری کارمندان در محیط کار، ارائه خدمات سفارشی‌سازی شده و امکان برقراری ارتباطات چند کاناله از جمله علل استفاده از مراکز تماس ابری هستند. در ادامه هر کدام از این موارد را توضیح داده‌ایم.

1. انعطاف‌پذیری کارمندان در محیط کار

از مهم‌ترین دلایل و مزایای مرکز تماس مبتنی‌بر ابر می‌توان به میزان انعطاف‌پذیری شرکت و کارمندان اشاره کرد. یعنی با استفاده از سیستم مبتنی‌بر ابر نمایندگان می‌توانند در هر مکانی به اینترنت دسترسی داشته باشند. این به این معنی است که کارمندان مرکز تماس می‌توانند از منزل یا هر جای دیگری با مشتریان ارتباط برقرار کرده و به سوالات آنها پاسخ دهند.

این مزیت به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا بدون درنظر گرفتن فاصله جغرافیایی نیروهای متخصص را استخدام کنند. چنین مرکز تماسی با دغدغه‌های امروز کسب‌وکارها هم‌راستا است. آنها می‌توانند با این کار نیروهای متخصص را از هر نقطه از کشور جذب کنند و به منابع نامحدودی دسترسی داشته باشند.

2. ویژگی‌های متنوع و سفارشی‌سازی شده

مراکز تماسی که مبتنی‌بر ابر هستند، ویژگی‌های خاصی دارند. این ویژگی‌ها می‌توانند به‌صورت مؤثری با نیازهای کسب‌وکارها سفارشی‌سازی شوند. به‌عنوان مثال برخی از مراکز تماس، برای یکپارچه‌سازی از سیستم‌های CRM استفاده می‌کنند تا بتوانند به‌طور مؤثرتر روابط مشتریان با خود را مدیریت کنند.

شایان ذکر است که یکپارچه‌سازی مستقیم به نمایندگان امکان می‌دهد تا در زمان برقراری تماس‌ها، بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات به‌صورت دستی، به داده‌های ذخیره شده دسترسی داشته باشند. مراکزی که VoIP ابری ارائه می‎دهند ویژگی‌هایی مانند توزیع خودکار تماس‌ها، ضبط و ثبت تماس‌ها و تجزیه‌وتحلیل تماس‌ها را به‌طور لحظه‌ای انجام می‌دهند.

مطالعه کنید:  امتیاز خالص پروموتر در مرکز تماس چیست؟

3. برقراری ارتباطات چند کاناله در مرکز تماس

یکی دیگر از مزایای مراکز تماس مبتنی‌بر ابر، برقراری ارتباطات به‌صورت چند کاناله است. این روزها با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کانال‌های ارتباطی، افراد انتظار دارند که در هر لحظه و در هر پلتفرمی بتوانند به پاسخ سوالات خود برسند. به همین علت حضور مؤثر در کانال‌های ارتباطی مختلف مانند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و چت زنده می‌تواند رضایت مشتریان را افزایش دهد.

راه‌حل‌ها و فناوری‌های مبتنی‌بر ابر، می‌تواند کانال‌های ارتباطی مختلف را یکپارچه کند. یعنی پلتفرمی واحد وجود دارد که برای انواع روش‌های ارتباطی، گزینه‌های مختلفی را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. به همین علت کارآیی شرکت‌ها بهبود یافته و خطر ایجاد سوءتفاهم برای مشتریان به حداقل می‌رسد.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت که با دادن گزینه‌های ارتباطی مختلف به مشتریان، به آنها حق انتخاب می‌دهید. این موضوع باعث می‌شود تا رضایت مشتری افزایش یافته و کسب‌وکار شما در بازار موفق‌تر باشد.

سخن پایانی

در انتها می‌توان گفت در دنیای امروزی وجود مرکز تماس مبتنی‌بر ابر، برای هر کسب‌وکار مشتری محور ضروری است. زیرا این مراکز باید با پیشرفت‌ها و تکامل جهانی هم‌راه و هم‌سو باشند تا به سودآوری بیشتری برسند. از شرکت‌های بین‌المللی با حجم زیاد تماس‌ها گرفته تا استارتاپ‌های محلی که به دنبال گسترش هستند، استفاده از مراکز تماس ابری به مدیریت و برآورده کردن نیازهای ارتباطی خاص کمک می‌کند.

در این مطلب با ویژگی‌های مرکز تماس مبتنی‌بر ابر آشنا شدید. همچنین درک کردید که این فناوری چگونه به کاهش هزینه‌های کسب‌وکار کمک خواهد کرد. چنانچه شما به چنین مرکز تماسی نیاز دارید تا بتوانید از فناوری ابری بهره‌مند شوید می‌توانید با تیم همکال ارتباط برقرار کنید.

ما در همکال از به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرده تا به پیشرفت کسب‌وکار شما کمک کنیم. شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه بهترین نتایج را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید یا سوالات خود را در قسمت نظرات بنویسید.

مطالب مرتبط