فروش تلفنی همکال

فروش تلفنی همکال

فروش تلفنی، یکی از خدمات مرکز تماس همکال است که در دسته‌ی خدمات فروش قرار می‌گیرد. همانطور که از نام این خدمت پیداست، این نوع تماس تلفنی باید به فروش بیانجامد، اما هدف از بازاریابی تلفنی، دریافت سر نخ (لید) است. مرکز تماس همکال علاوه بر اجرای فرآیند این تماس‌ها، طبق تخصص و تجربه‌ای که دارد، در تهیه سناریو و متن (اسکریپت) تماس‌های فروش نیز به کسب‌وکارها کمک می‌کند.

فروش تلفنی، یکی از خدمات مرکز تماس همکال است که در دسته‌ی خدمات فروش قرار می‌گیرد. همانطور که از نام این خدمت پیداست، این نوع تماس تلفنی باید به فروش بیانجامد، اما هدف از بازاریابی تلفنی، دریافت سر نخ (لید) است. مرکز تماس همکال علاوه بر اجرای فرآیند این تماس‌ها، طبق تخصص و تجربه‌ای که دارد، در تهیه سناریو و متن (اسکریپت) تماس‌های فروش نیز به کسب‌وکارها کمک می‌کند.

آیا فروش تلفنی راهکار موفقیت‌آمیزی است؟

موفقیت فروش تلفنی به چهار عامل مهم بستگی دارد:

1. وجود یا ایجاد راه ارتباطی با مخاطبان و مشتریان بالقوه

2. جذابیت خدمت و محصول کسب‌وکار

3. عملکرد کارشناس تماس

4. سناریو و متن تماس

در صورتی که همزمان به این چهار عامل توجه شود، می‌توان انتظار فروش موفقی را داشت.

برقراری تماس تلفنی با افرادی که نیازمند خدمت یا محصول کسب‌وکار نیستند، نمی‌تواند به فروش منجر شود. پیشنهاد همکال، برای بعضی از کسب‌وکارها تبدیل تماس سرد به تماس گرم است. به این معنا که از روش‌های دیگری نظیر تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغ از طریق شبکه‌های اجتماعی، شماره تلفن و راه ارتباطی با اشخاصی که به خدمت یا محصول نیاز دارند، به دست آورد و سپس با این افراد در ساعات طلایی و پس از اولین ارتباط آن‌ها، تماس برقرار کرد.

آیا فروش تلفنی راهکار موفقیت‌آمیزی است؟

ارزیابی تاثیر تماس در فروش

پیش از اینکه از این خدمت به عنوان یک روش برای افزایش فروش استفاده شود، باید آن را مورد آزمون قرار داد. با برقراری 500 یا 1000 تماس می‌توان نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به فروش را به دست آورد و درباره ادامه فروش به این روش، تصمیم‌گیری کرد. توجه کنید که پیش از اجرا و تست این روش، راهکارهایی طراحی نمایید که به جذابیت محصول و خدمت شما کمک می‌کند.

ارزیابی تاثیر تماس در فروش

پیش از اینکه از این خدمت به عنوان یک روش برای افزایش فروش استفاده شود، باید آن را مورد آزمون قرار داد. با برقراری 500 یا 1000 تماس می‌توان نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به فروش را به دست آورد و درباره ادامه فروش به این روش، تصمیم‌گیری کرد. توجه کنید که پیش از اجرا و تست این روش، راهکارهایی طراحی نمایید که به جذابیت محصول و خدمت شما کمک کند.

نکات مهم فروش از طریق تلفن برای بستن معاملات

1. شناخت مشتریان احتمالی: قبل از برقراری تماس، در مورد افرادی که قرار است با آن‌ها صحبت کنید، تحقیق کنید.
2. اسکریپت و متن تماس: برای تماس‌های سرد و تماس‌های گرم اسکریپت‌ مناسبی تهیه کنید و مکالمات را پیش ببرید.
3. توجه به زمان طلایی: زمان‌بندی و برنامه‌ریزی دقیقی برای برقراری تماس‌ها داشته باشید.
4. اصلاح فرایند: در هر مرحله‌ای از کار، اصلاحات لازم در فرایند و اسکریپت تماس‌ها را انجام دهید.
5. پیگیری ازمشتریان: یک جدول زمان‌بندی تهیه کنید و مطابق با آن از مشتریان علاقه‌مند در مورد محصول یا خدمات خود پیگیری انجام دهید.

نکات مهم فروش از طریق تلفن برای بستن معاملات

1. شناخت مشتریان احتمالی: قبل از برقراری تماس، در مورد افرادی که قرار است با آن‌ها صحبت کنید، تحقیق کنید.
2. اسکریپت و متن تماس: برای تماس‌های سرد و تماس‌های گرم اسکریپت‌ مناسبی تهیه کنید و مکالمات را پیش ببرید.
3. توجه به زمان طلایی: زمان‌بندی و برنامه‌ریزی دقیقی برای برقراری تماس‌ها داشته باشید.
4. اصلاح فرایند: در هر مرحله‌ای از کار، اصلاحات لازم در فرایند و اسکریپت تماس‌ها را انجام دهید.
5. پیگیری ازمشتریان: یک جدول زمان‌بندی تهیه کنید و مطابق با آن از مشتریان علاقه‌مند در مورد محصول یا خدمات خود پیگیری انجام دهید.

برای آشنایی بیشتر با این خدمات می‌توانید صفحه خدمات فروش همکال را مطالعه کنید.

برای آشنایی بیشتر با این خدمات می‌توانید با صفحه خدمات فروش همکال را مطالعه کنید.

جدیدترین آموزش‌های فروش تلفنی