تماس خروجی همکال

تماس خروجی همکال

تماس‌های خروجی، تماس‌هایی هستند که به صورت دائمی یا مقطعی، عموما با یک یا چند مورد از اهداف زیر با برون سپاری در مرکز تماس برقرار می‌شوند:

تماس‌های خروجی، تماس‌هایی هستند که به صورت دائمی یا مقطعی، عموما با یک یا چند مورد از اهداف زیر با برون سپاری در مرکز تماس برقرار می‌شوند:

بازاریابی و فروش تلفنی یکی از مهمترین دسته‌‌های تماس خروجی مرکز تماس همکال است. برای آشنایی بیشتر با این خدمات، می‌توانید به صفحه «بازاریابی تلفنی» و «فروش تلفنی» مراجعه کنید.

بسیاری از تماس‌های خروجی با هدف اطلاع‌رسانی موضوعاتی با مشتریان انجام می‌شود؛ موضوعاتی نظیر تغییر در  خدمات/محصولات یا نحوه ارائه آن‌ها، ارائه تخفیف به مشتریان و … 

بررسی بینش مشتری، نظرسنجی و افکار سنجی تلفنی درباره موضوعات مختلف و کمک به فرآیند تحقیقات بازار، از جمله خدماتی است که مرکز تماس همکال ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این خدمت، اینجا را ببینید.

هپی کال، تماس‌های خروجی هستند که طی 2 الی 5 روز بعد از خرید با مشتریان برقرار می‌شود تا از آن‌ها در مورد کیفیت کالا یا خدمات، زمان تحویل و مواردی از این قبیل نظرسنجی انجام شود. این نوع تماس‌ها احساس ارزشمند بودن را به مشتریان فعلی منتقل می‌کند.

ریتنشن مارکتینگ تلفنی، تماس‌های خروجی هستند که با کاربران و مشتریان بالقوه کسب‌وکارها، که در مدت زمان طولانی هیچ خریدی نداشته‌اند، برقرار می‌شود. این تماس‌ها با هدف بازگشت مشتریان و وفادارسازی آن‌ها انجام می‌شود.

مجموعه‌ها و شرکت‌هایی که برای فروش محصولات و خدمات خود از تبلیغ تلویزیونی استفاده می‌کنند، می‌توانند برای ثبت اطلاعات مشتریان خود و نهایی سازی سفارش آن‌ها از این خدمت مرکز تماس همکال استفاده کنند.

تماس‌های خروجی محدود به دسته‌های فوق نمی‌شود و مشتری برای اهداف دیگر نیز می‌تواند از آن استفاده کند. (نظیر پیگیری تسویه حساب‌ها، ارزیابی عملکرد کارکنان و …)

مزیت‌های همکال در برقراری تماس خروجی

مزیت‌های همکال در برقراری تماس خروجی

 

- انجام تماس تستی پیش از شروع کار
- برقراری تماس‌ها با خط تلفن مختص به آن کسب‌وکار
- ایجاد دسترسی به پنل صوت مکالمات
- ثبت نتایج تماس‌ها در بستر مورد نظر کارفرما یا CRM همکال
- برقرای تماس‌های خروجی در تایم طلایی مورد نظر کارفرما

برقراری تماس در زمان‌های طلایی

برقراری تماس خروجی در زمان‌های طلایی

اینکه کسب‌وکارها در 24 ساعت شبانه‌روز در خدمت مشتریان باشند، بسیار مطلوب است. اما این نکته در برقراری تماس‌های خروجی کاملا متفاوت است. هیچ یک از مشتریان تمایل به شنیدن صدای یک بازاریاب تلفنی را در نیمه شب ندارد. همچنین هیچ مخاطبی تمایل به شرکت در نظرسنجی تلفنی در یک زمان نامناسب را ندارد. بنابراین موقعیت‌شناسی مخاطب و درک درست از زمان، دو معیاری است که در مرکز تماس همکال مورد توجه قرار می‌گیرد. مرکز تماس همکال علاوه‌بر اینکه تماس‌های خروجی را در زمان‌های طلایی برقرار می‌کند، تا چند مرتبه با مشتریان تماس می‌گیرد. انجام این پیگیری‌ها نتایج مطلوب‌تری را برای کسب‌وکارها در فرایند برون سپاری به ارمغان می‌آورد.

اینکه کسب‌وکارها در 24 ساعت شبانه‌روز در خدمت مشتریان باشند، بسیار مطلوب است. اما این نکته در برقراری تماس خروجی کاملا متفاوت است. هیچ یک از مشتریان تمایل به شنیدن صدای یک بازاریاب تلفنی را در نیمه شب ندارد. همچنین هیچ مخاطبی تمایل به شرکت در نظرسنجی تلفنی در یک زمان نامناسب را ندارد. بنابراین موقعیت‌شناسی مخاطب و درک درست از زمان، دو معیاری است که در مرکز تماس همکال مورد توجه قرار می‌گیرد. مرکز تماس همکال علاوه‌بر اینکه تماس‌های خروجی را در زمان‌های طلایی برقرار می‌کند، تا چند مرتبه با مشتریان تماس می‌گیرد. این پیگیری‌ها نتایج مطلوب‌تری را برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورد.

مراحل دریافت خدمت تماس خروجی

مراحل دریافت خدمت تماس خروجی

برون سپاری و اعلام نیازمندی به همکال و ارائه اطلاعاتی از تعداد کل تماس‌ها، میانگین طول مکالمات، ساعات برقراری تماس و سایر اطلاعات مورد نیاز

محاسبه تعرفه خدمات از طرف همکال و اعلام به مشتری، مذاکره و انعقاد قرارداد  (یا واریز پیش پرداخت) و ارائه توافقنامه منع افشای اطلاعات (NDA) از سوی همکال به کارفرما

تخصیص سوپروایزر از سوی همکال و ارائه آموزش‌ها از سوی کارفرما

همکال در طراحی متن (اسکریپت) تماس و سناریوی تماس نیز با توجه به تجربیات خود به کارفرما کمک می‌کند. 

تخصیص خط تلفن از سوی همکال یا ارائه دسترسی به خط تلفن‌های اختصاصی مشتری

تخصیص کارشناسان تماس و آموزش توسط سوپروایزر و برقراری تماس تستی پیش از شروع کار

دریافت اطلاعات تماس مخاطبان یا مشتریانی که باید با آن‌ها تماس گرفته شود.

شروع برقراری تماس‌های خروجی و ثبت نتایج تماس‌ها در بستر مورد نظر کارفرما یا CRM‌ اختصاصی همکال و ارائه آن به کارفرما