تماسهای بازاریابی یک راه موثر برای فروش کالا و محصولات است که با اخذ رویکرد و استراتژی مناسب، بازاریابان تلفنی و شرکتهای انجام دهنده بازاریابی تلفنی، قادر به فروش بیشتر محصولات خواهند بود. با این حال، فروش هر محصولی از این طریق، کار آسانی نیست. از این رو ما در این قصد داریم به معرفی محصولات و خدمانی بپردازیم که از طریق بازاریابی تلفنی به خوبی قابل عرضه و فروش هستند.
بازاریابی از طریق تلفن سرویسی است که به افزایش فرصتها در همه زمینههای قیف بازاریابی و فروش، استفاده از عوامل ماهر برای تغذیه خطوط فروش از راه دور – جستجوی اطلاعات، پرورش روابط و ایجاد فرصتهای تلفنی مربوط میشود.
فروش محصولات با استفاده از تماس بازاریابی یک استراتژی است که میتواند برای ایجاد فروش بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. برای اینکه این استراتژی موثر واقع شود، برخی پیش نیازها وجود دارد که باید توسط شرکت و بازاریاب تلفنی رعایت شود:
1) شرکت باید محصول یا خدماتی را ارائه دهد که مشتریان میخواهند و به آن نیاز دارند. این میتواند شامل هر چیزی از ویتامینها، محصولات زیبایی، مکملهای غذایی و غیره باشد.
2) محصول باید به صورت رقابتی قیمت گذاری شود تا بتواند با سایر اقلام مشابه در بازار رقابت کند.
3) تماس بازاریابی باید به صورت استراتژیک انجام شود، زیرا اگر به درستی انجام نشود، ممکن است مصرف کنندگان احساس کنند تحت فشار قرار گرفتهاند تا کالایی را که نمیخواهند بخرند.
4) تعیین کنید که بازار هدف شما چیست و به چه چیزی نیاز دارد.
5) بدانید چقدر میخواهید برای بازاریابی هزینه کنید.
6) برای فروشنده یا منشی خود اسکریپتی (متن پیش فرض) بنویسید تا هنگام تماس با مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه از روی آن بخواند یا قبل از تماس متن مکالمه خود را تمرین کند.
تماس بازاریابی یک استراتژی است که بسیاری از بازاریابان برای فروش محصولات خود از آن استفاده میکنند. با این حال، همه انواع محصولات را نمیتوان از طریق تماس بازاریابی به فروش رساند.
بنابراین از این تاکتیک بازاریابی باید با احتیاط استفاده کرد. چون در حالی که میتواند راهی موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه باشد، انواع خاصی از محصولات و خدمات وجود دارد که به دلیل غیرقانونی یا غیراخلاقی بودن یا داشتن شرایط خاص، نمیتوان آنها را به صورت تلفنی به فروش رساند.
به عنوان مثال، مشاغل فعال در عرصه صنایع غذایی نمیتوانند محصولات خود را مستقیماً و صرفاً از طریق تماس بازاریابی به بازار عرضه کنند، زیرا سازمان غذا و دارو و اداره کل نظارت و ارزیابی فرآوردههای غذایی و آشامیدنی، محدودیتهای شدیدی را در مورد چنین شیوههایی اعمال کرده است.
همچنین تماس بازاریابی یک روش بازاریابی است که با روشهای دیگر متفاوت است زیرا از وقت مشتری به جای استفاده از منابع شرکت استفاده میکند. محبوبترین و موفقترین روش برای بازاریابان جهت فروش کالاهایی مانند کتاب، مجله، لباس و جواهرات و … است.
علاوه بر این تماس بازاریابی میتواند راهی ارزشمند برای برقراری ارتباط با مشتریانی باشد که در رسانههای اجتماعی حضور فعال ندارند یا وقت ندارند وب سایتها یا وبلاگها را جستجو کنند _ دو پلتفرمی که بازاریابان معمولاً برای دسترسی به مشتریان بالقوه استفاده میکنند.
برخی از بهترین محصولات و خدمات برای فروش و عرضه از طریق تماس بازاریابی، عبارتند از:
هر فروش ناموفقی، ناشی از یک مشکل ریشهای و نیاز به راه حلی است. بازاریابی دیجیتالی مدرن براساس این مفهوم بنا شده است که:
«مشتریان نقاط ضعفی دارند که باید شناسایی، تحریک و آدرس دهی شوند تا بتوانند آنها را به سمت کار هدایت کنند، خواه دانلود یک کتاب الکترونیکی باشد یا ثبت نام در یک دوره آموزشی یا خرید چیزی به صورت آنلاین».
بازاریابی تلفنی نیز به همین شکل است.
بنابراین دید دقیق برای مشخص کردن محصولات خاصی که از طریق بازاریابی تلفنی فروش خوبی دارند، بسیار محدود است. اگر فروشنده و بازاریاب:
میتواند هر چیزی را به صورت تلفنی بفروشد.
بازاریابان تلفنی بخش مهمی از هر کمپین بازاریابی هستند و از آنها میتوان برای فروش محصولات، عرضه خدمات و ایجاد سرنخ استفاده کرد.
آمادهسازی و آموزش کارکنان برای به حداکثر رساندن موفقیت، در تماس بازاریابی تا حدودی هزینه بر است. بنابراین ما به شما پیشنهاد میکنیم که بخش بازاریابی تلفنی خود را برون سپاری کنید. همچنین فروش تلفنی کالا، محصول و خدمات خود را به همکال بسپارید.
مرکز تماس همکال در طراحی سناریوی بازاریابی و فروش تلفنی و تدوین متن (اسکریپت) تماس با توجه به تجربیات فراوان خود به کسبوکارها کمک میکند.