تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

مزیت های افکارسنجی مشتری از طریق تلفن

مزیت های افکارسنجی مشتری از طریق تلفن

از میزان تأثیر افکارسنجی مشتری از طریق تلفن در پیشرفت کسب‌وکارها خبر دارید؟ ارتباطات تلفنی پابه‌پای پیشرفت تکنولوژی پیشرفت کرده‌اند و از معدود روش‌های قدیمی کارآمد محسوب می‌شوند. افکارسنجی با استفاده از تلفن ابزاری قدرتمند است که به افزایش کیفیت خدمات هر کسب‌وکاری کمک می‌کند.

اگر افکارسنجی از طریق تلفن به‌درستی انجام شود، مشتریان احساسات خود را با صداقت بیان می‌کنند. کسب‌وکارها با اطلاعاتی که از این طریق بدست می‌آید می‌توانند محصولات و خدمات خود را مطابق نیاز مشتری بهبود بخشند. در این مقاله با افکارسنجی مشتری و مزایای آن آشنا خواهید شد.

نظرسنجی مشتری چیست؟
نظرسنجی مشتری چیست؟

افکارسنجی مشتری چیست؟

افکارسنجی مشتری، به‌عنوان الگوی فکری حیاتی در ارتباطات تجاری شناخته می‌شود. این استراتژی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا فراتر از نیازهای مشتریان بروند و درک عمیقی از افکار و احساسات آنها داشته باشند. با استفاده از افکارسنجی در تماس‌های تلفنی، شرکت‌ها می‌توانند به‌طور مستقیم انتظارات مشتریان را از خدمات یا محصولات خود متوجه شوند. در نهایت با اطلاعات بدست آمده، روند تولیدی خود را بازنگری کرده و در راستای خواسته‌های مشتریان عمل می‌کنند.

معرفی مزیت‌های افکارسنجی مشتری از طریق تلفن

برای این‌که افکارسنجی مشتری را به‌درستی انجام دهید و رضایت آنها را بدست آورید، به پرسش‌نامه‌ای دقیق و آماده نیاز دارید که در ارتباط تلفنی از آن استفاده کنید. این کار مزایای زیادی برای هر کسب‌وکاری دارد. مزایای افکارسنجی از طریق تلفن عبارت‌اند از:

1. افزایش نرخ پاسخ‌دهی و تعامل عمیق‌تر

مشتریان در نظرسنجی‌های تلفنی بیشتر از نظرسنجی‌های دیگر شرکت می‌کنند. همچنین در افکارسنجی مشتری که از طریق تلفن بدست می‌آید، جزئیات بیشتری را شامل می‌شود. زیرا هنگامی که به‌طور مستقیم و شخصی‌سازی شده از مشتری درباره میزان رضایت از محصول سوال پرسیده شود، می‌تواند به‌طور دقیق بگوید که نقطه قوت آن ازنظر او کدام قسمت است و کدام قسمت ضعیف‌تر است.

مطالعه کنید:  برون سپاری تماس نظرسنجی

2. افزایش رضایت و حفظ مشتری

زمانی که کسب‌وکارها نیروهایی را برای پرسیدن نظرات مشتریان می‌گذراند تا به‌صورت مستقیم با آنها ارتباط برقرار کنند، مشتریان احساس ارزشمندی می‌کنند. زیرا مشتری درک می‌کند که نظرات او برای کسب‌وکار چقدر اهمیت دارد و صادقانه به سوالات پاسخ خواهد داد. این احساس ارزشمندی و درک شدن باعث افزایش رضایت مشتریان می‌شود و آنها به برند وفادار خواهند شد.

3. افزایش نرخ بازگشت مشتریان ناراضی با افکارسنجی مشتری

افکارسنجی مشتری می‌تواند راهی مؤثر برای بازگشت مشتریان ناراضی باشد. اگر این کار توسط ایمیل یا روش‌های دیگر انجام شود احتمال این‌که مشتری به آن پاسخ دهد کم است. اما زمانی که افکارسنجی از طریق تماس تلفنی انجام می‌شود احتمال پاسخ‌دهی مشتری افزایش پیدا می‌کند. زمانی که مشتریان می‌بینند وجود آنها برای برند با ارزش است و برند برای آنها احترام قائل است، سراغ رقبا نمی‌روند.

4. در دسترس بودن تلفن

یکی دیگر از مزایای افکار سنجی مشتری از طریق تلفن این است که امروزه تلفن در دسترس اغلب مردم وجود دارد. در دنیای امروز کم‌تر کسی پیدا می‌شود که تلفن همراه نداشته باشد. با این‌که نظرسنجی از طریق تلفن روشی بسیار قدیمی است، اما هنوز مؤثر و قدرتمند عمل می‌کند.

کنترل کیفیت در افکارسنجی مشتری
کنترل کیفیت در افکارسنجی مشتری

5. کنترل کیفیت در افکارسنجی مشتری از طریق تلفن

در افکارسنجی مشتری از طریق تلفن به‌راحتی می‌توان کیفیت ارتباط نمایندگان با مشتریان را بررسی کرد. مراکز تماس که این فرآیند را انجام می‌دهند دارای سیستم ضبط صدا هستند. با وجود این سیستم مدیران می‌توانند فعالیت نمایندگان را به‌طور مستقیم رصد کنند و اشتباهات نمایندگان را متوجه شوند. همچنین اگر نماینده‌ای در حین تماس تلفنی خارج از محدوده فعالیت خود ارتباط را ادامه داد به‌راحتی قابل پیگیری است.

6. کاهش هزینه‌ها

استفاده از تلفن آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای افکارسنجی است. کسب‌وکارها با طراحی سوالات مشخص که به آنها در بهبود خدمات یا محصولات کمک می‌کنند طراحی کرده و آنها را به نمایندگان تماس تلفنی می‌دهند. به همین علت این روش، هزینه‌های کم‌تری را به نسبت دیگر روش‌های نظرسنجی برای کسب‌وکار خواهد داشت.

7. اندازه‌گیری میزان رضایت مشتری

یکی دیگر از مزایای افکارسنجی مشتری از طریق تلفن این است که امکان اندازه‌گیری میزان رضایت مشتری وجود دارد. با ضبط مکالمات و گوش دادن مجدد آنها می‌توان معیارهای خاصی مانند پروموتر، تلاش مشتری و رضایت مشتری را بررسی کرد. با بررسی این معیارها کسب‌وکارها راحت‌تر می‌توانند میزان رضایت مشتریان خود را اندازه‌گیری کنند.

مطالعه کنید:  رضایت مشتری و نحوه سنجش آن در 7 گام

8. تبلیغات دهان به دهان از طریق افکارسنجی مشتری

زمانی که شما به‌عنوان کسب‌وکار به مشتریان خود نشان می‌دهید که نظرات آنها برای شما ارزشمند است. همچنین مشتریان درک می‌کنند که برند شما چقدر برای آنها احترام قائل است؛ تجربه خوب خود را با خانواده، دوستان و آشنایان خود درمیان می‌گذارند و آنها را به خرید از شما ترغیب می‌کنند.

9. منبعی برای بررسی رقبا

با وجود سوالاتی مانند “در مقایسه با رقبا به برند ما چه امتیازی می‌دهید؟” یا “از نظر شما کدام ویژگی ما را از رقبا متمایز کرده که باعث شما انتخاب شده‌ایم؟” در لیست سوالات برای افکارسنجی مشتری، اطلاعاتی با دید دیگر از خود و رقبا بدست خواهید آورد. این اطلاعات به شما در بهبود عملکرد بسیار کمک می‌کند.

10. بهبود فعالیت‌ها با افکارسنجی مشتری

زمانی که شما نظرات مشتریان را درباره فعالیت و محصولات یا خدمات خود می‌پرسید، آنها صادقانه نظرات خود را درباره‌ی شما بازگو می‌کنند. شما از این طریق می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را بهتر درک کنید. در نتیجه می‌توانید نقاط قوت خود را تقویت کنید و در جهت رفع نقاط ضعف خود تلاش کنید.

سخن پایانی

افکارسنجی مشتری این روزها برای هر کسب‌وکاری اهمیت زیادی دارد. چنانچه این کار را از طریق تماس‌های تلفنی انجام دهید نتیجه بهتری خواهید گرفت. زیرا همان‌طور که در این مطلب به آن اشاره کردیم این روزها تلفن در دسترس همه مردم هست و نرخ پاسخ‌دهی بیشتری دارد.

افکارسنجی از طریق تلفن کاری تخصصی است که اگر مهارت کافی نداشته باشید نتیجه عکس خواهید گرفت. به همین علت مهم است که نیروهای خبره برای این کار استخدام کنید. برای این‌که مرکز تماسی خصوصی داشته باشید باید هزینه زیادی پرداخت کنید که این هزینه برای کسب‌وکارها مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.

برای این‌که بتوانید از افراد متخصص کمک بگیرید و هزینه هنگفتی برای ساخت مرکز تماس پرداخت نکنید، بهتر است از مراکز تماس برون‌سپاری استفاده کنید. مراکزی مانند مرکز تماس همکال نمایندگان با مهارت‌های لازم دارند که می‌توانند به شما در بدست آوردن نظرات و تجربه مشتریان کمک کنند. پس همین حالا با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنند.

مطالب مرتبط