دستیار مجازی یا دستیار شخصی آنلاین میتواند نیازمندی کسبوکارها را در راستای فعالیتهایشان برطرف کند. این دستیار به صورت دورکار برای کسبوکارها فعالیت میکند. در واقع دستیار مجازی فردی است که در عین مستقر نبودن در مرکز و سازمان شما، به شما کمک نموده و از کسب و کارتان پشتیبانی میکند.
وظایف دستیار مجازی همکال
دستیار میتواند کارها و فعالیتهای روزمره کسبوکار را که نیاز به حضور هوش و عملکرد انسانی دارند، انجام دهد؛ از جمله:
- پشتیبانی و مدیریت شبکههای اجتماعی
- انجام مکاتبات اداری و پاسخ به ایمیلها
- به روز رسانی و مدیریت وبسایت و شبکههای اجتماعی
- کمک در فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
- زمانبندی و هماهنگیهای جلسات / مدیریت سفر
- مدیریت و نظارت بر دادهها و اطلاعات
تفاوت دستیار مجازی با منشی مجازی
اگرچه بسیاری از فعالیتهای منشی دورکار و دستیار دورکار یا دستیار شخصی آنلاین شبیه به یکدیگر است، اما تفاوتهایی هم با یکدیگر دارند. منشی با ارباب رجوع و مشتریان در ارتباط است زیرا آنها نماینده شرکت شما هستند. اما دستیار با کارفرما ارتباط برقرار میکند و فعالیتهای داخلی کسبوکار را انجام میدهد و نتایج را به شما ارائه میدهد. وظایف کلیدی یک منشی مجازی ارائه راهحلهای فوری و به موقع و حل مشکلات مشتریان شماست. در مقابل، نقش یک دستیار متمرکز بر عملیات است.
منشی خط مقدم شرکت شما محسوب میشود اما مسئولیت یک دستیار این است که اطمینان حاصل کند که تمام کارها و فرآیندها به طور ماهرانه انجام شده است.
تفاوت دستیار مجازی با منشی مجازی
اگرچه بسیاری از فعالیتهای منشی دورکار و دستیار دورکار یا دستیار شخصی آنلاین شبیه به یکدیگر است، اما تفاوتهایی هم با یکدیگر دارند. منشی با ارباب رجوع و مشتریان در ارتباط است زیرا آنها نماینده شرکت شما هستند. اما دستیار با کارفرما ارتباط برقرار میکند و فعالیتهای داخلی کسبوکار را انجام میدهد و نتایج را به شما ارائه میدهد. وظایف کلیدی یک منشی مجازی ارائه راهحلهای فوری و به موقع و حل مشکلات مشتریان شماست. در مقابل، نقش یک دستیار متمرکز بر عملیات است.
منشی خط مقدم شرکت شما محسوب میشود اما مسئولیت یک دستیار این است که اطمینان حاصل کند که تمام کارها و فرآیندها به طور ماهرانه انجام شده است.
مراحل دریافت خدمت دستیار مجازی
اعلام نیازمندی و ارائه اطلاعات کسبوکار
اعلام نیازمندی کسب و کار به مرکز تماس همکال و ارائه اطلاعاتی از نوع تماسها (ورودی یا خروجی یا هر دوی این دو)، تعداد تماسها، میانگین طول مکالمات، ساعات پاسخگویی و سایر اطلاعات مورد نیاز در مورد کارهای غیر تماسی
محاسبه تعرفه خدمات و انعقاد قرارداد
محاسبه تعرفه خدمات از طرف همکال و اعلام به مشتری، مذاکره و انعقاد قرارداد و ارائه توافقنامه منع افشای اطلاعات (NDA) از سوی همکال به کارفرما
تخصیص خط تلفن
جهت پاسخگویی به تماسهای ورودی یا برقراری تماسهای خروجی، خط تلفن ویپ (VOIP) از سوی مرکز تماس همکال به کارفرما تخصیص مییابد. در صورت تمایل مشتری از خطوط ویپ مشتری نیز میتوان استفاده کرد.
تخصیص دستیار و شروع ارائه خدمت
تخصیص دستیار و آموزش توسط کارفرما یا سوپروایزر داخلی و شروع کار و ثبت نتایج تماسها در CRM کارفرما یا CRM همکار یا هر بستر مد نظر کارفرما و نظارت سوپروایزر بر عملکرد دستیار
مراحل دریافت خدمت دستیار مجازی
1. اعلام نیازمندی و ارائه اطلاعات کسبوکار
اعلام نیازمندی کسب و کار به مرکز تماس همکال و ارائه اطلاعاتی از نوع تماسها (ورودی یا خروجی یا هر دوی این دو)، تعداد تماسها، میانگین طول مکالمات، ساعات پاسخگویی و سایر اطلاعات مورد نیاز در مورد کارهای غیر تماسی
2. محاسبه تعرفه خدمات و انعقاد قرارداد
محاسبه تعرفه خدمات از طرف همکال و اعلام به مشتری، مذاکره و انعقاد قرارداد و ارائه توافقنامه منع افشای اطلاعات (NDA) از سوی همکال به کارفرما
3. تخصیص خط تلفن
جهت پاسخگویی به تماسهای ورودی یا برقراری تماسهای خروجی، خط تلفن ویپ (VOIP) از سوی مرکز تماس همکال به کارفرما تخصیص مییابد. در صورت تمایل مشتری از خطوط ویپ مشتری نیز میتوان استفاده کرد.
4. تخصیص دستیار و شروع ارائه خدمت
تخصیص دستیار و آموزش توسط کارفرما یا سوپروایزر داخلی و شروع کار و ثبت نتایج تماسها در CRM کارفرما یا CRM همکار یا هر بستر مد نظر کارفرما و نظارت سوپروایزر بر عملکرد دستیار