5 مزیت اصلی برون‌ سپاری پشتیبانی مشتری برای کسب‌وکارها

برون سپاری پشتیبانی مشتری، از آن دست اقداماتی است که به‌ تازگی توانسته توجه صاحبان کسب‌وکارها را به خود جلب کند. با این‌ حال هنوز بسیاری از مدیران در مورد مزایای این امر خبر ندارند و برای انجام آن مقاومت می‌کنند. برون‌ سپاری پشتیبانی مشتریان، می‌تواند در بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی از یک کسب‌وکار انجام شود. با این‌ حال در هر بخشی که شما برای کسب‌وکارتان برون‌ سپاری کنید، برگ برنده در دستانتان است.

عدم آشنایی صاحبان کسب‌و‌کار با مزایای برون‌ سپاری و مدیریت کارکنان برونسپاری گاهی برای آن‌ها عجیب است که چگونه این امر می‌تواند به رشد کسب‌وکار آنان کمک کند. برون سپاری، انواع مختلفی دارد که برون‌ سپاری پشتیبانی مشتری و برندینگ، یکی از انواع آن است. آنچه در ادامه می‌خوانید، همه در باب این خدمات و مزایایی است که از طریق آن نصیب یک کسب‌وکار می‌شود.

برون‌ سپاری پشتیبانی از مشتری چیست؟
برون‌ سپاری پشتیبانی از مشتری چیست؟

برون سپاری چیست؟

در بسیاری از مواقع، صاحبان کسب‌وکار نمی‌توانند همه امور را برای جلب رضایت مشتری خود بر عهده بگیرند. علی‌الخصوص که با پیشرفت تکنولوژی، انتظار مشتریان نیز از مشاغل و کسب‌وکارها، تغییرات چشم‌گیری پیدا کرده است. مصرف‌کنندگان کالاها یا دریافت‌کنندگان خدمات، امروزه توقعات بیشتری از صاحبان صنایع و کسب‌وکارها دارند. آن‌ها انتظار دارند هر ساعتی که نیاز به پشتیبانی داشتند، بتوانند نگرانی‌های خود را به کمک کسب‌وکار موردنظر، برطرف کنند.

این یکی از مسائلی است که برآورده کردن آن‌ها از عهده مدیران خارج است. در این‌گونه موارد که مدیران نمی‌توانند نیاز مشتری و مصرف‌کننده را برآورده کنند، از شخص ثالث کمک می‌گیرند. امروزه صاحبان صنایع، طیف وسیعی از خدمات و عملیات را به افراد یا شرکت‌های دیگر واگذار می‌کنند. برون‌ سپاری پشتیبانی مشتری یکی از انواع این خدمات است که بسیاری از مرکز تماس‌های فعال آماده انجام این خدمات هستند.

برون سپاری، آری یا خیر

امروزه، کمک‌ گرفتن از شرکت‌های ثالث برای خدمات مشتریان یا برون‌ سپاری مرکز تماس، در دنیای کسب‌وکار جایگاه خود را به دست آورده است. اما هنوز بسیاری از مدیران نمی‌توانند خود را راضی کنند که از شخص ثالث برای پیشبرد اهداف استفاده کنند. شرکت‌هایی که برون‌ سپاری پشتیبانی مشتری را بر عهده می‌گیرند تلاش می‌کنند تا رضایت مشتری را برای شرکت اصلی برآورده کنند.

مطالعه کنید:  آمورش نیروی دورکار برای توسعه مرکز تماس

کارشناسان تماس بسته به تخصصی که دارند می‌توانند خدمات مختلفی را در اختیار مشتری قرار دهند. این خدمات شامل ارتباط با مشتری، دریافت سفارش یا ارائه راهنمایی به آن‌ها است. گاه شرکت‌های ثالث، از مراکزی ترکیبی تشکیل می‌شوند که بتوانند نیازهای مشتریان را در باب صنایع خاص برطرف کنند. زمان آن رسیده که با مزایای این خدمات آشنا شوید تا بتوانید از این برای کسب‌وکار خود استفاده کنید.

 

با برون سپاری پشتیبانی مشتری، برای رشد آماده باشید.
با برون سپاری پشتیبانی مشتری، برای رشد آماده باشید.

برای رشد آماده باشید

هر چه یک کسب‌وکار توسعه بیشتری پیدا می‌کند، افزایش تعداد کارکنان نیز بیش از گذشته احساس می‌شود. در بسیاری از موارد، استخدام کارکنان بیشتری که بتوانند تمام‌ وقت فعالیت کنند، برای مدیران امکان‌پذیر نیست. همین امر می‌تواند مسیر رشد را برای مدیران ناهموار کند.

برون‌ سپاری، به مدیران کمک می‌کند تا به طور اقتصادی از نیروهای بیشتری برای سرعت بخشیدن به رشد خود کمک بگیرند. با برون‌ سپاری پشتیبانی مشتری، می‌توانید هسته تیم خود را حفظ کنید و از افراد جدید بدون هزینه کمک بگیرید.

انعطاف‌پذیری بیشتر، رمز موفقیت

 اگر شما هم مدیر کسب‌وکاری هستید، به‌ خوبی می‌دانید که در برخی از فصول سال، نیاز مشتری به پشتیبانی بیشتر می‌شود. در این حالت نیازمند کارمندان بیشتری نیز هستید اما در فصول دیگر سال، تقاضا برای پشتیبانی کاهش می‌یابد. استفاده از شرکت‌های ثالث به شما کمک می‌کند تا انعطاف‌پذیر باشید. زمانی که نیاز دارید از کارمندان بیشتری استفاده کنید. در زمان‌های دیگر تنها با هسته اصلی تیم خود خدمات ارائه دهید.

از برترین نیروها برای پشتیبانی کمک بگیرید

به‌ کارگیری نیروهای برتری که می‌توانند بااستعداد خود خدمات بهتری را به مشتریان شما ارائه دهند، همیشه مقرون‌به‌صرفه نیست. امروزه، معتبرترین شرکت‌ها برترین استعدادها را به خدمت می‌گیرند. صاحبان کسب‌وکارهای کوچک برای رقابت با آن‌ها باید هزینه زیادی متحمل شوند. اما این همیشه مقدور نیست.

هر چه خدماتی که از این نیروها دریافت می‌کنید بیشتر باشد، هزینه‌ای که باید بپردازید نیز بیشتر است. برون‌ سپاری پشتیبانی مشتری، این امکان را به شما می‌دهد که در زمانی اندک، از کمک این نیروها بهره ببرید. می‌توانید از آن‌ها بخواهید برای مدتی هر چند اندک توان خود را صرف کمک به شرکت شما کنند. بدین‌ وسیله شما نیز پابه‌پای شرکت‌های برتر، کسب‌وکار خود را پیش می‌برید.

مطالعه کنید:  مرکز تماس خود را چگونه راه اندازی کنیم؟ برون‌سپاری کنیم یا نه؟

با برون سپاری پشتیبانی، بر وظایف اصلی خود، تمرکز بیشتری داشته باشید

خدمات مشتریان، یکی از وظایفی است که می‌تواند تمرکز شما و کارمندانتان را به خود معطوف کند. اگر از افرادی خارج از شرکت در این زمینه کمک بگیرید می‌توانید با خیال راحت به وظایف شرکت خود بپردازید. با برون‌ سپاری پشتیبانی مشتری شما با یک تیر دو نشان زده‌اید. نخست اینکه رضایت مشتریان خود را جلب کرده‌اید. مورد دیگر اینکه می‌توانید به کارمندان این امکان را بدهید که تمرکز خود را روی کار اصلی متمرکز کنند.

 

وفاداری و رضایت مشتری با برون سپاری پشتیبانی مشتری در مرکز تماس
وفاداری و رضایت مشتری

پشتیبانی موثر وفادای مشتری را به همراه دارد

برون‌ سپاری پشتیبانی مشتریان به شرکت و کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا رضایت مشتریانتان همیشه فراهم باشد. همین امر باعث می‌شود تا مشتریان شما، خدمات شما را برای دفعه بعد انتخاب کنند. حتی می‌تواند مشتریان جدید را برای شما به ارمغان آورد. البته توجه کنید شرکت برون‌ سپاری طرف قرارداد با شما، تجربه و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد. این شرکت باعث می‌شود تا مشتریان شما، قدردان شما و خدماتتان باشند.

سخن پایانی

شاید شما هم مدیر کسب‌وکاری هستید یا یکی از صنایع را مدیریت می‌کنید. حتماً به‌ خوبی می‌دانید که گاه نمی‌توانید با کمک کارمندان خود، همه نیازهای مشتریان خود را برآورده کنید. از طرفی استخدام و به‌ کارگیری نیروی جدی نیز همیشه مقدور نیست. برون‌ سپاری مرکز تماس یکی از راهکارهایی است که شما و کارمندانتان را در مسیر رشد قرار می‌دهد. علت آن هم این است که باعث افزایش تمرکز شما و آن‎‌ها می‌شود.

شما نمی‌توانید منکر قدردانی مشتریان خود پس از دریافت خدمات اضافی شوید. می‌توانید مطمئن باشید که مشتری شما برای دریافت خدمات بیشتر، باز خواهد گشت. استفاده از این راهکار، مدتی است که در دنیای تجارت و کسب‌وکار جای خود را باز کرده است. اگر تا کنون از این خدمات استفاده نکرده‌اید می‌توانید امتحان کنید. قطعاً ضرر نخواهید کرد! مرکز تماس همکال ارائه دهنده خدمات پشتیبانی مشتریان است و می‌تواند ذر مسیر رشد همراه شما باشد.