تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

آیا فروش تلفنی برای کسب‌وکار شما مناسب است؟

آیا فروش مناسب کسب و کار خود را می دانید؟

فروش مناسب کسب و کار یک فرآیند محبوب است. هر شرکتی برای فروش محصول و خدمات خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند.

در مورد روش فروش تلفنی به‌طور کلی دو نوع فروش وجود دارد که عبارت‌اند از: فروش تلفنی ورودی و خروجی. نمایندگان فروش تلفنی ورودی تماس‌هایی را از مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی شرکت و کسب‌وکار دریافت می‌کنند. این در حالی است که نمایندگان فروش تلفنی خروجی مسئولیت تبدیل آن‌ها به مشتری برای خرید محصولات را برعهده دارند.

فروش از طریق تلفن به طور کل درباره موقعیتی است که در آن کسب‌وکارها با مشتریان خود تماس می‌گیرند. با این تماس‌ها محصولات خود را به آن‌ها معرفی و قرارهایی را برای پشتیبانی از خدمات تنظیم کنند. هدف اصلی از فروش محصول و خدمات برای انواع کسب و کارها ارتباط عالی با مشتریان و ایجاد یک تجارت تکراری است. اینکه شما در فروش تلفنی موفق نباشید ارتباط صد در صدی با مرکز تماس ندارد و نباید مرکز تماس را سرزنش کنید. یکی از عوامل موفقیت در فروش از طریق تلفن عملکرد مرکز تماس است. اما عوامل موثر دیگری (جذابیت محصول و خدمات، معروفیت برند، کیفیت و …) هم وجود دارند. 

مطالعه ادامه این مطلب به شما کمک می‌کند تا بررسی کنید که آیا فروش از طریق تلفن می‌تواند برای کسب و کار شما نیز مفید باشد یا خیر؟

داده‌های مناسب در فروش تلفنی
داده‌های مناسب در فروش تلفنی

دسترسی به داده‌های مناسب در فروش تلفنی برای کسب و کار

به‌طور کلی داده را می‌توان اصلی‌ترین منبع کلیدی برای هر نوع تبلیغات و بازاریابی دانست. در واقع داده را می‌توان نقطه شروع طیف گسترده‌ای از فرآیندها در این حوزه دانست. این مسئله در فروش تلفنی برای کسب و کار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر یک کسب و کار به تماس گرفتن با مشتریان قدیمی خود از طریق شماره‌های قدیمی که از آن‌ها در یک نرم افزار CRM دارد ادامه دهد طبیعتا نمی‌تواند موفق شود.

با این کار ممکن است با افرادی تماس بگیرید که هیچ علاقه‌ای به استفاده از محصولات یا خدمات شما ندارند. داده‌هایی که به نماینده فروش تلفنی ارائه می‌شوند باید جدید، به‌روز و دقیق باشند. این یک نکته حیاتی است که هر نماینده فروش محصول یا خدمات باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد. به‌طور کلی اگر داده‌های مناسب برای فروش از طریق تلفن ندارید باید بدانید که این روش برای کسب و کار شما مناسب نخواهد بود.

مطالعه کنید:  50 سوال نظرسنجی از مشتریان

اگر شما به شماره‌های جدید مشتریان دسترسی دارید می‌توانید از این داده‌ها در جهت یک فروش تلفنی باکیفیت برای کسب و کار خود استفاده کنید.

ویژگی‌های نماینده فروش برای کسب و کار

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که نشان می‌دهد آیا فروش تلفنی برای کسب‌وکار شما می‌تواند مفید واقع شود یا خیر؟ مسئله ویژگی‌های نماینده فروش کسب‌وکار شما است. یک نماینده فروش باید ویژگی‌هایی داشته باشد که مهم‌ترین آن داشتن صدای طبیعی است. تحت هر شرایطی این نکته مهم است که مشتری احساس نکند یک متن از روی کاغذ برای او خوانده می‌شود. این مسئله هم در زمان صحبت با مشتریان جدید و هم در زمان صحبت با مشتریان فعلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده فروش تلفنی و تماس‌گیرنده باید تمام اطلاعات موردنیاز درباره محصول یا خدماتی که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد را داشته باشد. او در واقع باید تمام مواردی که ممکن است مشتریان بپرسند را به‌خوبی در محصولات و خدمات شما درک کرده باشد. ویژگی مهم دیگر نماینده فروش انعطاف‌پذیر بودن است. شخص تماس‌گیرنده باید انعطاف‌پذیری کافی برای پاسخ‌دادن به سوالات مشتریان را داشته باشد و در حین صحبت تماس را قطع نکند.

پس اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا از این روش برای مجموعه و کسب‌وکار خود استفاده کنید حتما باید به این نکته دقت داشته باشید. یک نماینده فروش خوب و مسلط به مواردی که بیان شد را استخدام کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید انتظار داشته باشید که فروش از طریق تماس تلفنی برای مجموعه شما چندان مناسب باشد.

یک کسب و کار برای فروش تلفنی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک کسب و کار باید به‌صورت کاملا دقیق مشخص کند که دقیقا از یک کمپین فروش تلفنی برای کسب‌وکار چه چیزی می‌خواهد؟ به‌عنوان‌ مثال یک کسب و کار باید برای نماینده فروش مشخص کند که اهداف دقیقا به چه شکل هستند، چگونه شخص باید آن‌ها را ارزیابی کند و دقیقا چه کسی آن‌ها را ارزیابی می‌کند؟

ویژگی یک کسب‌وکار خوب که فروش از طریق تلفن را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد تنها محدود به موارد بالا نیست. ویژگی مهم دیگر این است که مجموعه شما حتما باید پیگیری‌های لازم را برای مشتریان انجام دهد. در واقع شما به‌عنوان رهبر یک کسب‌وکار باید کارمندان و نمایندگان فروش خود را ملزم کنید که پیگیری‌هایی که به مشتریان قول می‌دهند را در اسرع‌ وقت انجام دهند.

این مسئله کمک می‌کند تا اعتماد مشتریان به کسب‌وکار شما و خدمات فروش افزایش پیدا کرده و بیشتر از این خدمات و مزایای آن بهره‌مند شوند. علاوه بر این باید بین بخش‌های مختلف یک کسب‌وکار نیز هماهنگی وجود داشته باشد. بنابراین نباید زمانی که یک بخش با مشتری تماس می‌گیرد پس از مدتی بخش دیگر با همان هدف مجددا با مشتری تماس بگیرد.

مطالعه کنید:  استفاده از بازاریابی تلفنی برای تحقیقات بازار

 

نکات اصلی برای خدمات فروش تلفنی کسب و کار شما
نکات اصلی برای خدمات فروش تلفنی کسب و کار شما

نکات مهمی که باید درباره فروش تلفنی برای کسب و کار خود بدانید

پیش از این‌که به مشتریان خود خدمات فروش را ارائه دهید باید با سلایق آن‌ها آشنا شوید. گروه سنی، علایق و سلیقه‌هایی که دارند و موارد این‌چنینی برای ارائه خدمات فروش برای کسب‌وکار شما می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. پس نکاتی مهم را برای فروش تلفنی در نظر بگیرید. سعی کنید همیشه نگرش مثبت داشته باشید و دلگرم بمانید. تمرکز بر ویژگی‌هایی که محصولات و خدمات شما دارد برای موفقیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

به‌جای این‌که از یک صدای یکنواخت برای تماس تلفنی استفاده کنید سعی کنید احساسات مختلف را به مشتریان و خریداران ارائه دهید. این کار می‌تواند برای برانگیختن هیجان آن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار باشد. داشتن یک استراتژی مناسب اهمیت زیادی برای فروش اینترنتی دارد. بدون داشتن چنین استراتژی شما نمی‌توانید در این روش فروش موفق شوید.

سعی کنید در زمان صحبت‌کردن با مشتریان آن‌ها را درگیر کنید. بهترین روشی که برای انجام این کار وجود دارد این است که از آن‌ها سوال بپرسید. سعی کنید اطلاعات بیشتری را درباره دیدگاه مشتری به دست بیاورید. به این طریق می‌توانید صحبت با آن‌ها را طولانی کنید. هرچه آن‌ها بیشتر درگیر مکالمه شوند احتمال و شانس موفقیت شما نیز بیشتر خواهد شد.

هنگامی که برای فروش از طریق تلفن محصول با شرکت‌ها و مجموعه‌های هدف خود تماس می‌گیرید باید منشی پاسخ‌دهنده را دور بزنید. برای اینکه بتوانید به تکنیک‌های دور زدن منشی دست یابید بهتر است مقاله مرتبط را در دو بخش اول و دوم مطالعه و بررسی کنید.

نکته آخر نیز این است که در فروش از طریق تلفن به زمان مناسب برقراری تماس توجه کنید. هر ساعت و هر روزی برای برقراری تماس مناسب نیست و ممکن است نتیجه منفی برای شما داشته باشد.

سخن پایانی

فروش تلفنی کسب و کار زمانی موفقیت‌آمیز است که شما تمام شرایط را در کنار یکدیگر داشته باشید. بهره‌بردن از داده‌های جدید، نمایندگان حرفه‌ای و رعایت‌کردن استراتژی‌های استاندارد از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

مرکز تماس همکال با داشتن کارشناسان حرفه‌ای و آموزش دیده در تمام خدمات فروش می‌تواند با کسب‌وکارهای مختلف همکاری کند. برای اطمینان از کیفیت خدمات ما به نظرات مشتریان یا حتی نمونه مکالمات دسترسی دارید.

مطالب مرتبط