تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

به دنبال برون سپاری هستید؟ می‌دانید چه خدماتی قابلیت برون سپاری دارند؟

خدمات قابل برون سپاری شامل چه مورادی است؟

برون سپاری به تکنیکی اشاره دارد که در آن کسب‌وکارها فرآیندهای عملکرد شرکت خود را به شرکت‌های خارجی می‌سپارند. امروزه اکثر شرکت‌ها هر فرآیندی که انجام آن را می‌توان به شرکت ثانویه واگذار کرد را برون سپاری می‌کنند. در این مقاله سعی کردیم تا خدمات قابل برون سپاری را معرفی کنیم. اگر احساس می‌کنید که شما نیز در موردی نیاز به برون سپاری دارید همراه ما باشید.

برون سپاری چیست؟

برون سپاری یک روش تجاری است که در آن خدمات یا وظایف شغلی به صورت قراردادی یا مستمر به شخص ثالث واگذار می‌شود. اغلب صاحبان مشاغل به دلیل کمبود وقت برای رسیدگی به کارهای خود یا حتی کمبود وقتی که نیروها برای انجام وظایف دارند گله‌مند هستند. برون سپاری یک راه کلیدی برای کاهش فشار کاری بر نیروها است که وقت خود را صرف امور مهم‌تر کنند.

 

برون‌سپاری و مزایای آن
برون‌سپاری و مزایای آن

مزایای برون سپاری خدمات قابل برون سپاری

تمرکز بر فعالیت‌های تجاری اصلی

برای بسیاری از کسب‌وکارها، دلیل اصلی برون‌سپاری آن‌ها این است که کارمندان، مدیران و صاحبان بتوانند توجه خود را بر فعالیت‌های درآمدزای بیشتری متمرکز کنند.

بهبود فرصت‌های رشد

هر روز فرصت‌هایی برای رشد کسب‌وکار و تمایل به توسعه فعالیت‌های شرکت شما وجود دارد. اما منابع برای تحقق همه این‌ها کم است. برون سپاری مقداری وقت آزاد برای کارمندان متعدد ایجاد می‌کند. این می‌تواند همه آن چیزی باشد که برای استفاده کامل از فرصت‌های روزانه نیاز دارید.

افزایش اثربخشی و کارآیی

در بیشتر موارد، برون سپاری اجازه دسترسی به استعدادهای ماهر را می‌دهد. حتی بیشتر از آن، کسب‌وکارها می‌توانند جدیدترین فناوری، رویکردهای نوآورانه و راه‌حل‌های خلاقانه و پیشرفته را ارائه دهند که در غیر این صورت در دسترس نیستند.

کاهش هزینه‌ها و افزایش سود

یک شرکت یا پیمانکار ماهر در مقایسه با استخدام یک کارمند تمام وقت، عموماً می‌تواند وظایف را ارزان‌تر انجام دهد. این نشان می‌دهد که هزینه‌های استخدام، مربیگری و نگهداری کارگران، همچنین مزایا و وظایف حذف می‌شوند.

به اشتراک‌گذاری ریسک

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده نتیجه کمپین شما، تجزیه و تحلیل ریسک است. از آنجایی که این فروشندگان برون‌سپاری در کاری که انجام می‌دهند متخصص هستند، عوامل کاهش ریسک را بسیار بهتر برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

خدمات قابل برون سپاری

  1. خدمات فروش

تماس‌های فروش معمولاً یک موضوع عددی هستند، به این معنی که تماس‌های بیشتر برابر است با سرنخ‌ها و فروش بیشتر. اما باید این نکته را در نظر داشت که مهارت‌ها و تخصص یک فروشنده درخشان را می‌توان به طور موثر برای رسیدگی به مشتریان و بستن فروش به جای برقراری تماس‌های سرد مورد استفاده قرار داد. همچنین ممکن است برون سپاری خدمات فروش در مقایسه با حفظ کارکنان فروش واجد شرایط برای انجام این وظایف مؤثرتر باشد. این امر به ویژه برای شرکت‌های مبتنی بر محصول صادق است.

 

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  1. برون سپاری بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دیگر محدود به ارتباطات شخصی نیستند. امروزه بسیاری از شرکت‌ها از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تولید سرنخ استفاده می‌کنند. تبلیغات در این پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کار ساده‌ای نیست و این فعالیت به زمان قابل توجهی نیاز دارد.

مطالعه کنید:  اسکریپت های چت پشتیبانی مشتری در مرکز تماس

تبلیغات در این پلتفرم‌ها به ارسال پست ختم نمی‌شود. بلکه باید در مکالمات شرکت کرده و به همه کاربران خود پاسخ دهید. می‌توانید به راحتی این کار را به یکی از شرکت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برون سپاری کنید.

به یاد داشته باشید که اگر واقعاً می‌خواهید از کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود سود ببرید، باید زمان کافی برای افزایش فالوورهای خود صرف کنید، بنابراین برون‌سپاری فعالیت‌ها به متخصصان بازده مناسبی را به همراه خواهد داشت.

  1. برون سپاری تبلیغات گرافیکی

بیشتر کارآفرینان فکر می‌کنند که می‌توانند وظایف طراحی خود را انجام دهند. درست است که آن‌ها می‌توانند، اما تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند و به همین دلیل است که به شما توصیه می‌شود این کار را به متخصصان بسپارید.

اگر بخواهید تبلیغاتی با کیفیت عالی داشته باشید باید به برون سپاری فکر کنید، تا به نتایج با کیفیت‌تری برسید. این شامل طراحی بنرهای تبلیغاتی، سربرگ، کارت ویزیت، لوگو، تصویر وب سایت و موارد دیگر می‌باشد.

  1. هر چیزی که از آن لذت نمی‌برید برون سپاری کنید

    کارهای مختلفی وجود دارد که شما به سادگی از انجام آن‌ها متنفر خواهید بود، شاید نوشتن وبلاگ‌ها و مقالات از این دسته باشند. همچنین مطمئنا از انجام فعالیت‌های خاص لذت می‌برید و این چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید.

    انجام فعالیت‌هایی که از آن‌ها لذت نمی‌بریم می‌تواند ما را خسته کند و به طور ناخوشایندی بر بهره‌وری ما تأثیر بگذارد. حتی بیشتر، ما تمایل داریم فعالیت‌هایی را که دوست نداریم به تعویق بیندازیم و این برای کسب‌وکار شما نیز خوب نخواهد بود. بهتر است چنین کارهایی را به متخصصانی که در آن مهارت دارند برون سپاری کنید.

 

 

پشتیبانی مشتریان را برون‌سپاری کنید
پشتیبانی مشتریان را برون‌سپاری کنید
  1. پشتیبانی تلفنی مشتری

یکی از وظایف شرکت‌ها که به طور معمول برون سپاری می‌شود، پشتیبانی مشتری است. برای پشتیبانی تلفنی هزینه استخدام، تامین فضای اداری کافی، مربیگری می‌تواند بسیار بالا باشد. اما یک مرکز تماس می‌تواند به طور مستمر این کار را با هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه انجام دهد.

بدیهی است که انتخاب برون‌سپاری پشتیبانی تلفنی مشتری یک معامله است. موفقیت شما در این معامله بستگی به میزان مهارت و تعهد شرکتی دارد که خدمات پشتیبانی تلفنی را ارائه می‌دهد.

  1. برون سپاری طراحی وب سایت

تیم‌های خارجی معمولاً در طراحی وب کاملاً ماهر هستند. اکثر ارائه دهندگان حتی الگوهای آماده وب سایت خود را به شرکت‌ها پیشنهاد می‌دهند که تیم فناوری اطلاعات می‌تواند مطابق میل خود آن‌ها را تغییر دهد. به خاطر داشته باشید که وب سایت شما به عنوان یک ویترین برای کسب‌وکار عمل می‌کند.

  1. برون سپاری تحقیق و توسعه

کسب‌وکارهای امروزی انواع وظایف تحقیق و توسعه را برون‌سپاری می‌کنند. تک تک موارد از تحقیقات دارویی، تحقیقات مالی، جمعیت شناسی مشتری و حتی تحقیقات بازار توسط تیم‌های خارج از شرکت که در روش‌های متعدد در هر زمینه مربی هستند، انجام می‌شود. تحقیق و توسعه یکی از پایه‌های اساسی برای بنای کسب‌وکار بر اساس نیاز مشتری و بازار هدف است.

  1. برون سپاری ورود داده‌ها

کارهای معمول وارد کردن داده‌ها برای برون سپاری کاملاً مناسب هستند. یک شرکت آگاه به هزینه، به راحتی یک تیم برون‌سپاری را استخدام می‌کند تا تقریباً هر وظیفه ورود اطلاعات قابل تصور را انجام دهد. همچنین کار را با دقت کافی و به خوبی انجام دهد.

تنها زمانی که یک شرکت باید در مورد برون‌سپاری پروژه‌های ورود داده خود کمی تردید کند، زمانی است که اطلاعات مربوط به آن تا حدودی حساس باشد. که این مورد هم با برون سپاری به یک شرکت مورد اعتماد و تنظیم قراردادهای عدم افشای اطلاعات انجام می‌شود.

  1. مهارت‌هایی را که ندارید برون سپاری کنید

بیشتر کارآفرینان شرکت‌های خود را بر اساس مهارت‌های اولیه‌ای که دارند راه‌اندازی می‌کنند. بیل گیتس مایکروسافت را راه‌اندازی کرد زیرا علاقه زیادی به فناوری اطلاعات داشت. به همین ترتیب، شما به احتمال زیاد کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنید که با آن احساس راحتی می‌کنید یا دانش قابل توجهی در مورد آن دارید. با این وجود، در دراز مدت، خواهید آموخت که یک کارآفرین چاره‌ای جز استفاده از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف ندارد. او باید در فروش، بازاریابی و تقریباً هر بخش دیگر از کسب‌وکار شیرجه بزند.

مطالعه کنید:  چگونه طول عمر مشتری را افزایش دهیم؟

بیشتر کارآفرینان با چنین مسائلی روبرو هستند. تنها مشکل این است که برخی از آن‌ها ممکن است خود را مجبور به آزمایش چیزهایی کنند که در مورد آن‌ها ایده‌ای ندارند. در چنین شرایطی، برون سپاری پروژه‌هایی که نیاز به مهارت‌هایی دارد که اختیار ندارید، هوشمندانه است.

  1. برون سپاری محتوا نویسی

نوشتن محتوا هسته اصلی تمام استراتژی‌های بازاریابی آنلاین است. محتوای تبلیغاتی بومی، محتوای رسانه‌های اجتماعی، محتوای وبلاگ و موارد دیگر، همه اجزای ضروری بازاریابی آنلاین هستند.

بدون محتوای نوشته شده، به دست آوردن شهرت در رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو دشوار خواهد بود. همه ما می‌دانیم که این منابع ضروری برای ارجاع به هر شرکتی هستند. اگر نیروی متخصص در این زمینه ندارید یا زمان کافی برای انجام آن با کیفیت عالی، حجم کار نوشتن شرکت خود را به یک نویسنده محتوای متخصص برون سپاری کنید.

 

کمپین‌های بازاریابی دیجیتال
کمپین‌های بازاریابی دیجیتال

 

  1. برون سپاری کمپین‌های بازاریابی دیجیتال

زمانی که شرکت خود را اداره می‌کنید، زمان بسیار مهم است و بازاریابی یا تبلیغ برند شما ممکن است زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. برون‌سپاری کمپین‌های بازاریابی دیجیتال به یک آژانس بازاریابی دیجیتال می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد.

انتخاب شراکت با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به این معنی است که اساساً، شما برای نتایج بهتر با بودجه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر در مقایسه با استخدام کارمندان، هزینه پرداخت می‌کنید.

 

  1. برون سپاری مدیریت تقویم

به نظر می‌رسد یکی از بهترین چیزها در اداره شرکت خود داشتن فردی است که تقویم شما را مدیریت می‌کند. برون سپاری وظایف مدیریت تقویم و برنامه‌ریزی وظایف خود به یک دستیار مجازی هم از نظر صرفه‌جویی در زمان بیشتر و هم ارزش اضافی برای شرکت شما ارزشمند است.

 

  1. قرارهای رزرو را برون سپاری کنید

تعیین قرار ملاقات یکی از وظایفی است که معمولاً توسط بسیاری از شرکت‌ها برون‌سپاری می‌شود. استخدام شخص دیگری برای انجام این کار باعث صرفه‌جویی در زمان زیادی برای افراد می‌شود که می‌تواند برای اجرای سرمایه‌گذاری‌های خود صرف کند. وقتی این عمل به طور موثر و مناسب توسط دستیار مجازی انجام شود، رابطه شما با مشتریان را بهبود می‌بخشد.

 

  1. یکپارچه‌سازی CRM را برون سپاری کنید

قبل از برون‌سپاری برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، ضروری است که مزایا و معایب مربوط به آن را به وضوح تعریف کنید.

هنگامی که بودجه محدود می‌شود، شرکت‌ها معمولاً به سمت خدمات برون سپاری می‌روند تا هزینه‌های پروژه‌های بزرگ فناوری اطلاعات را کنترل کنند. این حتی برای CRM نیز صادق است. با این وجود، مدیریت ارتباط با مشتری در حال رشد است و شرکت‌ها می‌توانند برای مدیریت کل بخش‌های CRM خود را به یک مرکز تماس واگذار کنند.

حتی برخی از کسب‌وکارها به جای طراحی و توسعه نرم افزار CRM، از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری سایر شرکت‌ها نظیر نرم افزار CRM همکال استفاده می‌کنند. 

 

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا حدودی کسب‌وکارهایی که قابلیت برون‌سپاری را دارند را معرفی کنیم. مرکز تماس همکال یکی از مراکزی است که می‌توانید بسیاری از امور ذکر شده در این مقاله را به این مرکز برون سپاری کنید و خدماتی با بالاترین کیفیت ممکن دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط