چگونه برای کسب و کار خود یک اینفومرشیال (تبلیغات تلویزیونی) مناسب ایجاد کنیم؟

این صاحبان کسب‌وکار هستند که باید کانال‌های ارتباط سازنده با مشتریان را انتخاب کنند. حتی زمانی که اینفومرشیال یا تبلیغات تلویزیونی به عنوان یک روش بازاریابی قانونی و موثر پذیرفته شده است. در واقع با این روش، پلتفرم‌های ویدئویی آنلاین فقط وسعت بالقوه خود را گسترش داده‌اند. در پست قبل، به طور کامل در مورد این که اینفومرشیال چیست و چه مزایایی دارد به طور کامل صحبت کردیم، این پست نیز به راهنمای گام به گام تولید اینفومرشیال برای کسب و کار اختصاص داده شده است.

فهرست محتوا پنهان
2 راهنمای گام به گام ایجاد یک اینفومرشیال و تبلیغات تلویزیونی

قبل از هر گونه اقدام این نکته را مدنظر قرار دهید…

هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا یک اینفومرشیال می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مثمرثمر باشد یا خیر باید:

  1. ابتدا در نظر بگیرید که آیا مفید بودن محصول شما به راحتی قابل اثبات است.
  2. آیا می‌توانید مقدار کافی از آن را تولید کنید تا بتوانید یک تغییر اساسی و سریع در کسب و کار خود ایجاد کنید.

همچنین به تفاوت اینفومرشیال و بازاریابی تلفنی نیز توجه داشته باشید. اینفومرشیال یک مرحله قبل از فروش تلفنی است و به نوعی مسیر فروش تلفنی را هموارتر می‌کند.

راهنمای گام به گام ایجاد یک اینفومرشیال و تبلیغات تلویزیونی

اینفومرشیال به شما کمک می‌کند تا ارائه محصولات شما به نحو احسن انجام شود، اما برای ایجاد آن بایستی به دقت مراحل را طی کرد:

بخش اول

1) تصمیم بگیرید که infomercial چه چیزی را می‌خواهد تبلیغ کند!

هنگامی که شروع به طراحی قالب خود می‌کنید، باید به موارد زیر فکر کرده یا در مورد آن تصمیم بگیرید:

  • درباره محصولی که می‌فروشید و همچنین درباره جزئیات آن
  • کسب و کار شما یک محصول واحد را می‌فروشد یا گروهی از محصولات و خدمات را ارائه می‌دهد!

پاسخ دادن به این سوالات هم به شما کمک می‌کند تا نیازهای خاص خود را درک کرده و اینفومرشیال یا تبلیغات تلویزیونی متناسب با آن‌ها ارائه دهید.

  • آیا کسی از قبل در مورد محصول یا خدمات شما اطلاعاتی دارد؟
  • آیا شما محصول جدیدی را روانه بازار می‌کنید و باید آن را به طور گسترده‌تری معرفی و تبلیغ کنید؟
  • آیا می‌خواهید محصولی را بازاریابی کنید که درآمد شما را پیش‌بینی نکند؟

اینفومرشیال‌ها برای محصولاتی که جدید هستند بسیار مناسب است، چون از توضیحی که infomercials‌ها ارائه می‌دهند بهره‌ می‌برند.

راهنمای گام به گام ایجاد یک اینفومرشیال خوب و موفق برای کسب و کار
راهنمای گام به گام ایجاد یک اینفومرشیال خوب و موفق برای کسب و کار

2) یک حضور آنلاین ایجاد کنید

قبل از تولید اینفومرشیال، مطمئن شوید که یک وب سایت و سیستم پرداخت آنلاین دارید تا بینندگان بتوانند به راحتی محصول شما را خریداری کنند. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید:

  • یک نام دامنه نزدیک به نام کسب و کار کوچک خود یا محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید دریافت کنید.
  • سایت‌های زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا نام دامنه خود را ثبت کرده و یک وب سایت ایجاد کنید.
  • سایتی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما و ساخت آن در محدوده مهارت شما باشد.
  • از یک دوست طراح گرافیک یا یک فرد دیگر، برای ساخت سایت خود کمک بگیرید.

3) یک سیستم پرداخت آنلاین راه اندازی کنید

به این ترتیب، مطمئن می‌شوید که مردم روش‌هایی را برای خرید از راه دور محصول شما دارند.

  • ساده‌ترین راه برای پرداخت هزینه محصولات یا خدمات توسط مردم، استفاده از درگاه پی‌پال (PayPal) است،
  • یا باید سایت خود را طوری تنظیم کنید که پرداخت با کارت اعتباری را  نیز بپذیرد.

به این ترتیب، تعداد افرادی که به طور بالقوه می‌توانند محصول یا خدمات شما را خریداری کنند بسیار گسترده‌تر خواهد شد.

مطالعه کنید:  بهبود نحوه برخورد با مشتریان جدید و سابق با کمک خدمات مرکز تماس

4) مقدار هزینه مصرفی و بودجه خود را تدوین و مدیریت کنید

هزینه اجرای یک اینفومرشیال، بسته به کیفیت و مکانی که شما آن را اجرا می‌کنید، متغیر است.

با پیش‌بینی اینکه چند محصول برای جبران هزینه باید بفروشید، تعیین کنید که کسب و کار کوچک شما، در ابتدا امر چقدر می‌تواند هزینه کند

  • به عنوان مثال، اگر برای تأمین هزینه نیاز به فروش 1000 کالا در یک سه ماهه مالی دارید، اما به طور معمول 75 مورد را در هر سه ماه می‌فروشید، بعید به نظر می‌رسد که اینفومرشیال، هزینه موردنظر را جبران کند.
  • اگر محصول شما جدید است و سابقه فروش قبلی ندارد، سعی کنید در پیش‌بینی‌های خود محافظه کارانه و واقع بین باشید. تصور نکنید که محصول شما با این دست از تبلیغات، بلافاصله به فروش می‌رسد.
  • برای صرفه‌جویی در هزینه، به دنبال فریلنسرها و ویراستاران در رده محلی یا آنلاین باشید.
  • به یاد داشته باشید که هزینه اینفومرشیال‌های آنلاین از نوع تبلیغات تلویزیونی آن کم‌تر است.

5) در تبلیغات تلویزیونی صداقت داشته باشید

بهتر است همانطور که infomercial خود را طراحی می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که هیچ ادعای غیرواقعی یا گمراه کننده‌ای ندارد تا نتیجه‌ی بهتری از اینفومرشیال بگیرید.

6) لحن مناسبی برای تبلیغ محصول خود انتخاب کنید

همانطور که برای قالب اینفومرشیال خود برنامه‌ریزی می‌کنید، به آهنگ پس زمینه، به لحن و فن بیان سخنور نیز دقت کنید، تا شدت اثرگذاری بیشتر شود.

7) از یک سخنگو استفاده کنید

یک سخنور انتخاب کنید، کسی که فن بیان خوبی دارد مثلاً این سخنران می‌تواند یکی از کارمندانتان باشد یا می‌توانید از یک شخص معروف برای تبلیغاتتان استفاده کنید. در این راستا:

  • به مخاطب مورد نظر و لحنی که هنگام انتخاب سخنگو مشخص کردید، فکر کنید.
  • سخنگویی را انتخاب کنید که ظاهر کلی و نوع ادا کلمات آن، مورد علاقه مخاطب شما باشد.
  • در مورد انتخاب سخنگو بگذارید بودجه شما حرف آخر را بزند.
  • بودجه خود را صرفاً به دلیل مشهور یا سلبریتی بودن سخنگو، که بعد از انجام وظیفه و دریافت حق الزحمه خود، کاری با محصول یا خدمات شما ندارد، هدر ندهید.

8) متن و سناریو تبلیغتان را از قبل بنویسید

  • حتماً در این سناریو از لغات و عبارات زیبا استفاده کنید و خلاقیت به خرج دهید.
  • از فیلم، عکس و نظریات افراد مشهور را هم استفاده کنید تا معرفی محصول و خدمات تان جذاب‌تر باشد.
  • تبلیغ خود  را با شرح و توضیح محصول مورد نظر آغاز کنید.
  • پس از آن از مزایا و فوایدش بگویید به این ترتیب افراد بیشتر تمایل پیدا می‌کنند تا تبلیغ شما را ببینند.
  • اگر می‌توانید، ویدیویی را قرار دهید که نشان دهد استفاده از محصول شما تا چه اندازه آسان است و چه نیازهایی را رفع می‌کند.
  • حتی در تبلیغاتتان از افراد یا شرکت‌هایی که محصول شما را استفاده کردند گزارشی تهیه کنید و در تبلیغ‌تان بگنجانید؛
    برای این کار از هنرمندان کمک نگیرید فقط از افراد عادی سوال کنید که آیا از محصول شما رضایت دارند یا خیر.

9) استودیو و تجهیزات اجاره کنید

  • اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، یک دوربین فیلمبرداری و یک مکان مانند استودیوی فیلم محلی اجاره کنید.
  • اگر امکان اجاره یا خرید دوربین حرفه‌ای را ندارید، اما باید حداقل یک دوربین با رزولوشن 1920 در1080 پیکسل را داشته باشید.
  • بسیاری از دوربین‌های با وضوح بالا و مقرون به صرفه، از جمله برخی دوربین های تلفن همراه، با این وضوح تصویربرداری می‌کنند.
  • به خاطر داشته باشید که دوربین‌های باکیفیت بالاتر مهارت بیشتری را می‌طلبند،
  • بنابراین ممکن است استخدام یک فرد حرفه‌ای برای فیلمبرداری ضروری باشد، به خصوص اگر قصد پخش در سطح ملی را دارید.

10) فراخوان بگذارید، مخاطب را وادار به عمل کنید

یک اینفومرشیال خوب، بیننده را وادار می کند که فوراً کاری انجام دهند، چه برای خرید محصول یا برای یادگیری بیشتر، شماره‌ای را شماره‌گیری کنید.

  • از مردم بخواهید محصولات شما را خریداری کنند، برای خبرنامه شما ثبت نام کنند یا از وب سایت شما دیدن کنند.
  • مشتریان را به وب سایت کسب و کار خود هدایت کنید.
  • یا اگر می‌خواهید مخاطبان، از طریق تلفن یا از طریق وب سایت به شما سفارش دهند، در تبلیغ تان آدرس وب سایت و تلفن را فراموش نکنید.

11) ارائه مقدماتی داشته باشید

  • فیلم خام خود را که متشکل از شناسایی مشکل، نمایش محصول، توصیفات و سایر گرافیک‌های موردنظر است، را ویرایش کنید.
  • یک ارائه منسجم، منطقی و سرگرم کننده متناسب با زمان تعیین شده برای تصمیم‌گیری در مورد محصول یا خدمات خود ایجاد کنید.
  • از نرم افزار ویرایش فیلم استفاده کنید، یا اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، یک ویرایشگر مستقل یا یک شرکت تولیدی استخدام کنید.
مطالعه کنید:  نکاتی که می‌تواند مرکز تماس شما را بهترین کند
چگونه یک اینفومرشیال (تبلیغات تلویزیونی)‌ خوب ایجاد کنیم؟
چگونه یک اینفومرشیال (تبلیغات تلویزیونی)‌ خوب ایجاد کنیم؟

بخش دوم: انتخاب پلتفرم برای پیاده سازی اینفومرشیال

انتخاب بستر مناسب اجرا اینفومرشیال بسیار حائز اهمیت است، بنابراین:

1) بازار هدف خود را مشخص کنید

یکی از نقاط قوت سرمایه‌گذاری در یک infomercial، شناخت سریع برند در محدوده و حوزه تبلیغاتی آن است.

بنابراین اگر فکر می‌کنید که اینفومرشیال می‌تواند به شناخت محصول و برند شما کمک کند‌، قدم بعدی شما:

  • فکر کردن به نقاط زمانی و طول قالب متناسب با بازار هدف است.

مثلاً، اگر مخاطب هدف شما بزرگسالانند، اینفومرشیال خود را از طریق یک کانال تلویزیونی که بزرگسالان آن را تماشا می‌کنند، پخش کنید.

  • وقتی بازار خود را در نظر گرفتید، به این فکر کنید که محصول شما از قبل در دسترس است.

اگر محصول از ابتدا با پخش اینفومرشیال در دسترس نباشد، بعید است فروش حاصل از اینفومرشیال، هزینه سرمایه‌گذاری را جبران کند.

2)  زمان پخش از تلویزیون یا شبکه آنلاین را خریداری کنید

با یک شبکه یا ایستگاه پخش محلی تماس بگیرید و نرخ خریدهایی که از طریق تبلیغات تلویزیونی بوده است را بخواهید.

  • عموماً زمان‌ها و کانال‌های مختلف با قیمت‌های مختلف ارائه می‌شوند.
  • بستر و اسلات زمانی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد.

3) از گزینه‌های مقرون به‌صرفه مانند تلویزیون با دسترسی عمومی استفاده کنید

  • هزینه پخش یک اینفومرشیال 30 دقیقه در یک کانال کابلی بسیار بالا بوده و از بودجه بازاریابی اکثر مشاغل کوچک فراتر است.
  • با این حال، هزینه یک کانال عمومی ممکن است کمتر از یک دهم این مبلغ باشد، اما تقریباً به این تعداد مخاطب نمی‎رسد.
  • اگر سرویس یا فروشگاهی داشته باشید و بخواهید مشتریان را از شهر یا منطقه خاص خود را جذب کنید، پخش در کانال محلی می‌تواند عالی باشد.
  • به یاد داشته باشید، شما همچنین می‌توانید اینفومرشیال خود را با یک بستر آنلاین از طریق Youtube و رسانه‌های اجتماعی تکمیل کنید.

4) از بستر ویدئویی آنلاین کمک بگیرید

  • اگر بودجه بازاریابی در شبکه یا کانال کابلی را ندارید، گزینه تبلیغ در بستر آنلاین را امتحان کنید.
  • ایجاد یک ویدیو در Youtube کم هزینه‌ترین گزینه شماست.
  • اگر به کار با رسانه‌های اجتماعی تبحر دارید، یک کانال ویدئویی Youtube می‌تواند وسیله‌ای موثر در تبلیغ محصول شما باشد.
  • در غیراینصورت، حساب‌های فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی را برای کسب و کار خود تنظیم کنید.
  • ارسال فیلم یا مجموعه ای از فیلم‌ها در یک کانال Youtube باید شامل نمایش محصول، توصیفات و فراخوان عملی باشد.
  • همچنین برای تشویق بینندگان برای بررسی کانال خود، سعی کنید از یک تصویر خنده دار یا برچسب تبلیغاتی استفاده کنید.

5) از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ اینفومرشیال خود استفاده کنید

  • لینک مرتبط با Infomercial یا کانال ویدیویی خود را بر روی وب سایت کسب و کار کوچک خود منتشر کنید.
  • سپس آن را در فیس بوک، توییتر و سایر سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • دوستان را به «لایک کردن» دعوت کنید.
  • در وبلاگ‌های مربوط به صنعت قرار دهید و پست را در شبکه‌های اجتماعی حمایت مالی کنید.
  • سعی کنید “buzz” ایجاد کنید یا از استراتژی‌های بازاریابی پارتیزانی یا چریکی استفاده کنید.

این استراتژی‌ها مشتریان و حامیان شما را ترغیب می‌کند تا اطلاعات جدید شما را در سایت‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

  • خلاق و باهوش باشید تا کمپین ویدیویی ویدیو شما به بهترین شکل وایرال شود.
  • فقط به یاد داشته باشید که لحن، آهنگ و پس زمینه شما متناسب با محصول باشد.

به عنوان مثال:

اگر یک کالای راحتی و آرامش‌بخش را تبلغ می‌کنید، باید یک تصویر و موسیقی آرامش بخش داشته باشید تا:

«نشان دهد چگونه محصول شما پس از یک روز طولانی مردم را در آرامش قرار می‌دهد».

سخن پایانی

مراحل بالا را به دقت انجام دهید و با استفاده از نقشه سفر مشتری، یک اینفومرشیال خوب و موفق را تجربه کنید. امروزه تبلیغات تلویزیونی تاثیر بسیاری بر نوع دیدگاه مشتریان و افزایش فروش شما دارد. 

مرکز تماس همکال آماده همکاری با تمام کسب و کارهایی است که از اینفومرشیال (تبلیغات تلویزیونی) برای فروش خود استفاده می‌کنند. ما می‌توانیم ثبت اطلاعات را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین دقت برای شما انجام دهیم.