تهران، خیابان انقلاب، بین چهارراه ولی عصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۰ ، واحد ۵

مرکز تماس همکال

مرکز تماس همکال

مزایا و معایب برونسپاری برای کسب‌وکارها

مزایا و معایب برونسپاری برای کسب‌وکارها

همزمان با جهانی شدن اقتصاد کشورها، بازار بسیار خوبی برای شرکت‌ها ایجاد شده است و از طرف دیگر فضا برای کاهش هزینه‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم شده است. آیا شما تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌­توانید از توسعه‌ی ارتباطات و جهانی شدن اقتصاد برای کاهش هزینه‌های خود استفاده کنید و در مناسب‌ترین زمان بهترین نتیجه را گرفت؟ با برونسپاری می‌توان به این اهداف دست پیدا کرد. ما در این مقاله علاه‌بر توضیح برونسپاری و مزایا و معایب آن، به خدمات قابل برون‌سپاری به مرکز تماس همکال ( مانند خدمات ارتباط با مشتریان، پشتیبانی از مشتریان، بازاریابی تلفنی و …) نیز خواهیم پرداخت.

برونسپاری؛ دروازه‌ی موفقیت شما

اگر شما به دنبال پاسخ یک کلمه‌ای هستید «برون سپاری» دروازه‌ی موفقیت شما است. این فرآیند موفقیت بزرگی برای بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان به ارمغان آورده است. جهانی‌سازی، شرکت‌های زیادی را مجبور می‌کند تا بطور مداوم برتری رقابتی خود را بهبود بخشند.

برونسپاری هزینه‌های داخلی را کاهش و در عین حال اجازه می‌دهد که شما بر روی توانایی‌های اصلی خود تمرکز کند.
در دنیای تکنولوژیکی که سریعا تغییر می‌کند، شرکت شما احتمالا قادر به اجرای تخصصی تمام فعالیت‌ها به صورت درون‌سازمانی نباشد.

مزایا و معایب برونسپاری خدمات ارتباط با مشتریان و پشتیبانی از مشتریان به مرکز تماس همکال
مزایا و معایب برونسپاری

مزایا و معایب برونسپاری

  1. مزایای برونسپاری

مهمترین مزیت‌های «برونسپاری» عبارتند از:

صرفه‌جویی در هزینه

به دست آوردن یک دانش و تخصص و راه‌اندازی یک واحد جدید در شرکت همیشه نیاز به یک هزینه اولیه و نیروی انسانی دارد و همچنین در صورتی که کسب‌وکار شما برای آن کار بهینه نشده باشد هزینه‌های سربار بسیاری را به صورت جاری پرداخت خواهید نمود. کسب‌وکارها و سازمان‌ها در صورت برونسپاری فعالیت‌هایشان به یک مجموعه‌ی مطمئن، دیگر هزینه‌ای برای فضا، تجهیزات، بیمه‌ی نیروی انسانی و آموزش نیروی انسانی را پرداخت نخواهند کرد. در صورت برونسپاری فعالیت‌های خود، در این هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. حتی برون‌سپاری فعالیت‌‌های خدمات مشتریان به مراکز تماس نیز منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود. مراکز تماس نیز از راهکارهای متفاوت کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کنند. 

مطالعه کنید:  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهبود تجربه مشتری استفاده کنیم؟

صرفه‌جویی در زمان

توسعه و کسب دانش در حوزه تخصصی خارج از حیطه کاری شما برای شما زمان‌­بر است، بنابراین زمانی که رقبای شما درگیر طراحی و ساخت دستگاه هستند. شما می‌­توانید به بازاریابی فکر کنید، چرا که با برونسپاری یک گام از آن‌ها جلوتر خواهید بود.

عدم تجربه و دانش کافی

کسب تجربه در یک حوزه تخصصی همیشه نیازمند آزمون و خطاست که هزینه زمانی_مالی زیادی دربرخواهد داشت.
حال اینکه یک مجموعه تخصصی این هزینه‌ها را قبلا پرداخت کرده است. این مجموعه با تجربه تجاری خود به شما کمک می‌­کند.

انعطاف‌پذیری

هنگامی که برونسپاری می‌کنید، مجبور نیستید زمانی برای استخدام، آموزش و مسکن کارکنان برای پروژه‌های کوتاه مدت صرف کنید.

استعدادهای حرفه‌ای

یک مجموعه تخصصی قطعا به استعدادها و نیروی انسانی ویژه‌ای دسترسی دارد که شاید گردهم آوردن مشابه آن درون مجموعه شما، با سختی‌های زیاد همراه باشد.

استراتژی متمرکز

مزیت رقابتی شما در کسب‌وکار، بازاریابی، ایده‌پردازی، در دست داشتن بازار و فروش است، پس منطقی است که تمرکز را بر روی آن قرار دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دسترسی به نرم افزارهای کاربردی

در برون‌سپاری مرکز تماس یا تماس‌های خروجی به یک شرکت بیرونی، امکان دسترسی به برخی از ابزارهای مدیریتی فراهم می‌شود. یکی از این ابزارها در برون سپاری خدمات به همکال، نرم افزار CRM همکال است.

برونسپاری چه مزایا و معایبی به دنبال دارد؟
برونسپاری چه مزایا و معایبی به دنبال دارد؟

2. معایب برونسپاری

  • کاهش امکان نظارت و مدیریت بر فعالیت (همکال با ارائه دسترسی کامل امکان نظارت دقیق را برای کارفرما فراهم می‌کند)
  • امکان افشای اطلاعات طبقه شده سازمان (همکال با قرارداد NDA این موضوع را برطرف می‌کند)
  • کاهش احساس امنيت شغلي در کارکنان سازمان (اساسا هر تغییری در کارکنان استرس ایجاد می‌کند و برای ایجاد تغییر، بایستی از تکنیک‌های مدیریت تغییر استفاده کرد).
  • ایجاد وابستگی به سازمان خارجی و دشواری بازگشت به شرایط پیش از برونسپاری (که از طریق یک برنامه تغییرِ منسجم، می‌توان هزینه و ریسک آن را کمتر کرد).
مطالعه کنید:  دسته بندی استانداردها و kpi های مهم مرکز تماس (کال سنتر)- بخش دوم

خدمات قابل برونسپاری به مرکز تماس همکال

1)پشتیبانی از مشتریان

پشتیبانی از مشتریان به دو صورت انجام می‌شود؛

پشتیبانی تلفنی: این نوع پشتیبانی مناسب کسب‌وکارهایی است که روزانه حجم بالایی از تماس‌ها را دریافت می‌کنند. همچنین در پشتیبانی تلفنی با توجه به حجم بالای تماس‌های ورودی، تعداد زیادی از کارشناسان تماس پاسخگوی مشتریان خواهند بود. 

پشتیبانی چتی: در پشتیبانی چتی نیز همانطور که از نام آن مشخص است، کارشناسان به صورت چتی با مشتریان در ارتباط خواهند بود. مشتریان در هر لحظه‌ای که در سایت شما می‌چرخند می‌توانند سوالات خود را به صورت آنلاین از پشتیبان چت بپرسند.

2)خدمات ارتباط با مشتریان

برای برقراری ارتباط با مشتریان روش‌های زیادی وجود دارد که یکی از متداول‌ترین این روش‌ها برقراری تماس‌های خروجی است. خدماتی که در زمینه تماس‌های خروجی هستند شامل موارد زیر است:

بازاریابی و فروش تلفنی: این خدمت برای کسب‌وکارهایی مناسب است که بازاریابی و فروش تلفنی را به بازاریابی و فروش حضوری ترجیح می‌دهند و قصد دارند در بازه زمانی کوتاه‌تری به نتیجه برسند. هرچند که دریافت بازخورد مناسب از این روش مستلزم صرف زمان است، اما در مقایسه با بازاریابی حضوری زمان و هزینه کمتری به کسب‌وکارها تحمیل می‌کند.

نظرسنجی تلفنی: هنگامی‌که کسب‌وکارها هنوز اقدامی برای تولید محصولات یا ارائه خدمات نکرده‌اند، می‌توانند با برقراری تماس نظرسنجی با مخاطبان کسب‌وکارشان، نیازمندی آن‌ها را کشف و سپس اقدام به تولید کنند.

هپی کال: گاهی پیش می‌آید که کسب‌وکارها محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه کرده‌اند. آن‌‌ها مدتی پس از عرضه محصولات می‌خواهند با ارائه امتیازهایی مانند تخفیف، هدیه و … مشتریان خود را ترغیب به خرید مجدد کنند. این هدف با استفاده از خدمت «هپی کال» امکان‌پذیر است.

مرکز تماس همکال آماده ارائه خدمات به کسب‌وکارها

مرکز تماس «همکال» آمادگی دارد بخش گسترده‌ای از فعالیت‌های مجموعه شما را به صورت برونسپاری، با بهترین کیفیت ممکن انجام دهد. در بالا هم به خدمات قابل برونسپاری به مرکز تماس همکال اشاره شد. اگر شما هم صاحب کسب‌وکاری هستید که نیاز دارید تمام یا بخشی از خدمات خود را با هزینه کمتری انجام دهید، می‌توانید در این زمینه با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط